tłuszcz do frytkownicy

1. Data: 2002-07-03 13:27:34

Temat: tłuszcz do frytkownicy
Od: Bogdan <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się właśnie zastanawiam... Czy nie sensowniej kupić jakiś stały
tłuszcz do frytkownicy, niż bawić się w przelewanie oleju...
Jakie są wasze doświadczenia?
Jeśli sensowniej tłuczsz stały, to co kupić?
Planta teoretycznie powinna się nadać (do 190 st C), a może coś innego
/ lepszego? Jakieś sugestie gdzie to-to kupić w Warszawce?

Pozdrawiam,

Bogdan

1. Data: 2002-07-04 09:28:34

Temat: Re: tłuszcz do frytkownicy
Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Planta teoretycznie powinna się nadać (do 190 st C), a może coś innego
> / lepszego? Jakieś sugestie gdzie to-to kupić w Warszawce?

Kupilem kiedys fryture polplynna (nie pamietam producenta), wiadra 10,5 kg i
dosc szybko poleciala do kosza. Chcialem zwiekszyc wydajnosc (tak zapewnial
sprzedawca) i moze to prawda, ale zapach byl nie do zniesienia, a i frytki
mialy dziwny posmak. Lepszy (moim zdaniem) najtanszy olej rzepakowy, chocby
zwykly Aro z Makro niz to to. Podejrzewam, ze zle trafilem ale jakos nie mam
ochoty wiecej eksperymentowac na ani na sobie ani na klientach.

Pozdrawiam
Grzegorz Wojcik
www.bereket.hg.pl

1. Data: 2002-07-05 05:18:27

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Wójcik <g...@i...pl> wrote:

> [...]

Najlepszym, klasycznym, tluszcem do frytowania jest frytura wolowa-
czyli tluszcz wytopiony z loju nekowego wolowego. Wytrzymuje wysokie
temperatury, jest pozbawiony smaku i zapachu. Niestety w Polsce nie do
dostania, a kupno dobrego loju, zeby wytopic samemu tez nielatwe.

Swietne na pewno byloby klarowane maslo, ale wypadaloby troche drogo.

Ja z powodzeniem uzywam "Planty"

Wladyslaw

1. Data: 2002-07-05 08:40:25

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl>

[cut]

> Wladyslaw

O rrrranyyyy, Wladyslaw, mysmy sie juz tu o Ciebie zamartwiali !!!!

Kot Trysi

1. Data: 2002-07-05 09:53:56

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
do
> dostania, a kupno dobrego loju, zeby wytopic samemu tez nielatwe.
w dobrze zaopatrzonych prywatnych sklepach miesnych , gdzie dbaja o klienta
mozna poprosic o loj wolowy ( ja kupuje do koldunow)zawsze przynosza z
zaplecza i nie biora za to ani grosza. Zostaje im przy rozbiorce miesa ,wiec
chetnie daja jak maja .
Tak robia w Gdansku -Wrzeszczu przy dworcu PKP naprzeciwko "Puchatka". Tam
zawsze jest pelno klientow .Trzeba zaczac pytac w sklepach:)))

Jola L-L

1. Data: 2002-07-09 10:42:41

Od: Bogdan <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za pomoc.

Myślę, że przy najbliższej wymianie tłuszczu wypróbuję plantę ;-)

Pozdrawiam,

Bogdan

szybkie, pozne obiady
pora na ogorki...