trawnikowe zmartwienia

następny post »
From: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: trawnikowe zmartwienia
Date: Fri, 19 Apr 2002 08:29:15 +0200

Witam Wszystkich Grupowiczów po zimowej przerwie ...
Mam pytania z moim trawnikiem, ktory założylem rok temu. Nie jest on duży -
100 m.kw. Trawnik jest a właściwie był jak marzenie, jednak na tym terenie
buszują dwie psie suki. W zeszłym roku szkody nie były duże..... teraz
znaczna część trawnika pokryła się okrągłymi plamami o innym / jasnym /
odcieniu, w środku których pojawia się wypalona trawa. Domyślam się, że to
skutek podlewania trawnika przez psy. Czytałem już o sposobach na "psie
sprawki"....Jednak chciałbym być pewnym, że to skutek ich
działalności...Zdrowa trawa jest w dotyku " śliska " , "sprężysta" natomiast
trawa z plam jest tępa, niejako "gumowa", a do tego jest wyjątkowo gęsta,
tak że odczuwalny jest opór podczas koszenia / lekką kosiarką elektryczną /.
Trawa ta rośnie wyraźnie szybciej. Są to plamy o średnicy 30-40 cm. Koszę
trawnik raz w tygodniu, ale plamy musiałbym kosić dwa, trzy razy częściej
:-) ...Czy psi mocz ma takie właśnie działanie?
Kiedyś ktoś proponował zrobienie miejsca do załatwiania psich spraw, gdy
niemożliwa jest ich "eliminacja".....Przepraszam za pytanie, ale czy mocz
kota będzie działał na psy zachęcająco? Nie mam możliwości "zdobycia" psiego
moczu, a mój kot załatwia się do kuwety . ....Z góry dziękuję za ewentualne
propozycje przesyłki psiego moczu ;-)
Tomasz Borkowski