urządzenie do robienia lodów

1. Data: 2005-02-07 19:32:10

Temat: urządzenie do robienia lodów
Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

znalazłam w piwnicy sprzęt sprzed chyba 10 lat - okrągła metalowa maszynka
do robienia lodów - elektryczna. Wygląda jak tortownica z pokrywką w
kształcie kapelusza, a w środku są takie kręcące się "grabki", mieszające
masę lodową. Czy ktoś może wie, jak się obsługuje coś takiego? W lśniącym
nowościa środku (chyba jest bardzo szczelna) jest biała gumowa "uszczelka" -
nie wiem, co to , bo ma średnicę ciut większą niż samo urządzenie. Jak
zrobić w tym lody? Będę wdzięczna za rady.

pozdrawiam
Iwona

2. Data: 2005-02-08 10:38:25

Temat: Re: urządzenie do robienia lodów
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona M." <b...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie wiem, co to , bo ma średnicę ciut większą niż samo urządzenie. Jak
> zrobić w tym lody? Będę wdzięczna za rady.

Kurcze, nie mogę wyobrazić sobie tej uszczelki. W maszynce, którą ja mam
jest wkład, który wkłada się do zamrażalnika na minimum 18 godzin, potem ten
wkład się przekłada do pojemnika maszynki, uruchamia się mieszadło i wlewa
masę na lody. Masa się kręci i pomału zamarza

Kasia

3. Data: 2005-02-09 11:59:06

Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja maszynka jest w całości, bez wkładu, więc nie widzę innego wyjścia jak
włożenie jej do zamrażalnika razem z kablem. Właśnie sprawdzam jej
działanie - póki masa jest w miarę miękka, grabki ją mieszają. A kiedy
stwardniała mocniej i mieszadło stanęło, odłączyłam ją od prądu i trzymam w
całosci w zamrażarce. Mam nadzieję, że tak to działa, choć wydaje mi się to
podejrzane. Przeznaczenia "uszczelki" większej niż obwód urządzenia nie
odgadłam.

dzięki za pomoc
IwonaM

calgonit power boost - używał ktoś?