tv 4:3 a 16:9

1. Data: 2003-02-23 17:06:03

Temat: tv 4:3 a 16:9
Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ponownie poruszam sprawę odbiorników TV. Tym razem chciałbym poznać
Wasze opinie na temat telewizorów 4:3 i 16:9.

Czy warto dołożyć te paręset zł i kupić TV wielkoekranowy?

Po drugie: czy warto pakować się w TV 100 Hz? Ta impreza dużo
kosztuje, całe życie oglądałem TV w 50 Hz i nigdy mi to nie
przeszkadzało, czy nie jest to tylko chwyt marketingowy?

--
w...@s...pl
tHe sTaGe diVInG cLUb

1. Data: 2003-02-23 22:45:07

Temat: Re: tv 4:3 a 16:9
Od: "Dariusz" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wozik" wrote in message
> Witam,

[...]
> Po drugie: czy warto pakować się w TV 100 Hz? Ta impreza dużo
> kosztuje, całe życie oglądałem TV w 50 Hz i nigdy mi to nie
> przeszkadzało, czy nie jest to tylko chwyt marketingowy?

Warto jak dla mnie. Tu raczej chodzi o odwzorowanie bieli...
Darek

1. Data: 2003-02-24 07:54:24

Od: "ANKA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Po drugie: czy warto pakować się w TV 100 Hz? Ta impreza dużo
> kosztuje, całe życie oglądałem TV w 50 Hz i nigdy mi to nie
> przeszkadzało, czy nie jest to tylko chwyt marketingowy?

Czesc!
Od roku mam TV 100 Hz i jak kupowalam to tez myslalam ze to tylko chwyt
reklamowy ale jak mi facet w sklepie postawil dwa tv obok siebie tej samej
marki rozniace sie tylko tym ze jeden byl 50 a drugi 100Hz to wybralam 29
calowy TV 100Hz i jestem bardzo zadowolona!!!
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-02-24 08:28:17

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztuje, całe życie oglądałem TV w 50 Hz i nigdy mi to nie
> przeszkadzało, czy nie jest to tylko chwyt marketingowy?

Tak jak na monitorze komputerowym 60Hz a 72Hz dzieli przepasc jakosciowa. W
telewizorze powinno byc podobnie. Przechodzac w markecie obok telewizorow latwo
widac ktory jest 100Hz, a z tym 16:9 to nic nie poradze trudna decyzja.

pozdro,

1. Data: 2003-02-24 09:22:26

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Feb 2003, ANKA wrote:

> [...]
> marki rozniace sie tylko tym ze jeden byl 50 a drugi 100Hz to wybralam 29
> calowy TV 100Hz i jestem bardzo zadowolona!!!

I na tym właśnie polega chwyt reklamowy - w domu nie stawiasz dwóch
telewizorów obok siebie. :-)

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-02-24 11:12:20

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztuje, całe życie oglądałem TV w 50 Hz i nigdy mi to nie
> przeszkadzało, czy nie jest to tylko chwyt marketingowy?

Czesc,

co do roznicy formacie to wszystko zalezy od tego czy masz DVD jezeli tak to
warto...... chociaz jezeli nie to raczej tez - moze jednak zacznie sie na
wieksza
skale nadawanie w systemie PAL+ ;-)) Jezeli tylko ogladanie TV to musisz sie
przyzwyczaic do trochu szerszych ludzi ;-)) Ja powiem tak mam16:9 32" i
sobie
chwale zwłaszcza ze "pogrubienie" nie jest znaczące.

A i jeszcze jedno - jeżeli chcesz duza przekatna to postaraj się o to coby
sygał
jakim będziesz karmił TV był jak najwyższej jakości najlepiej satelita
cyfrowy...

a co do 50 vs 100Hz - przejdz sie do sklepu i zobacz czy widzisz
roznice........
Ja nie widziałem i mam 50Hz..... Ale może faktycznie 100Hz jest lepsze?
Sugeruje
przede wszystkim obejżenie dwóch modeli TEGO SAMEGO producenta 50 i 100
Hz i porownanie.....

Pozdrawiam,
Chmiell

1. Data: 2003-02-24 11:42:00

Od: "Marek Wojciechowski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wasze opinie na temat telewizorów 4:3 i 16:9.
>
> Czy warto dołożyć te paręset zł i kupić TV wielkoekranowy?
>
> Po drugie: czy warto pakować się w TV 100 Hz? Ta impreza dużo

Witam, tydzień temu kupowałem telewizor i miałem te same wątpliwości.
Ostatecznie wybrałem wielkość 29 cali w formacie 4:3 i 100 Hz, a dlaczego:
- częściej oglądam programy w takim formacie
- przy ogladaniu filmów panoramicznych z napisami wyświetlam napisy na
wolnej części ekranu
- cena jest praktycznie taka sama jak 28 cali 16:9, ponadto ekran o tej
samej przekatnej w formacie 4:3 ma większą powierzchnię, więc ma się więcej
ekranu za tą samą cenę.
- znacznie lepiej (przynajmniej dla mnie) wyglądają filmy panoramiczne na
telewizorze 4:3 (czarne pasy na gole i górze) niz filmy 4:3 na telewizorze
16:9 (pasy po bokach)
- a 100 Hz dlatego że cena nie była aż tak dużo wyższa, a pomijając już że
100 jest zdrowsze dla oka to i obraz był lepszy.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2003-02-24 13:00:45

Od: Wojciech Wolyniak <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Feb 2003 17:06:03 +0000 (UTC), Wozik <w...@s...pl>
wrote:

>Witam,
>
>ponownie poruszam sprawę odbiorników TV. Tym razem chciałbym poznać
>Wasze opinie na temat telewizorów 4:3 i 16:9.
16:9 jest podobno naturalnym polem widzenia oka ludzkiego (tzn oko
ludzkie widzi podobno najlepiej w takim obszarze). Kiedys na laborce z
kineskopow o tym slyszalem. Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2003-02-24 14:56:43

Od: "Darek Nowak" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> Tak jak na monitorze komputerowym 60Hz a 72Hz dzieli przepasc
> jakosciowa. W telewizorze powinno byc podobnie. Przechodzac w
> markecie obok telewizorow latwo widac ktory jest 100Hz,

Nie jest podobnie bo na monitorze komputerowym jak masz 100Hz to i karta
podaje Ci sygnał 100Hz a w telewizorze sygnał jest cały czas ten sam. Tak
więc telewizor musi sobie sam powymyślać dodatkowe ramki z lepszym lub
gorszym skutkiem.

--
--= Darek =--

1. Data: 2003-02-25 09:51:22

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie jest podobnie bo na monitorze komputerowym jak masz 100Hz to i karta
> podaje Ci sygnał 100Hz

ale chyba nie podaje Ci 100 klatek na sekunde a nawet gdyby to sadzisz ze bys to
zauwazyl ?

> a w telewizorze sygnał jest cały czas ten sam. Tak
> więc telewizor musi sobie sam powymyślać dodatkowe ramki z lepszym lub
> gorszym skutkiem.

Mowiac o jakosci oceniam co najwyzej stabilnosc bialych powierzchni (brak
mrugania) uciazliwego dla oka. w tym sensie 100 Hz daje wyraznie lepszy efekt
niezaleznie od tego jak ta co druga ramke wypelnia (chyba zeby wypelnial
czarnymi ekranami).

krzesla
POSZUKUJE MIESZKANIA W WARSZAWIE
Wytrzymałość stropu?
Wilgotność w mieszkaniu - jaka jest norma
na co zwracac uwage przy odbiorze mieszkania?