trawnik c.d.

1. Data: 2000-05-16 11:17:54

Temat: trawnik c.d.
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie!
Czy nie macie trawników?
Doradźcie proszę , co mam sypnąć w tę glebę !
TB

2. Data: 2000-05-16 12:38:34

Temat: Re: trawnik c.d.
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Borkowski napisał(a):

> Ludzie!
> Czy nie macie trawników?
> Doradźcie proszę , co mam sypnšć w tę glebę !
> TB

Nasiona! Najlepiej traw.
W sklepach jest do groma różnych mieszanek. Trzeba poczytać na
opakowaniach i skonfrontowac to z marzeniami.
Kiedyś też miałem marzenia o czyms w rodzaju trawiastego kortu
tenisowego. Posiałem mieszankę o nazwie Wembley. Dzisiaj mam zielonš z
bardzo zwartš darniš powierzchnię, ale Wembley to nie przypomina. Pomimo
regularnego strzyzenia i podlewania (co prawda to jeszcze nie 500 lat
:-) minęło), wieloletnich walk z chwastami i kretami /te przegrałem z
kretesem/!
Tak, że wydaje mi się, że to co wysiejesz (byleby były to nasiona
jakichs traw) nie ma żadnego znaczenia. :-(
Pozdrawiam
Janusz

3. Data: 2000-05-16 12:46:09

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doradźcie proszę , co mam sypnąć w tę glebę !
jak nie wiesz co to sobie poczytaj,

http://www.wiw.pl/Biologia/Ekologia/ZiemiaZycie/Esej
.asp?base=r&cp=1&ce=1
pozdr Jerzy

4. Data: 2000-05-16 13:01:11

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Mnie sie nie pytaj mnie wysechl.
Juras

5. Data: 2000-05-16 13:32:52

Temat: Odp: trawnik c.d.
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...

> Nasiona! Najlepiej traw.
> W sklepach jest do groma różnych mieszanek. Trzeba poczytać na
> opakowaniach i skonfrontowac to z marzeniami.

Właśnie! Poczytać. Dobra mieszanka to a) co najmniej 4 różne gatunki traw,
b) nie za dużo (gdzieś chyba kilkanaście procent) rajgrasu angielskiego.
Punkt c: lepiej kupować miezanki polskich producentów, bo bardziej
dostosowane do klimatu.

> Tak, że wydaje mi się, że to co wysiejesz (byleby były to nasiona
> jakichs traw) nie ma żadnego znaczenia. :-(

Niestety, jest zasadnicza różnica między trawami "łąkowymi" a "gazonowymi" -
po kilku latach dopiero jedne z drugimi wchodzą w stan równowagi.

Koniecznie zanotuj sobie, jakie nasiona kupujesz, bo kiedyś trzeba będzie
dosiewać.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-05-16 13:42:57

Temat: Re: Odp: trawnik c.d.
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Swiete slowa.
Ale wiesz co .Teraz masz najlepsza okazje zakopac weze do nawadniania.
Jezeli planujesz w przyszlosci ulatwic sobie zycie i nawadnianie trawnika.
Pozdrawiam Juras
I nie krzycz na mnie.

7. Data: 2000-05-16 17:01:38

Od: "pluton" <n...@j...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Doradźcie proszę , co mam sypnąć w tę glebę !

Jak słusznie wyjęli mi z ust poprzednicy - nasionka,
a dokładniej - mieszanki nasionek ( traw oczywiście ).
Ceny zeszłoroczne.

*Uniwersalna ( 9,0 PLN )
Mieszanka traw o trochę niższyn standardzie niż Gazon. Jej jakość
zbliżona jest do większości mieszanek na rynku polskim.
Daje trawnik o użytkowaniu wszechstronnym, mniej przydatny
do celów sportowych.

Kostrzewa czerwona 45 % ECHO
Rajgras angielski 30 % PIMPERNEL
Rajgras angielski 15 % SAKINI
Wiechlina łąkowa 10% BALIN

Opakowania
Torebki foliowe 1.0 kg i 5.0 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg

*Gazon ( 10,0 PLN )
Mieszanka dekoracyjno-sportowa, wybitna kolorystyka, gęste,
trwałe zadarnienie, bardzo dobra zimotrwałość w warunkach Polski.
Odporna na lekkie użytkowanie sportowe typu siatkówka itp.
Nadaje się na wszystkie typy gleb.

Kostrzewa czerwona 25 % SUNSET
Kostrzewa czerwona 20 % ECHO
Rajgras angielski 25 % SAKINI
Rajgras angielski 20 % DANILO
Wiechlina łąkowa 5% BALIN
Mietlica biaława 5% HIGHLAND

Opakowania
pudełka 2.0 kg, 1.0 kg , 0.5 kg , 0.25 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 , 5.0 kg
torebki papierowe 100gram

*Super gazon ( 12,60 PLN )
Mieszanka wybitnie dekoracyjna, wolno odrastająca, daje dywanowy
typ trawnika. Szczególnie przydatna do założenia trawników wokół
firm czy budynków reprezentacyjnych.

Kostrzewa czerwona 20 % ELEANOR
Kostrzewa czerwona 10 % TATJANA/TAMARA
Kostrzewa czerwona 15 % ECHO
Kostrzewa owcza 15 % RIDU
Rajgras angielski 20 % SAKINI
Rajgras angielski 15 % DANILO
Mietlica biaława 5% HIGHLAND

Opakowania
pudełka 1.0 kg i 0.5 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 , 5.0 kg

*Hollywood ( brak ceny )
Mieszanka nowo wprowadzona na rynek polski, jedna z najlepszych
Mieszanek w europie. Nadaje obiektom prestiżowy styl i wygląd.

Kostrzewa czerwona 10 % ELANOR
Kostrzewa czerwona 10 % TAMARA
Kostrzewa czerwona 20 % ECHO
Kostrzewa czerwona 20 % PERNILLE
Rajgras angielski 30 % SAKINI
Wiechlina łąkowa 10% BALIN

Opakowania
pudełka 1.5 kg i 0.5 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 5.0 kg

SPORTOWE

*Wembley ( 10,50 PLN )
Mieszanka sportowo-dekoracyjna, dająca najbardziej odporny
trawnik na deptanie wśród mieszanek europejskich. Przeznaczona
na obiekty sportowe, stadiony, pola golfowe, do obsiewu wokół
budynków mieszkalnych i reprezentacyjnych.

Rajgras angielski 30 % DANILO
Rajgras angielski 25 % TAYA
Kostrzewa czerwona 20 % PERNILLE
Wiechlina łąkowa 15% ECHO
Wiechlina łąkowa 5% COMPACT
Mietlica pospolita 5% HIGHLAND

Opakowania
pudełka 1.0 kg i 0.5 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 5.0 kg

*Sport (11,0 PLN )
Mieszanka przeznaczona na obiekty sportowe, daje trwałe,
gęste zadarnienie. Trawnik odporny na rozrywanie (piłka nożna),
deptanie, itp. Pełne zadarnienie uzyskuje się po 6-10 miesiącach
w zależności od terminu siewu.

Rajgras angielski 25 % SAKINI
Rajgras angielski 10 % TAYA
Rajgras angielski 10 % FIGARO
Kostrzewa czerwona 20 % TAMARA
Kostrzewa czerwona 20 % ECHO
Wiechlina łąkowa 10% BALIN
Wiechlina łąkowa 5% CONNI

Opakowania
pudełka 1.0 kg i 0.5 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 5.0 kg

PARKOWE

*Park-eko ( brak ceny )
Nowość. Mieszanka przeznaczona szczególnie na trawniki miejskie,
jak i do wysiewu w ogrodach; nie wymaga użycia nawozów.
Rajgras angielski 36 % PIMPERNEL
Rajgras angielski 10 % SAKINI
Kostrzewa czerwona 40 % ECHO
Koniczyna biała 6% NANOUK
Wiechlina łąkowa 5% BALIN
Mietlica biaława 3% HIGHLAND

Opakowania
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 5.0 kg

*Park-standard ( 7,20 PLN )
Nowość. Mieszanka traw wybitnie odporna na spaliny, dymy, pyły
I inne uciążliwe zanieczyszczenia.

Rajgras angielski 35 % PIMPERNEL
Rajgras angielski 20 % SAKINI
Kostrzewa czerwona 20 % SUNSET
Kostrzewa czerwona 20 % ECHO
Wiechlina łąkowa 5% BALIN

Opakowania
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 5.0 kg

*Półcien (12,70 PLN)
Mieszanka dekoracyjna, specjalnie przeznaczona do miejsc mało
Nasłonecznionych, zacienionych, gdzie dopływ promieni słonecznych
nie przekracza 30%.

Kostrzewa owcza 25 % RIDU
Kostrzewa czerwona 30 % PERNILLE
Kostrzewa czerwona 10 % SUZETTE
Kostrzewa czerwona 20 % TAMARA
Wiechlina łąkowa 10% BALIN
Mietlica biaława 5% HIGHLAND

Opakowania
pudełka 1.0 kg
worki papierowe 25.0 kg, 15.0 kg, 10.0 kg

--
CUL
pluton

8. Data: 2000-05-16 20:44:04

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...
>Kiedyś też miałem marzenia o czyms w rodzaju trawiastego kortu
>tenisowego. Posiałem mieszankę o nazwie Wembley. Dzisiaj mam ieloną
z>bardzo zwartą darnią powierzchnię, ale Wembley to nie przypomina.

Bo Wembley to tzw. boiskowa, a nie kortowa:-) Niby piłka też okrągła, ale tą
mniejszą nie może grać więcej niż 2-4 osoby, a ta większa łatwiej się
"odbija":-).

>Tak, że wydaje mi się, że to co wysiejesz (byleby były to nasiona
>jakichs traw) nie ma żadnego znaczenia. :-(

Nie zgadzam się. Każda trawa (o ile skład jest faktycznie taki jak na
opakowaniu) na trawniku różni się od innej mieszanki zarówno wyglądem jak i
wymaganiami. Tomasz Borkowski podaje za mało danych, aby mu cokolwiek
polecić (woda, gleba, użytkowanie, pracodajność, podlewalność, a przede w.
gust itd.).

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-05-16 21:10:04

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dobra mieszanka to a) co najmniej 4 różne gatunki traw,

Zależy co się rozumie przez słowo "dobra". Mój najładniejszy (moim zdaniem)
kawałek to mieszanka 3 odmian samej kostrzewy czerwonej, mimo, że długi czas
mija zanim się w pełni rozkrzewi (chwasty ręcznie itp.).

>b) nie za dużo (gdzieś chyba kilkanaście procent) rajgrasu angielskiego.

Rajgras/życica/ryegrass/lolium p. jest trawą chyba najbardziej odporną na
wydeptywanie, niewłaściwe koszenie, szybko się korzeni itp. (to taki rodzaj
szlachetnego perzu wśród traw). Niestety przy niewłaściwym pielęgnowaniu
całej mieszanki (np. zbyt niskim skoszeniu trawnika (patrz jerz)) - inne
składniki giną, a rajgras szybko opanowuje całość - wtedy "wychodzą" jej
wady: niska mrozoodporność, krótki okres wegetacji (3-4 mies.) i mała
odporność na suszę.

Widziałem jakąś mieszankę z samego rajgrasu - ciekawe......

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

10. Data: 2000-05-17 07:15:25

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szlachetnego perzu wśród traw). Niestety przy niewłaściwym pielęgnowaniu
u mnie pomimo suszy piękna i zielona a u ciebie?

> całej mieszanki (np. zbyt niskim skoszeniu trawnika (patrz jerz)) - inne
podziwiam twoją pamięć, obyś swoje tak pamiętał, te 2,5 cm to było
wykoszenie suszu i wyrównanie po zimie, generalnie jest dłuższa tak 4-6 cm

> składniki giną, a rajgras szybko opanowuje całość - wtedy "wychodzą" jej
> wady: niska mrozoodporność, krótki okres wegetacji (3-4 mies.) i mała
> odporność na suszę.
no to się pomyliłeś, nie tyle giną i nie do końca, zwycięża gatunek któremu
dane warunki najbardziej odpowiadają, moja mieszanka miała bodajże 5 czy 6
gat. trawy. I wyraźnie widać, że w różnych miejscach dominują inne gatunki,
trawnik nie jest jednorodny ale na pewno nie został zdominowany przez jeden
gatunek.

> Widziałem jakąś mieszankę z samego rajgrasu - ciekawe......
chyba z różnych rajgrasów,
Pozdrowienia Jerzy

tuja-sadzenie
jeszcze jedno pytanko