trawnik + orzech - pytania

1. Data: 2001-06-21 07:54:14

Temat: trawnik + orzech - pytania
Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam i pytam.....kiedy najlepiej wykonać pierwsze koszenie trawnika.
Czytam różne poradniki i występują różnice - Pan Solecki w swoim poradniku
internetowym pisze, że 8- 10 cm, gdzie indziej zaś podaje się 6-8
cm...Problem jest taki, że najwyższe źdźbła mają długość 7 cm, a niektóre
ledwo widać...Lepiej kosić trochę za wcześnie czy poczekać? Tak w ogóle
jeśli mogę Was prosić, szczególnie "trawnikowych maniaków" o praktyczne rady
dotyczące pielęgnacji trawnika ...
I drugi problem ...na jednym z brzegów trawnika rośnie orzech laskowy. Jest
dość "zarośnięty" i rzuca spory cień na mój trawnik. Kiedy można wykonać i
jak eliminację kilku gałęzi? Co sądzicie o usunięciu takiego drzewa w lecie.
Czy to humanitarne? Czy drzewa należy usuwać tylko na wiosnę?
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2001-06-21 08:33:41

Temat: Re: trawnik + orzech - pytania
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, wydaje mi sie, ze w cieniu tego orzecha moglbys ustawic stol, lezaki,
takie miejsca sa potrzebne w upalne dni, ten trawnik to tylko taki do
patrzenia?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

<9gs92j$1mc$1@shilo.silesia.pik-net.pl>...

3. Data: 2001-06-21 08:40:21

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się, dlatego myślę także o "przerzedzeniu" tego orzecha...Dzięki
temu byłoby trochę cienia i trawnik byłby szczęśliwy...Tylko jak to zrobić?
Wziąć piłę i do dzieła?Pozdrawiam....
Tomek

4. Data: 2001-06-21 09:05:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Zgadzam się, dlatego myślę także o "przerzedzeniu" tego orzecha...Dzięki
> temu byłoby trochę cienia i trawnik byłby szczęśliwy...Tylko jak to
zrobić?
> Wziąć piłę i do dzieła?

Poczekać, aż nie będzie liści - będzie mniej sprzątania.;)
Orzech laskowy bardzo korzystnie reaguje na cięcie, można sobie wyprowadzić
jakieś ciekawe formy, np. drzewko.
A jak tam mszyce?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-06-21 13:08:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> wrote in message
> jeśli mogę Was prosić, szczególnie "trawnikowych maniaków" o praktyczne rady
> dotyczące pielęgnacji trawnika ...

Jako antytrawnikowy maniak odpowiadam: pielegnowac
jak najmniej i jak najrzadziej :-)

> [...]
> jak eliminację kilku gałęzi? Co sądzicie o usunięciu takiego drzewa w lecie.
> Czy to humanitarne? Czy drzewa należy usuwać tylko na wiosnę?

Jest to w moim odczuciu absolutna zbrodnia.
Jedna galaz leszczyny warta jest wszystkich trawnikow
swiata.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2001-06-21 13:32:15

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Co sądzicie o usunięciu takiego drzewa w lecie.
> Czy to humanitarne? Czy drzewa należy usuwać tylko na wiosnę?

Chcesz usunac caly krzak ? ?
Nie rob tego . Ja mam tylko jedna leszczynke i chcialabym wiecej. Orzeszki
mniam, mniam. Zwlaszcza najlepiej smakuja z wlasnego krzaczka.
Wiesz , gdybys chcial kupic leszczyne w sklepie ogrodniczym musialbys dac co
najmniej 35 zl.
Pod krzakiem mozesz posadzic jakies cieniolubne rosliny , calosc urozmaici
monotonna plaszczyzne trawnika.

Pozdrawiam
Alicja

7. Data: 2001-06-21 21:20:14

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czytam różne poradniki i występują różnice - Pan Solecki w swoim poradniku
> internetowym pisze, że 8- 10 cm, gdzie indziej zaś podaje się 6-8

Bo pisza tam o roznych gatunkach trawy.
Najlepiej wez ksiazke z opisem gatunkow i oznacz rozne gatunki tak zeby ci
sie nie mylily
- proponuje zawiazywac kolorowe nitki na kazdym zdziebelku (np. czerwone i
zolte sa dobrze widoczne).
A potem linijka, nozyczki - i jedne przycinaj na 6-8, a drugie na 8-10 ;-)

A na powaznie:
Pierwsze ciecie zrob tak, zeby tylko same czubki skosic (proponuje ustawic
kosiare raczej wyzej
na wysokosc 8-10 cm). I nie musisz robic tego z suwmiarka - wystarczy
ustawic "na oko" :-)
Bardzo wazne jest natomiast dobre naostrzenie nozy (oddaj do szlifierni), bo
tepym nozem
powyrywasz mloda trawe z korzonkami.
Nastepne koszenie - troche nizej.
Trzecie albo czwarte - juz na "normalnej" niskiej wysokosci (tu szkoly tez
sie roznia,
ja np. kosze ciut wyzej od szwagra zza plota i obaj mamy podobne efekty).

IK

8. Data: 2001-06-22 08:22:23

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przekonaliście mnie.....orzech zostaje...A przy okazji - podpowiedźcie,
proszę, kiedy myśleć o ewentualnym dosiewaniu trawy...mimo starannego siewu
mam łysawe miejsca np. 5x5 lub 10x10 cm, na których wyrosło tylko kilka
źdźbeł trawy.../ siełem 2 tygodnie temu/
Tomek

9. Data: 2001-06-23 07:05:52

Od: "Kempes" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam łysawe miejsca np. 5x5 lub 10x10 cm, na których wyrosło tylko
kilka
> źdźbeł trawy.../ siełem 2 tygodnie temu/

Trzeba poczekać. To za krótki okres na skiełkowanie wszystkich
nasion a po drugie to trawa się rozkrzewi. Gdy będą łyse miejsca po
paru miesiącach to można dosiać przez cały okres wegetacji - od
wczesnej wiosny do jesieni.

Robert
r...@i...pl

10. Data: 2001-07-05 20:44:51

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli już musisz usunąć drzewo to w okresie spoczynku i zanim ptaszki założą
w nim gniazda.
Gałęzie podobnie, ale odrosty w leszczynie możesz przez cały rok usuwać.
Zostaw kilka najgrubszych gałęzi a te cienkie odrosty od korzeni (witki)
wycinaj . Te pozostałe szybko będą grubiały i utworzą ładny naturalny
parasol. Jesienią natomiast będziesz miał miekki złoty dywan na trawniku.

Pozdrawiam -Jagoda

> [...]

lecie.
> Czy to humanitarne? Czy drzewa należy usuwać tylko na wiosnę?

Co za posucha?
Z ciekawości pytam...
CZOSNEK OZDOBNY ALLIUM MOLY
Server udostepniajacy alt.binaries.pictures.ga rdens i al.binaries.pictures.sce nic
Powitanie