warzywa i owoce

11. Data: 2007-01-27 21:34:15

Temat: Re: warzywa i owoce
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziecko zabilo mnie pytaniem :-\
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc, a
> cos to warzywo? \

Hejkaj
Znam te tematy. Poczekaj, aż dojdzie do wnikliwego etapu: "skąd się
wziąłem?".
Ja wytłumaczyłam tak: warzywo to to, co można warzyć , czyli gotować
(marchew, pietruszka, itd), owoc to to, co niezbyt smakuje przy
pierwszym_warzeniu.. Na razie wystarczyło (plus ściąga z książki do klasy II
podstawówki).
Biologicznie się różni, ale póki co = dzieciakowi starczyło.

D.

12. Data: 2007-01-28 00:19:15

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Głównie etymologiczna. Warzywa to było to, co się warzyło, czyli
> gotowało. "Owoc" natomiast to bardzo stare słowo o niejasnym pochodzeniu
> w odległym związku z serbskim "owom" -- jajo.

a nie raczej z laciny ovo, czyli jajo?
MB

13. Data: 2007-01-28 10:11:07

Od: "MP" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc, a
> cos to warzywo? Zagooglalem szybko i.... nic :-\

Ogórek i pomidor to ...jagody.

MP

14. Data: 2007-01-28 20:47:14

Od: "Lukasz" <dafi456(wytnij)@wp(wytnij).pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> malo tego.. wg norm Unii Europejskiej marchewka to... owoc !!! (a gdzie
> pestki?? hehehe)

Akurat kwestia marchewki jako owocu to jest bardziej kwestia polityki
(dokładnie to gospodarki) niż jakichś sensownych biologicznych czy
językoznawcza czy jakaś inna.

15. Data: 2007-01-28 21:54:06

Od: "Krynix" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc,
> a cos to warzywo? Zagooglalem szybko i.... nic :-\

a jaka jest roznica pomiedzy gownem a kupa ?

16. Data: 2007-01-29 08:23:13

Od: "Monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sty, 15:06, Stalker <t...@i...pl> wrote:
> [...]
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc,
> a cos to warzywo? Zagooglalem szybko i.... nic :-\

Ja bym powiedziała, że owoc to słodkie (w założeniu oczywiście, bo
wszystko zależy od gatunku i warunków atmosferycznych), a warzywo -
niekoniecznie. Ale pytanie rzyczywiście zbijające z nóg, bo gdyby się
tak głębiej zastanowić, to żadne wytłumaczenie nie ma racji bytu.

17. Data: 2007-01-29 08:37:05

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> Ja bym powiedziała, że owoc to słodkie

Hmm, np. cytryna, grjejfrut, awokado :).

Pozdrawiam
Bea

18. Data: 2007-01-29 10:39:39

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc,
> a cos to warzywo? Zagooglalem szybko i.... nic :-\

owoc zawiera nasiona, z niego powstaje nowa roślinka, np. owoc ziemniaka to
po zakwitnięciu takie zielone kuleczki, oczywiście niejadalne. Z tego wzgl.
pomidor to owoc jak najbardziej, ale, ze sie go na deser nie wsuwa, to
uwazany za warzywo, za ktore uwaza sie tez np. kalafior, ktorego kwiatki
jemy. Powszechna nazwa "warzywo" jest tu tozsama z "jarzyna".

h.

19. Data: 2007-01-29 10:42:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> uwazany za warzywo, za ktore uwaza sie tez np. kalafior, ktorego kwiatki
> jemy. Powszechna nazwa "warzywo" jest tu tozsama z "jarzyna".

A cio to jarzyna?

20. Data: 2007-01-29 10:44:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
> Jaka jest różnica między warzywem, a owocem? Tzn. dlaczego cos to owoc, a
> cos to warzywo? Zagooglalem szybko i.... nic :-\

Proste!!!

Owoc to część rośliny służąca do rozmnażania sią drogą płciową.
Warzywo - to różne części roślin używane do konsumcji przez człowieka.

chińska kuchnia
Ti, gde si sad?
z cyklu : "co przywieźć z..."
ONLY ONE WAY