trawa

1. Data: 2003-09-11 09:20:32

Temat: trawa
Od: "tpsa" <z...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedy i jaką trawę najlepiej zasiać w ogrodzie

2. Data: 2003-09-11 16:36:13

Temat: Re: trawa
Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tpsa" <z...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> kiedy i jaką trawę najlepiej zasiać w ogrodzie

1. Wiosna-lato, na jesieni wymarznie.
2. Mieszanke nalezy dobrac do warunkow czyli: naslonecznienie, wilgotnosc,
gleba, czy trawa rekraacyjna czy ozdobna itp.

3. Data: 2003-09-13 13:57:33

Temat: Odp: trawa
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tpsa <z...@z...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjpek8$rua$...@a...news.tpi.pl...
> kiedy i jaką trawę najlepiej zasiać w ogrodzie

Wszytko zalezy od tego co za trawnik chcesz miec
Rekreacyjny - do deptania i patrzenia (mieszanka)
Sportowy - do deptania i intensywnego uzytkowania (z duzym udzialem kostrzew
i innych traw kepkowych)
Dekoracyjny - do patrzenia (z duzym udzialem rajgrasu angielskiego)

Potem musisz sobie odpowiedziec ile jestes czasu w stanie poswiecic na jego
pielegnacje.
Dekoracyjny trawnik moze byc ciety nawet na wysokosc 0,5cm! Max. wysokosc to
1,5cm - nie mozna dopuscic aby zakwitl. Aby to osiagnac trzeba go ciac co 7
dni, a czasem czesciej.
Trawnik rekreacyny i sportowy jest ciety do 3 cm. - strzyzenie co 7 do14
dni.

Sprawa wody:
trawnik z systemem nawadniajacym (duze potrzeby wodne ma rajgras) czy
zdajesz sie na deszcz (najbardziej wytrzymale sa kostrzewy i wiechlina)?

No i na koncu kwestia pieniedzy.
Najlepsze trawy sa diablo drogie (firmy zagraniczne - mieszanki na pola
golfowe), zawieraja gatunki traw oznaczone az do konkretnej odmiany,
dostosowane do danych warunkow glebowych i klimatycznych). Ma to znaczenie
zwlaszcza jesli chcesz tworzyc trawnik dekoracyjny z ragrasem angielskim,
ktory w czystym gatunku jest wrazliwy na mroz, ale tworzy najladniesza darn.
Jego odmiany lub krzyzowki sa odporniesze.

Zastanow sie nad tym, a potem idz do sklepu (bron Boze supermarket
budowlany!), nalepiej takiego, ktory zaopatruje firmy ogrodnicze i zdaj sie
na wiedze sprzedawcy. Jesli sprzedawca jest profesonalista zapyta cie o to
samo co ja: jaki typ trawnika, ile wody, jaka pielegnacja.

Elfir

Elfir

4. Data: 2003-09-15 07:33:20

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Dekoracyjny - do patrzenia (z duzym udzialem rajgrasu angielskiego)
> Dekoracyjny trawnik moze byc ciety nawet na wysokosc 0,5cm! Max. wysokosc
> 1,5cm,

Elfir, Ty to piszesz poważnie, czy nas sprawdzasz?

pozdrawiam wątpliwie
Ewa

5. Data: 2003-09-15 19:20:19

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bk3q26$j7b$...@a...news.tpi.pl...

> Elfir, Ty to piszesz poważnie, czy nas sprawdzasz?
Watpisz w wysokosc koszenia, ktora podalam? Trawnik w ogrodach Tuilleries w
Paryzu ma wlasnie 0,5 cm, no, moze max. 1cm i jest jednogatunkowy. Gdy
zobaczylam go po raz pierwszy myslalam, ze to sztuczna wykladzina. Mierzylam
wysokosc zdzbel "na palcu", wiec moze faktycznie byl nieco wyzszy. Za to
zachowywal sie jak sprezysty perski dywan, gdy sie go naciskalo.
Ten trawnik jest ogrodzony, nie wolno po nim chodzic, ma automatyczne
nawadnianie, a kosza go codziennie.

Elfir

6. Data: 2003-09-15 20:00:13

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Watpisz w wysokosc koszenia, ktora podalam?

Nie nie wątpię w wysokość koszenia.
Zajrzyj w notatki z wykładów, bo może Ci się gatunki pozajączkowały?
Wysiej trawnik z życicy trwałej (Lolium perenne) zwanej inaczej rajgrasem
angielskim i zobacz, co się będzie działo :). A potem opisz swoje
doświadczenia na grupie. Wrażenie estetyczne również, jeśli chodzi o
dekoracyjność tego gatunku ;-)
No chyba że grube, szerokolistne trawy to jakiś nowy kanon estetyczny
trawników dekoracyjnych? ;-)
Ale jak będziesz próbowała go kosić na 0,5 cm, to przygotuj sobie zawczasu
nową paczkę trawy...

pozdrawiam doświadczalnie
Ewa

7. Data: 2003-09-15 20:17:12

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bk561t$ha1$...@a...news.tpi.pl...

> Wysiej trawnik z życicy trwałej (Lolium perenne) zwanej inaczej rajgrasem
Jest bardzo kaprysna, ale to znaznaczylam. A w Anglii (podaje za literatura
i notatkami z wykladow, bo nigdy tam nie bylam osobiscie) zakladalo sie
trawniki z przewaga rajgrasu, a czytalam nawet o trawnikach jednogatunkowych
z rajgrasu.
Nigdzie jednak nie napisalam zeby wysiewac tylko rajgras! Napisalam, ze
mieszanki na trawniki stricte dekoracyne miewaja duzy udzial rajgrasu.

Elfir

8. Data: 2003-09-16 02:30:00

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bk53h0$43g$16@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> zachowywal sie jak sprezysty perski dywan, gdy sie go naciskalo.
> Ten trawnik jest ogrodzony, nie wolno po nim chodzic, ma automatyczne

W Szkocji, jak juz pisalem, widzialem podobnie krotko przystrzyzone trawniki.
Z tym, ze tam nawadnianie maja naturalne :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-09-16 08:33:08

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest bardzo kaprysna, ale to znaznaczylam.

Naprawdę?! To dlaczego mieszanki regeneracyjne typu "Rapid" mają 70 -80%
rajgrasu??
Skoro on taki kapryśny?

> Nigdzie jednak nie napisalam zeby wysiewac tylko rajgras! Napisalam, ze
> mieszanki na trawniki stricte dekoracyne miewaja duzy udzial rajgrasu.

No to czemu mieszanki na trawniki rekreacyjne i sportowe mają duży udział
rajgrasu?
Dla niepoznaki? ;-)

Pozdrawiam polemicznie
Ewa

10. Data: 2003-09-16 10:05:18

Od: "KryH" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można w naszych warunkach posadzić trawę jednogatunkową. Gdzie i jaką
kupić, raczej nikt po niej nie będzie chodził i jest jej b.mało ok 25 m2.

"Nie przenoście nam stolicy do Krakowa"
-------> Pozdrawiam KryH <---------

obled zakupow
Borówka amerykańska o pichodne