Kiedy na grzyby

1. Data: 2003-09-11 09:34:31

Temat: Kiedy na grzyby
Od: "henek" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, że grzyby w lesie najlepiej rosną w czasie pełni księżyca. Czy ktoś
może to potwierdzić lub zaprzeczyć.

2. Data: 2003-09-11 14:53:52

Temat: Re: Kiedy na grzyby
Od: "Alicja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
podobno tak wlaśnie jest. Mój Tata zpalony grzybiarz chodzi do lasu tylko po
lub pod koniec pełni albo po jasnych nocach. Podobno grzyby dobrze rosną,
gdy są jasne noce. Nie mam powodu nie wierzyć, gdyż za każdym razem przynosi
całe mnóstwo różnych grzybów, a przy tym okazy duże i zdrowiutkie. W ostatni
wtorek byłam z nim i faktycznie prawie cały czas pochylona a grzybków tyle,
że szok:)
Życzę miłego grzybobrania

Alicja

3. Data: 2003-09-11 17:18:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-09-11 20:02:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w sumie to nie bardzo juz wierze w tegoroczny wysyp grzybow
> i jest to drugi slaby rok grzybowy u nas w poznanskim
> [...]

Jak to ? Latoś grzybów na roślinach
było na pęczki:-))

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-09-11 21:38:37

Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygoglowałem na grzyby.and.pl, że borowiki , podgrzybki i tym podobne z
rurkami pod kapeluszem rosną od pełni do nowiu, natomiast różne gołąbki kurki i
inne z blaszkami na odwrót od nowiu do pełni. Ja niestety muszę poczekać bo u
nas deszcz spadł dopiero wczoraj po raz pierwszy od 2 miesięcy.
Pozdrawiam smakoszy zapiekanych borowików ze śmietanką.

6. Data: 2003-09-11 21:58:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Jak to ? Latoś grzybów na roślinach
> było na pęczki:-))
:)
i prawdziwkow na grupie rowniez
:)

7. Data: 2003-09-11 22:23:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"henek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> Wygoglowałem na grzyby.and.pl, że borowiki , podgrzybki i tym podobne z
> rurkami pod kapeluszem rosną od pełni do nowiu, natomiast różne gołąbki kurki i
> inne z blaszkami na odwrót od nowiu do pełni.

Poniewaz mielismy ostatnio bardzo duze zblizenie Marsa do Ziemi,
ta prawidlowosc mogla ulec odwroceniu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-09-13 14:11:52

Temat: Odp: Kiedy na grzyby
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem, że grzyby w lesie najlepiej rosną w czasie pełni księżyca. Czy
ktoś
> może to potwierdzić lub zaprzeczyć.

Przy pelni ksiezyca, ale zbierac je musi dziewica, na czarnym koniu jadaca.
Dzierzyc owa panna w prawym reku ma kosz wiklinowy z galezi swietojanskich
uwity, a w lewym, dla odgonienia zlych mocy, galazke plamowa z
Wielkienocyji.
Wtedy to grzybki same wyskakuja zza krzewow przypatrywac sie takiemu
dziwowisku.

Elfir

9. Data: 2003-09-13 16:21:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjvbsg$epq$...@a...news.tpi.pl...

Czy
> ktoś
>
> Przy pelni ksiezyca, ale zbierac je musi dziewica, na czarnym koniu
jadaca.

To teoria czy praktyka?? :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2003-09-13 16:23:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alicja <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjq2c5$3g7$...@n...news.tpi.pl...
> Witam, > podobno tak wlaśnie jest.

Nie tylko "podobno", ale na pewno tak jest!! :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz z wielką praktyką w cięciu prawdziwków.

trawa
obled zakupow
Borówka amerykańska o pichodne
Sasanka zwyczajna z nasion