ukorzenianie wierzby - pytania pomocnicze

1. Data: 2003-06-04 18:54:17

Temat: ukorzenianie wierzby - pytania pomocnicze
Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem w archiwum grupy na ten temat i już troszeczkę wiem
Tym niemniej pozostało kilka wątpliwości
1. Czy można to zrobić teraz - z reguły takie zabiegi przeprowadza się na
wiosnę.
2. Czy przed posadzeniem oberwać
a) wszystkie liście
b) wierzbowe witki
3. Jak długą/wysoką i maksymalnie grubą gałązkę mogę ukorzeniać.
4. Czy potraktować ukorzeniaczem (przezornie nabyłem - nazywa się toto
UKORZENIACZ B2)
5. Jak głęboko powinienem "wetknąć" w ziemię.

pozdrawiam
z niecierpliwością na posty wyglądam
piotr

2. Data: 2003-06-04 22:14:31

Temat: Re: ukorzenianie wierzby - pytania pomocnicze
Od: <r...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wierza ukorzenia się bardzo łatwo. Ja wstawiam "patyczki" około 20 cm do
wody. Zwykle robi się to w stanie bez liści ale ukorzeni się praktycznie
zawsze.
Jeśli są liście trzeba je oberwać z tej części, która znajdzie się w ziemi.
Pocięte gałązki pozostają w wodzie kilka dni. Po takim czasie już powstają
białe plamki na korze z których wyrosną korzenie. Można pozostawić w wodzie
dłużęj do tygodnia. Wtedy korzenie będą miały około 5 cm i trzeba ostrożnie
sadzić do ziemi aby ich nie uszkodzić bo są bardzo kruche. Do ziemi wkładam
dwie trzecie patyczka. Jeśli zapewni się podlewanie sadzonek to sukces
pewny.
Właśnie posadziłem drobne 1000 patyczków i już wyrosły nowe gałązki do 20
cm. Moje wierzby rosną w doniczkach bo będą posadzone na stałe miejsca
jak zmieni się pogoda na deszczową. Przy takiej suszy jak tej wiosny to bez
podlewania mogą zginąć.
Powodzenia
Ryszard Kowalczyk
r...@m...net

Użytkownik "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIE.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bblf7b$ano$1@news.atman.pl...

3. Data: 2003-06-04 22:43:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Czytałem w archiwum grupy na ten temat i już troszeczkę wiem
> Tym niemniej pozostało kilka wątpliwości
> 1. Czy można to zrobić teraz - z reguły takie zabiegi przeprowadza się na
> wiosnę.
:)
mozna o kazdej porze roku
nawet zima jesli masz ogrzewane pomieszczenie

> 2. Czy przed posadzeniem oberwać
> a) wszystkie liście
> b) wierzbowe witki
:)
jakis pojedynczy listek moze zostac
ale lepiej startowac od golego kija

> 3. Jak długą/wysoką i maksymalnie grubą gałązkę mogę ukorzeniać.
:)
grubosc dowolna
a kiedys ukorzenilem okolo 3 metrowy wierzbowy kolek
ale nie wiem jak to sie ma do mozliwosci wierzby
:)

> 4. Czy potraktować ukorzeniaczem (przezornie nabyłem - nazywa się toto
> UKORZENIACZ B2)
:)
nigdy nie dawalem ukorzeniaczy
wystarczy duzo wody
:)

> 5. Jak głęboko powinienem "wetknąć" w ziemię.
:)
wsadzic mozesz dowolnie gleboko
a korzenie wyjda w strefie przypowierzchniowej
ktorej glebokosc zalezy od przepuszczalnosci gruntu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2003-06-04 23:15:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakis pojedynczy listek moze zostac
> ale lepiej startowac od golego kija

Bez kory??:)

5. Data: 2003-06-04 23:53:51

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2003-06-05 09:41:04

Od: "KrzychuT" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Wierzba to taki zwierz ze nawet kij od miotly zrobiony z wierzby po
wstawieniu do wiadra z woda zaczyna sie zielenic.Patyki ok 20 cm wbite w
ziemie (warunkiem jest duuuuzo wilgoci) rozrastaja sie jak rasowe
sadzonki.Nie trzeba wczesniej nic ukorzeniac.
Mozna z tego zrobic prawdziwa dzungle.
pzdr
krzychut

Pnaca roza poszukiwana