usunięcie zęba = ropa?

11. Data: 2010-06-04 06:53:23

Temat: Re: usunięcie zęba = ropa?
Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, nie wiem czy dobra grupa, ale lepszej nie znalazłem.
> Mam pytanie: czy to normalne że po chirurgicznym (? - szyte dziąsło po
> wyrwaniu, ja to tak sobie nazwałem) usunięciu zęba (8) na twarzy zbiera
> się ropa czy może jest to efekt nie zdezynfekowanych narzędzi (opuchlizna
> wiem że jest).

Niestety zdarza sie to dosyc czesto. Przyczyna sa najczesciej bakterie
znajdujace sie w jamie ustnej. Bardzo rzadko kwetsia sa tu niesterylne
narzedzia, wszystkie sie pakietuje i sterylizuje.

> Mojej żonie usunięto '8' (ząb zdrowy, nie bolał tylko przez niego nie
> dało się wypełnić dwóch innych zębów) i dopiero po usunięciu poinformowano
> że jakby się coś działo to będzie musiała wziąć antybiotyk (jak by
> wiedziała wcześniej to by tego zęba nie usuwała - karmi piersią i lekarze
> o tym dobrze wiedzieli).

Jeżeli cos sie zaczyna dziac to sie wtedy wypisuje antybiotyk. Powinna
jednak poinformowac pacjentke przed zabiegiem o mozliwosci wystapienia
powiklan. Wtedy pacjent moze zdecydowac czy nie lepiej zaczekac jezeli
zalezy na karmieniu piersia.

Dalacin C to ta sam antybiotyk co Clindamycin Mip. Kolejnosc antybiotykow
rowniez jest w porzadku. Jezeli nie działa penicylina daje sie klindamycyne.

12. Data: 2010-06-04 07:19:09

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Opisana przeze mnie prywatna przychodnia stomatologiczna, do której chodzi
> moja rodzina, to ewenement. Można u nich nawet kartą płacić - dostaje się
> wszelkie wydruki i potwierdzenia papierowe.

LOL!
Żaden ewenement. Od 10 lat płacę za usługi stomatologiczne kartą.

Ewa

13. Data: 2010-06-04 07:30:11

Od: "...izis..." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Cze, 09:19, medea <X...@p...fm> wrote:

> LOL!
> Żaden ewenement. Od 10 lat płacę za usługi stomatologiczne kartą.
>
> Ewa

O! ktoto ktoto ??? :)

14. Data: 2010-06-04 16:25:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Jun 2010 01:59:45 +0200, Magdulińska napisał(a):

> Tia,też mam kilku znajomych prywatnych i doskonałych stomatologów - ale
> cholernie drogich.........
> Zwykłe plombowanie ze znieczuleniem - bez leczenia kanałowego... 150
> zł.... Boli, ale kieszeń.
> Wiadomo, za tytuły się płaci....

Za dobrze wykonaną usługę płacę więcej - bez bólu. Nie za tytuły.

15. Data: 2010-06-04 17:56:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Jun 2010 09:19:09 +0200, medea napisał(a):

> LOL!
> Żaden ewenement. Od 10 lat płacę za usługi stomatologiczne kartą.
>
> Ewa

I dostajesz prócz zwykłego wydruku z kasy fiskalnej także osobny, podpisany
imiennie przez lekarza wykonującego wydruk ze szczegółowym
opisem/zestawieniem wykonanych czynności, ich umiejscowieniem na schemacie,
przewidywanym dalszym leczeniem i zaleceniami?

16. Data: 2010-06-04 21:44:33

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

...izis... pisze:

> O! ktoto ktoto ??? :)

Taktototaktototaktototak - ja.

Ewa

17. Data: 2010-06-04 21:48:25

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> opisem/zestawieniem wykonanych czynności, ich umiejscowieniem na schemacie,
> przewidywanym dalszym leczeniem i zaleceniami?

Mam tam kartotekę (papierową i elektroniczną), gdzie są odnotowane
wszystkie moje wizyty od początku. Nie domagam się każdorazowo żadnych
wydruków, bo mi to niepotrzebne, ale gdybym tego chciała, tobym dostała.

Ewa

18. Data: 2010-06-04 23:08:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 Jun 2010 23:48:25 +0200, medea napisał(a):

> Mam tam kartotekę (papierową i elektroniczną), gdzie są odnotowane
> wszystkie moje wizyty od początku. Nie domagam się każdorazowo żadnych
> wydruków, bo mi to niepotrzebne, ale gdybym tego chciała, tobym dostała.

Od pierwszej wizyty w "naszej" przychodni po prostu wręczają każdemu z nas
prócz kwitka kasowego także płachtę A-4 z wypisanymi ww szczegółami wraz z
ppodpisem lekarza i tak jest do dziś. Lekarz natychmiast po zakończonej
wizycie myje rączki i siada do kompa, pilnie wstukując wszystko, zostaje to
przesłane przez lokalną sieć do rejestracji i tam pani robi po chwili
wydruk. Zaskoczyło nas to na samym poczatku, bo po zapłaceniu chcieliśmy
sobie iść, wcale się nie upominalismy o zadne papiery, nie wiedząc w ogóle,
że można czegoś takiego oczekiwać. Kiedy zapytałam, po co nam to dają,
odpowiedziano, że "dla własnej dokumentacji pacjenta oraz do celów
ewentualnej reklamacji/gwarancji". Której to gwarancji na zabiegi i
materiały oczywiście przychodnia udziela.
Byliśmy w szoku niemal, bo po poprzednim wieloletnim leczeniu się u
"pojedynczej" pani dentystki, w jej prywatnym zacisznym domowym gabinecie,
nawet nie pomyśleliśmy o jakichkolwiek "papierach" - tam pani dostawała za
robotę pieniądze i... świat o nich zapominał, nie mówiąc o US.

19. Data: 2010-06-05 08:53:30

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> ewentualnej reklamacji/gwarancji". Której to gwarancji na zabiegi i
> materiały oczywiście przychodnia udziela.

U nas jest dokładnie tak samo. Też lekarz wpisuje do komputera
bezpośrednio po zabiegu wszystkie wykonane czynności, a w rejestracji
czeka się na "wyrok", czyli kwotę do zapłacenia. Natomiast wydruków nie
dostajemy, a reklamacje i tak uwzględniają. Raz mi się zdarzyło
skorzystać. Nawet wtedy nie wiedziałam, że mogę to zrobić w ramach
reklamacji, sami na to zwrócili uwagę.

Ewa

20. Data: 2010-06-05 09:30:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 05 Jun 2010 10:53:30 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> dostajemy, a reklamacje i tak uwzględniają. Raz mi się zdarzyło
> skorzystać. Nawet wtedy nie wiedziałam, że mogę to zrobić w ramach

Tylko ILE jest takich przychodni?

Jednak istnieje takie cooe jak NIRWANA - ja przezylem ja w 1968 roku wraz z calym t?umem strajkujacych studentów
ciśnienie rozkurczowe
Łupież.
Pieczywo a upławy
Podagra