wentylator przez ścianę, jak to sie robi

11. Data: 2012-07-30 16:40:32

Temat: Re: wentylator przez ścianę, jak to sie robi
Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx> szukaj wiadomości tego autora

news:jv2uu7$nu5$1@news.task.gda.pl...

> szyby wentylacyjne to takie szyby z małymi dziurkami :)

daliście mi trochę do myślenia
w łazience i w kuchni jest otwór wentylacyjny

w sumie mógłbym zrobić nawiert przy suficie w rogu
wyjdę nad drzwiami kuchenno-łazienkowymi (zabudowane podsufitową szafką)

kolejny nawiert i jestem w łazience
także w przysufitowej szafce koło kratki wentylacyjnej

czy taki plan jest sensowny?

erator/

12. Data: 2012-07-30 18:36:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> kolejny nawiert i jestem w łazience
> także w przysufitowej szafce koło kratki wentylacyjnej

Ale co chcesz uzyskac? Wybijanie dodatkowcyh otworow bez wiedzy czy mozna o
robic to slaby pomysl.

Najpierw zdefiniuj problem, potem pytaj o rozwiazanie.

13. Data: 2012-07-30 20:58:01

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 18:40:32 UTC+2 użytkownik zlotowinfo napisał:
> U�ytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisa� w wiadomo�ci

> dali�cie mi troch� do my�lenia
>
> w �azience i w kuchni jest otw�r wentylacyjny
>

> w sumie m�g�bym zrobi� nawiert przy suficie w rogu
>
> wyjd� nad drzwiami kuchenno-�azienkowymi (zabudowane podsufitow� szafk�)
>

> kolejny nawiert i jestem w �azience
>
> tak�e w przysufitowej szafce ko�o kratki wentylacyjnej
>

> czy taki plan jest sensowny?

Żeby mieć robotę do ochłodzenia to pewnie tak.
Żeby wyprowadzić ciepło z klimatronika to pod pewnymi warunkami może być sensowny,
aby dmuchać do pomieszczenia za pomocą mechanicznej wentylacji to totala pomyłka.

--
ZZ@private

14. Data: 2012-07-31 19:10:35

Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o robic to slaby pomysl.
>
> Najpierw zdefiniuj problem, potem pytaj o rozwiazanie.

gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

erator/

15. Data: 2012-08-01 09:42:41

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
> sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
> to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

A innymi otworami mieszkanie zassa do srodka nowe, gorace powietrze.
Tylko klima, zadne wynalazki (oczywiscie, normalna klima, nie "przenosna").
Jako bonus klima mozesz grzac (taniej niz pradem), jesli na zewnatrz nie ma
jeszcze mrozow, ale robi sie zdecydowanie za chlodno w domu.

16. Data: 2012-08-01 11:08:39

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <d...@d...xx> napisał(a):

>gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
>sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
>to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

No to niestety niewiele ci nie da taki wentylator, bo co prawda wyrzucisz gorace
powietrze ,
a do domu naplynie tez gorace z zewnatrz (no bedzie stopien dwa chlodniejsze, ale w
tej skali
tego nie odczujesz). Skuteczna bedzie tylko kllima, jesli nie chcesz klimy to zostaja
ci tylko
metody dorazne - zaciemnienie okien, wymuszenie ruchu powietrza (np. zwyklym
wolnostojacym
wentylatorem). Gdybys mieszkal w domu, byloby wiecej mozliwosci, w bloku niestety.

17. Data: 2012-08-01 12:58:29

Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
> Jako bonus klima mozesz grzac (taniej niz pradem), jesli na zewnatrz nie ma
> jeszcze mrozow, ale robi sie zdecydowanie za chlodno w domu.

I to jest pierdoła opowiadana przez tych co nigdy takiej przenośnej klimy nie
mieli ale wiedzą najlepiej. Jak by była zła to drugiej przenośnej jak się
pierwsza wyeksploatowała bym nie kupił. Z efektywnością jest niewiele gorsza
od tej niby normalnej o podobnej mocy. Grzać też się nią daje. na budowlanych
opisywałem jaki zrobiłem eksperyment z wykorzystaniem przenośnego
klimatyzatora jako źródła ciepła do ogrzewania mieszkania. W mieszkaniu w
bloku tylko klimatyzator przenośny ma sens. W tym roku może z 10 dni pracował.
Dla maksymalnie dwudziestu dni w roku nie warto bujać się ze stacjonarnym
klimatyzatorem.

18. Data: 2012-08-01 14:47:07

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-08-01 14:58, kogutek pisze:

> mieli ale wiedzą najlepiej. Jak by była zła to drugiej przenośnej jak się
> pierwsza wyeksploatowała bym nie kupił. Z efektywnością jest niewiele gorsza
> od tej niby normalnej o podobnej mocy.

Podaj jaki to klimatyzator, mam ochotę sprawić sobie coś takiego.

19. Data: 2012-08-01 16:29:12

Od: Bożena <newsowe@__gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <> wrote in message news:jv9ajb$6o2$1@inews.gazeta.pl...

| gorąco w lecie w bloku po słonecznej stronie
| sądziłem że taki jeden wentylatorek który będzie wyciągał powietrze
| to otworu wentylacyjnego zmniejszy ten 2-3 stopnie

Nie zapominaj, że zgodnie z prawem w bloku, w którym są wspólne kanały
wentylacyjne, nie wolno montować żadnych wentylatorów - ani w łazience, ani
w kuchni (tzn. nie wolno "zatkać" całego otworu np. rurą od okapu, powinna
zostać część kratki do pomieszczenia) - takie wentylatory zaburzają obieg
powietrza w kanałach, które nie są przeznaczone do tego, więc zapachy z
takiego mieszkania są "wpychane" do sąsiadów poniżej i powyżej.

A propos schładzania mieszkania bez dodatkowych sprzętów, to najlepiej jest
szczelnie zamykać okna wcześnie rano np. o godz. 6-7-8 i otwierać dopiero
wieczorem, gdy upał mocno zelżeje ok. godz. 19-20. Pozwala to utrzymać
temperaturę ok. 5-7 stopni niższą niż za oknem. Oczywiście to działa, jeśli
w domu non stop nie chodzi mnóstwo "podgrzewaczy" (komputerów, piekarnik,
telewizor itp.). Dodatkowo warunki w domu uprzyjemnia najzwyklejszy na
świecie ganiajacy powietrze wiatrak.

Co do klimatyzatorów stacjonarnych, to IMHO w naszym klimacie w domu są one
całkowicie zbędne - ile tych upałów bywa... tyle co nic... Lepszy już chyba
taki przenośny, skoro koniecznie musi coś być.

Bożena.

20. Data: 2012-08-01 22:36:33

Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid <x...@n...pl> napisał(a):

> ej jak si=EA
> ewiele gorsza
>
> Podaj jaki to klimatyzator, mam ochot=EA sprawi=E6 sobie co=B6 takiego.
> Pozdrawiam

Ale mnie teraz załadowałeś. Z przodu napisane Electronic 3245. To najtańszy
jaki w markecie był. Było z 5 modeli. Na tabliczkach firmowych na każdym było
napisane tyle samo BTU i taka sama moc pobierana +- 20W. No i że w ChRL
zrobione wszystkie. Jak nie masz możliwości, kasy i czego sobie jeszcze nie
dopiszesz żeby taki normalny zainstalować to polecam przenośny. U mnie się
sprawdził. Jedyne co trzeba zrobić to skuteczne odprowadzenie gorącego
powietrza. Żadne wystawiania rury przez uchylone okno nie wchodzi w grę. Jak
stare budownictwo to do przewodu kominowego trzeba podpiąć. U mnie w jednym
pokoju jest tak że wyczystka jest praktycznie na tym samym poziomie co wylot
gorącego powietrza z klimatyzatora. Drugi wali gorącym powietrzem na strych.
Znajomy mieszka w bloku z wielkiej płyty i w pokoju co ma balkon wydłubał
dziurę obok grzejnika w ściance pod oknem. A na zimę korek ze styropianu tam
wtyka.

Electrolux?
Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
Łożyska - wyjasnijcie prosze
Konstrukcje pralek, proszki i zapachy
wanna i brodzik w niewielkiej łazience - warto?