Lektura dla 13-latki

1. Data: 2006-07-27 17:22:07

Temat: Lektura dla 13-latki
Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio złapałam książkę podarowaną córce przez ex-teściową i z lekka
mnie zatkało (pierwszy rozdział w całości o tym, że rodzice chleją, są
obrzydliwie bogaci a córka zastanawia się czy już powinna pójść z
chłopakiem do łóżka czy jeszcze poczekać, tylko właściwie po co). Trochę
mnie zmroziło i wymieniłam dziecku "Plotkarę" na Terry'ego Pratcheta.
Połknęła. A ja nie mam pomysłu co dalej. Mogę rzecz jasna kupować
następne części Świata Dysku, ale chciałabym, żeby córa miała dostęp do
bardziej różnorodnej lektury. Chmielewska przerobiona, Musierowicz
przerobiona, Montgomery przerobiona, Holmes takoż. Zastanawiałam się nad
podsunięciem jej "Wielkiego Sola Antona L.", ale tez nie chcę przesadzić
z pchaniem jej w zbyt dorosłą lekturę.
Macie może jakieś pomysły?

--
Elske

2. Data: 2006-07-27 18:27:33

Temat: Re: Lektura dla 13-latki
Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):
> [...]
> przerobiona, Montgomery przerobiona, Holmes takoż. Zastanawiałam się nad
> podsunięciem jej "Wielkiego Sola Antona L.", ale tez nie chcę przesadzić

Nie no, co się szczypiesz, od razu "Budowniczym ruin" jej przywal.

Adam

3. Data: 2006-07-27 18:35:19

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski napisał(a):

> Nie no, co się szczypiesz, od razu "Budowniczym ruin" jej przywal.

A co Twoim zdaniem powinna czytać? Kubusia Puchatka czy Muminki?
BTW czytałeś "Wielkie Solo"? Jest tam coś, czego Twoim zdaniem normalnie
psychicznie rozwinięta dziewczyna nie pojmie?

--
Elske

4. Data: 2006-07-27 18:35:46

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Adam Moczulski* napisał(a),a było to tak:

>Chmielewska przerobiona, Musierowicz

Jeżeli Chmielewska przerobiona to może spodoba jej się seria " Pan
Samochodzik".

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)
http://agako.fotosik.pl/albumy/35299.html

5. Data: 2006-07-27 18:37:27

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Adam Moczulski* napisał(a),a było to tak:

> Nie no, co się szczypiesz, od razu "Budowniczym ruin" jej przywal.

Albo " Imię róży" , choc ja tą książkę właśnie przeczytałam w podobnym
wieku jak córa Elske

6. Data: 2006-07-27 18:55:20

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> A co Twoim zdaniem powinna czytać? Kubusia Puchatka czy Muminki?
> BTW czytałeś "Wielkie Solo"? Jest tam coś, czego Twoim zdaniem normalnie
> psychicznie rozwinięta dziewczyna nie pojmie?

A co tam jest do pojmowania ? Tyle że normalnie psychicznie rozwinięta
13latka powinna teraz prostować garba, a nie dołować się Rosendorferem.

Adam

7. Data: 2006-07-27 20:03:12

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

chomik napisał(a):

> Jeżeli Chmielewska przerobiona to może spodoba jej się seria " Pan
> Samochodzik".

Przerobione.

--
Elske

8. Data: 2006-07-27 20:04:42

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski napisał(a):

> A co tam jest do pojmowania ? Tyle że normalnie psychicznie
> rozwinięta 13latka powinna teraz prostować garba, a nie dołować się
> Rosendorferem.

"Solo" nie jest dołujące. BTW nie pytałam co powinna Twoim zdaniem robić
tylko co jej można podsunąć do czytania.

--
Elske

9. Data: 2006-07-27 21:56:02

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@n...o2..pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Świata Dysku, ale chciałabym, żeby córa miała dostęp do bardziej
> różnorodnej lektury. Chmielewska przerobiona, Musierowicz przerobiona,
Ja pod koniec podstawówki ówczesnej, czyli mając 13-14 lat czytałam
namiętnie różne popularnonaukowe rzeczy, takie lżejsze - Konrada Lorenza o
zwierzętach, Daenikena, jakieś fantastyki naukowe i fantasy, ale nie
pamiętam konkretnie co. "Egipcjanin Sinuhe", "Bogowie, klątwy i uczeni" ( o
ile tytułu nie przekręcam ...), Fleszarowa-Muskat :-))), Siesicka. Powieść
dla dziewcząt dorastających: "Przez ciebie Drabie" (Drab to pies); "Wstęga
pawilonu" - autorki nie pamiętam, ale ksiązka była niezła.
Biografie autorstwa Irvinga Stone'a - "Udręka i ekstaza", w zasadzie
wszystkie się nadają o ile dziewczynę to wciągnie. Czyta się jak kryminały,
może poza "W imieniu obrony".
Romain Gary/Emile Ajar - "Życie przed sobą".
"Ptaśka" można zaryzykować.
Poza tym kochałam książki podróżnice i "światoznawcze", Iskry wydawały taką
serię z globusem bodajże na obwolucie.
Generalnie bylam odkurzaczem książkowym, w 8. klasie podstawówki
przeczytałam nawet "Stąd do wieczności" Jonesa. Ale dziewczynki na ogół nie
lubią ksiązek wojennych :)
To tak z głowy i na szybko tyle mam do powiedzenia :)

pozdrawiam
Magdalena

10. Data: 2006-07-28 07:41:08

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Macie może jakieś pomysły?

Paukszta, Siesicka, Nowacka.
Aga B.

jak Wasze dzieciaki znoszą...
wlosy ,paznokcie
Problemy ze stolcem 2 latka
gazownia nie chce oddać nadpłaty na dogodnych warunkach
15 letni syn na obozie językowym