w takim razie lektura dla 12-latka

1. Data: 2006-07-28 11:39:53

Temat: w takim razie lektura dla 12-latka
Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie
ściągnęłam z postu poniżej ale mam troszkę inny problem
mój syn - 12-letni chłopak nie chce czytać nic, podsuwam mu ksiązki mojego
dzieciństwa (z tego mniej więcej wieku) ale nic go nie porywa
ja byłam wielkim czytadłem, czytałam zawsze, dużo i chętnie, do tej pory
wracam do różnych książek z tego okesu, bo sięgałam też za poważniejsze
lektury (np. komu bije dzwon, archipelag gułag, król szczurów)

syn jest kompletnie anty-nastawiony
jedyne książki które czyta wciąż i wciąż, jeśli już mu siadam na głowie i
zmuszam do czytania to (pożal się Boże!) komiksy kaczora donalda

ratunkuuu!

proszę o jakieś tytuły, które by przeczytał z przyjemnością i które
wciągnęły by go po pierwszym rozdziale, żeby si nie zniechęcil...

p.s. tylko mi nie mówcie, że trzeba było stosować akcję "poczytaj mi mamo"
stosowałam, ale teraz jest za duży żebym mu tak matkowała, choć czasem mi
się zdarza

2. Data: 2006-07-28 15:56:05

Temat: Re: w takim razie lektura dla 12-latka
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defric" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> proszę o jakieś tytuły, które by przeczytał z przyjemnością i które
> wciągnęły by go po pierwszym rozdziale, żeby si nie zniechęcil...

Może któraś z tych ze Złotej listy? Podział wg wieku.
http://www.calapolskaczytadzieciom.pl/nowa/index.php
?page=kp&forceme=1#
Niestety, nie wiem, czy będzie czytał z przyjemnością i czy go wciągną po
pierwszym rozdziale, bo nie znam Twego syna...
A sama czytam książki z całkiem innego zakresu wiekowego. ;-)
Iwona

3. Data: 2006-07-29 13:24:20

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

defric napisał(a):
> jeśli już mu siadam na głowie
> i zmuszam do czytania

W ten sposób zniechęcisz tylko.

--
Elske

4. Data: 2006-08-01 11:54:54

Od: "Babol" <B...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

defric napisał/a

> syn jest kompletnie anty-nastawiony

Nic na siłę,zmuszanie jeszcze bardziej go zniechęci

> jedyne książki które czyta wciąż i wciąż, jeśli już mu siadam na głowie i
> zmuszam do czytania to (pożal się Boże!) komiksy kaczora donalda

Lubi komiksy,to może w tym kierunku szukaj dla niego lektury...

> p.s. tylko mi nie mówcie, że trzeba było stosować akcję "poczytaj mi mamo"
> stosowałam, ale teraz jest za duży żebym mu tak matkowała, choć czasem mi
> się zdarza

Jeżeli masz dużo książek w domu,to na pewno kiedyś on sam po nie
sięgnie.Moj mąż zaczął nagminnie czytać książki dopiero w
wieku 25 lat:)

5. Data: 2006-08-01 20:18:04

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

defric<d...@w...pl>

[...]
> [...]
>
> proszę o jakieś tytuły, które by przeczytał z przyjemnością i które
> wciągnęły by go po pierwszym rozdziale, żeby si nie zniechęcil...

Harry Potter?
Coś sci-fi?

Ale tak w ogóle nic na siłę :) - ludzie przyszłości (jak Twój syn) będą
czytać mniej książek :)

Jak z jego apetytem na życie, ludzi, nowe doświadczenia? (to ważniejsze :)

Paff

6. Data: 2006-08-10 10:38:35

Od: "ReszKa" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defric" <d...@w...pl>

> proszę o jakieś tytuły, które by przeczytał z przyjemnością i które
> wciągnęły by go po pierwszym rozdziale, żeby si nie zniechęcil...

Mam co prawda córke i trochę młodszą (10lat), ale to właśnie kolega
polecił jej książkę "ERAGON" http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/387996.
Połkneła ją przez niecały tydzień i teraz czyta 2 część, czyli "Najstarszy".
Jeśli syn lubi świat fantazy - elfy, jeźdźców smoków to mu sie na pewno
spodoba.
A czym się Twój syn interesuje? W jakie gry gra? Musisz coś wymyślić
zgodne z jego zainteresowaniami.

-----
pozdr.
ReszKa.

Lektura dla 13-latki
jak Wasze dzieciaki znoszą...
wlosy ,paznokcie
Problemy ze stolcem 2 latka
gazownia nie chce oddać nadpłaty na dogodnych warunkach