topinambur- czy grozi inwazja myszy i szczurow?

1. Data: 2005-04-21 06:18:23

Temat: topinambur- czy grozi inwazja myszy i szczurow?
Od: "witezutoo" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzien dobry Panstwu.

dotarla do mnie informacja ze posadzenie topinambura pociagnie za soba
przykre w skutkach konsekwencje.
mianowicie ma sie zaczac najazd gryzoni (myszy szczury) na moj ogrod i dom.
czy to prawda czy tez kolejna "legenda ludowa"?

przy okazji chcialbym sie pochwalic przed Wami, ze zdobylem malenkie siewki
klonu tatarskiego. dobra dusza zdradzila gdzie taki rosnie w
Poznaniu. pojechalem i po kolanach obszedlem go wkolo, znajdujac trzy
siewki.

kuba witczak

2. Data: 2005-04-22 07:19:16

Temat: Re: topinambur- czy grozi inwazja myszy i szczurow?
Od: "E.D." <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witezutoo" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dom.
> czy to prawda czy tez kolejna "legenda ludowa"?

Zadna legenda. Topinambur jest, o czym milczą nasi krajowi apologeci tego
paskudztwa, zwany inaczej szczurzym zielem. SUbstancje zawarte w łodydze i
częściowo w bulwach przyciągają gryzonie z około trzech kilometrów. Za nimi,
rzecz jasna, ciągną koty, więc będziesz miał obsikaną działkę do cna. Za
nimi idą psy, bo ganiają za kotami, więc ci podepczą wszystko. Za psami -
wkurzeni właściciele, jak trafisz na kogoś, kto ma rasowca za 2 tysiące, to
ci jeszcze policję naśle, że mu zwierza kusisz nęcisz i kradniesz. Za
policją przyjadą dziennikarze z Gorącej Linii i - nie daj Boże! - Ewa
Drzyzga z pytaniem, dlaczego sadziłeś topinambur w pidżamie. Zony. ALbo
kochanki. I czy to ci pomaga potem odbyć normalny stosunek z prezesem. MOże
też przyjechać O.Prawdziwek, i zapyta... I tak dalej.
I czy warto dla tych kilku kilo bulw narobić sobie takiej sadzy?

E.D.

3. Data: 2005-04-22 07:24:44

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

E.D. wrote:

> [...]
> tego paskudztwa, zwany inaczej szczurzym zielem. SUbstancje zawarte
> w łodydze i częściowo w bulwach przyciągają gryzonie z około trzech
:))
nie wiem skad masz te informacje
mam u siebie od pru lat poletko z topinamburem
i nie zauwazylem w nim zerowania myszy
szczurow czy nornic
:)
tych nornic i myszy jest u mnie sporo
wyzarly mi naprzyklad zima podziemne klacza na dwoch zagonkach z Zubrowka
zzarly korzenie kilku leszczynkom na plantacji
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2005-04-22 08:32:18

Od: "E.D." <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
> wyzarly mi naprzyklad zima podziemne klacza na dwoch zagonkach z Zubrowka
> zzarly korzenie kilku leszczynkom na plantacji

Nie, no ręce opadły. Ja sobie jaja, bo przymrozki i się humory wszystkim
zważyły, a Ty serio te pierdoły bierzesz??? ;-))))))))))))))
To mi się udało 21 aprilis?

E.D.

5. Data: 2005-04-22 08:41:54

Od: "E.D." <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, no ręce opadły. Ja sobie jaja, bo przymrozki i się humory wszystkim
> zważyły, a Ty serio te pierdoły bierzesz??? ;-))))))))))))))
> To mi się udało 21 aprilis?

zwarzyły, oczywiście...

6. Data: 2005-04-22 21:38:26

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyzarly mi naprzyklad zima podziemne klacza na dwoch zagonkach z Zubrowka
> zzarly korzenie kilku leszczynkom na plantacji

A topinambur zostawiły Tobie, kapujesz ?

Pozdrawia boletus

7. Data: 2005-04-22 22:17:55

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

E.D. wrote:

> Nie, no ręce opadły. Ja sobie jaja, bo przymrozki i się humory
> wszystkim zważyły, a Ty serio te pierdoły bierzesz??? ;-))))))))))))))
> To mi się udało 21 aprilis?
:))))
dopiero teraz skojarzylem
kto skrywa sie pod E.D.
:)))))
a swoja droga
dlaczego nornice i myszy nie dobieraja sie do tych bulw
?
pachna dosc ladnie
sa jadalne i nawet takie sobie na surowo
:)))))
w kazdym badz razie
dalem sie nabrac i mysle nie ja jeden
:)))