Pasteryzacja poradzcie

1. Data: 2006-07-28 18:25:20

Temat: Pasteryzacja poradzcie
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna pasteryzowac zupy zeby w razie co mozna bylo zabraz w podroz
dla niejadka?
I jak to ew zrobic?
Pozdrawiam Kasia

2. Data: 2006-07-28 20:58:29

Temat: Re: Pasteryzacja poradzcie
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosto:
zupę do słoika, słoik zakręcić, wstawić do mikrofalówki. Nastawić na pełna
moc na czas adekwatny do ilości zupy (u mnie ok 4 min na litr). Wyjąć,
odwórcić do góry dnem, poczekać aż ostygnie i gotowe
Jacek

3. Data: 2006-08-07 09:23:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> zupę do słoika, słoik zakręcić, wstawić do mikrofalówki. Nastawić na
> pełna moc na czas adekwatny do ilości zupy

Czemu mam wrażenie, że jest to świetny sposób na wyprodukowanie fajnej
domowej eksplozji?

J.

4. Data: 2006-08-08 13:20:22

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze mi się nie zdarzyło a zapasteryzowałem w ten sposób wiele słoików
(grubo ponad setkę).
Poza tym jak się ktoś obawia to zawsze może poczekać parę minut od
wyłączenia aż słoiki przestygną
Jacek
PS ostatnio pasteryzowałem w ten sposób przecier pomidorowy

5. Data: 2006-08-08 15:46:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Jeszcze mi się nie zdarzyło a zapasteryzowałem w ten sposób
> wiele
> słoików (grubo ponad setkę).

Może miałeś szczęście, może ja przesadzam, nie wiem. Tak czy tak
bałbym się próbować. W momencie kiedy zawartość takiego
zamkniętego przeciez szczelnie słoika zaczęłaby wrzeć, to ten
raczej by tego nie wytrzymał.

J.

6. Data: 2006-08-08 18:57:02

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym rzecz, że gdy zawartość słoika wrze, to para (a czasem i trochę
zawartości ;-) ucieka przez denko. Tak już jest zrobione, że przy
nadciśnieniu puszcza a przy stygnięciu "łapie".
Poza tym przy naładowaniu do mikrofalówki kilku słoików moc przypadająca na
jednostkę objetości nie jest duża, a więc i wrzenie jest delikatne.
Dodatkowo można przykrywki zakręcić tylko leciutko, a po wyjęciu dokręcić
"na fest". Można też wcale przykrywek nie zakładać i założyć dopiero po
zagotowaniu.
Jacek

7. Data: 2006-08-09 07:38:41

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dodatkowo można przykrywki zakręcić tylko leciutko, a po wyjęciu dokręcić
> "na fest". Można też wcale przykrywek nie zakładać i założyć dopiero po

A czy mam tylko mylne wrazenie, czy do mokrofalówki nie wolno wkładac NIC
METALOWEGO ? A co z zakretkami????

--
Beatka (Adaś 17.04.1997, Wojtuś 25.06.2002)

8. Data: 2006-08-09 08:14:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A czy mam tylko mylne wrazenie, czy do mokrofalówki nie wolno
> wkładac NIC
> METALOWEGO ? A co z zakretkami????

Wolno, wolno, ale nie wszystko. Nie wolno wkładać rzeczy dużych
metalowych, tworzących obręcz, żadnych folii aluminiowych, ale małe,
zwarte kawałki mietalu niczemu nie przeszkadzają. Trzeba tylko
pilnować, żeby ten metal nie bliżał sie do ścianek mikrofalki.
Podgrzewanie np. herbaty w szklance/kubku wręcz lepiej jest z łyżeczką
robić, zakrętka od słoika tez nie powinna być problemem.

J.

9. Data: 2006-08-09 13:43:48

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto wyklikał(a):

> Dlaczego lepiej?

Nie wykipi.
Mleko też podgrzewam z łyżeczką.

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

10. Data: 2006-08-09 13:44:05

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> Podgrzewanie np. herbaty w szklance/kubku wręcz lepiej jest z łyżeczką
> robić

Dlaczego lepiej?

*Habeck*
- Schutzbach