wada wzroku

1. Data: 2003-07-02 09:06:47

Temat: wada wzroku
Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam że wada (krótkowzroczność) pogłębia się tylko do 21 roku życia. Ja
mam 24 i nadal ślepnę. Jak to możliwe i czy można coś zrobić żeby to
wreszcie zastopować?

2. Data: 2003-07-02 09:12:15

Temat: Re: wada wzroku
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czytałam że wada (krótkowzroczność) pogłębia się tylko do 21 roku życia. Ja
> mam 24 i nadal ślepnę.

Ja mam 30 i też jeszcze wada nie jest stabilna :(

Ania

3. Data: 2003-07-02 09:37:24

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Chabierska" <a...@i...com> napisał w wiadomości
> Czytałam że wada (krótkowzroczność) pogłębia się tylko do 21 roku życia.
zazwyczaj wada pogłębia się dopóki organizm rośnie. potem powinna się
ustabilizować. zazwyczaj.

4. Data: 2003-07-02 18:32:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zazwyczaj wada pogłębia się dopóki organizm rośnie. potem powinna się
> ustabilizować. zazwyczaj.

Dawniej sie uwazalo, ze do 21 r.z., teraz wiadomo, ze proces trwa do 24-25
roku zycia.
Wada nie moze postepowac do 30 rz, po prostu wczesniej nie bylo dokorygowana
do pelnej mocy
Tego sie nie da zatrzymac - to samo stanie, wiec nalezy byc tylko spokojna i
poczekac. Wazne, aby okulista prowadzacy dobrze dokorygowwal wade.

casus
spec. ch.oczu

5. Data: 2003-07-02 18:46:55

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bdv8gq$rkv$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> Tego sie nie da zatrzymac - to samo stanie, wiec nalezy byc tylko
> spokojna i poczekac. Wazne, aby okulista prowadzacy dobrze

A co z ew. wplywem ciazy na postepowanie krotkowzrocznosci, oczywiscie
niezaleznie od typowej progresji (np. po 25 r.z.)?
Jakie jest stanowsko wspolczesnej okulistyki - czy jest jakis wplyw, czy
nie?
Jesli tak, to jaki jest jego przypuszczalny mechanizm?
Jesli nie, to skad wzial sie taki poglad?

--
Robert

6. Data: 2003-07-02 19:34:07

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ja
> mam 24 i nadal ślepnę. Jak to możliwe i czy można coś zrobić żeby to

...nie wiem, co powiedziałby na to lekarz, ale odpowiem, jak ja sobie
"pomogłam" - wada wzroku (krótkowzroczność) pogłębiała mi się stale, a
szczególnie podczas studiów, pewno z powodu przemęczenia oczu, osłabionej
akomodacji itp. Otóż po prostu przestałam zmieniać szkła na mocniejsze,
kiedy zaczynałam widzieć słabiej!... ...no i zaczęłam zdejmować szkła do
czytania. Wada przestała się pogłębiać, a podczas kolejnych zmian szkieł
sama na własną rękę nawet postanowiłam sobie "odejmować" dioptrii, w ten
sposób z -5,5 zeszłam do -4,5 po kilku latach. W efekcie widzę w okularach
trochę nieostro, ale lepiej niż kiedyś, co jest dla mnie sukcesem...

...btw, ciekawe co na to powiedzieliby specjaliści?!?

pozdrawiam, Agata

7. Data: 2003-07-02 20:02:36

Od: "Luki" <l...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sama na własną rękę nawet postanowiłam sobie "odejmować" dioptrii, w ten
> sposób z -5,5 zeszłam do -4,5 po kilku latach.

Oko mozna cwiczyc jak miesnie i stad ta poprawa. Byl kiedys w Bydgoszczy
pewien litwin - bioenergoterapeuta, ktory podczas sesji poza dzialaniem
bioporadow (mozna w nie wierzyc lub nie) proponowal ludziom specjalny zestaw
cwiczen fizycznych dla oczu.
pozdrawiam,

--
Luki
l...@a...waw.pl

8. Data: 2003-07-02 22:35:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewien litwin - bioenergoterapeuta, ktory podczas sesji poza dzialaniem
> bioporadow (mozna w nie wierzyc lub nie) proponowal ludziom specjalny

jasne - wiesz, to Ci moze kazdy zaproponowac - o kwestii cwiczen juz sie
wypowiadalem na forum - znajdz w archiwum

casus
spec. ch. oczu

9. Data: 2003-07-02 22:37:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okularach
> trochę nieostro, ale lepiej niż kiedyś, co jest dla mnie sukcesem...

Specjalista juz sie wypowiedzial:-)
Kiedys tez pisalem juz o krotkowzrocznosci -znajdz w archiwum i przegladnij.
tak na marginesie - jaki to sukces odnioslas, jesli widzisz nieostro?
A po drugie - jest naturalne, ze osoby krotkowzroczne dobrze widza do
blizy.....wiec....to ze zdjelas okulary, to nic wielkiego.
I uwierz - to nie Ty tego dokonalas - wada stanela, bo osiagnelas wiek,
kiedy konczy sie progresja krotkowzrocznosci....

casus
spec. ch. oczu

10. Data: 2003-07-02 22:40:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie?
> Jesli tak, to jaki jest jego przypuszczalny mechanizm?
> Jesli nie, to skad wzial sie taki poglad?

generalnie nie ma wplywu. Malo tego - mozna rodzic silami natury, oprocz
osob, ktore maja na obwodzie zmiany degeneracyjno - zanikowe. Juz wiadomo,
ze siatkowka przy parciach porodowych sie dociska, a nie jak kiedys (
niedawno jeszcze ) sadzono - moze odkleic.
Oczywiscie przyroda lubi splatac figle, wiec bywa, ze komus "akuratnie kolo
porodu " poleci wada....powiedzmy do 26-27 r.z. - rzadko, ale sie zdarza -
ale generalnie bez wplywu samej ciazy i porodu...raczej...idac obok.

casus

Mam proble szukam opini lekarzy
pigułki a witaminy
gdzie najlepiej?