wigilijne pierogi

1. Data: 2006-12-13 20:30:18

Temat: wigilijne pierogi
Od: "Sylwia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Tak, tak zaglądałam do archiwum i w google i wiem, że przepisów tysiąc, ale
proszę o sprawdzone przez Was i z garścią dobrych rad, bo będę je robić po
raz pierwszy, a oceniać będzie teściowa :-)

Chodzi mi tylko o farsz, bo ciasto mam opanowane.

Jak zrobić pyszny farsz do pierogów z kapustą i grzybami? Ile kapusty i ile
grzybów na ciasto z kg mąki (mniej więcej). JAKIE grzyby kupić? Taki farsz
się mieli czy sieka? Jak go przygotować - proszę o instrukcję.

Jakieś propozycje innych wigilijnych farszów??

Z góry dzięki za odpowiedzi,
Sylwia
(z setką pierniczków i planami pieczenienia ciasteczek śnieżek - przepisy
oczywiście "grupowe" ;-))

2. Data: 2006-12-14 00:22:22

Temat: Re: wigilijne pierogi
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia napisał(a):

Osobiście nigdy nie zwracam uwagi na ilość grzybów w stosunku do
kapusty. Daję dość dużo, tak aby było je widać w farszu no i
czuć. Grzybów nie kupuję, pochodzą z własnych zbiorów, są to
suszone podgrzybki czasem prawdziwki. Grzyby moczę, gotuje, a
nastepnie drobno siekam. Sól, pieprz i podsmażona cebula. Razem z
kapustą duszę tak aby odparowało jak najwięcej wody, a właściwie
aby jej nie było.Kapustę kiedyś jak bywała za dluga to skracałem
ją nożyczkami, ale żona mnie tego oduczyła i teraz siekam ją przed
wrzyceniem do gara nożem. Kapustę nie żonę.

Janusz

3. Data: 2006-12-14 09:25:39

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia napisał(a):
> [...]
> proszę o sprawdzone przez Was i z garścią dobrych rad, bo będę je robić po
> raz pierwszy, a oceniać będzie teściowa :-)

Rób jak dla siebie, świekrą się nie przejmuj bo i tak jeśli cie nie lubi
to masz przechlapane.
;-)
A powaznie, to kup dobrą = smaczną kapustę i prawdziwki + przyprawy.
Jedno i drugie gotujesz do miękkości i dopiero jak miekkie to łączysz ze
sobą i dodajesz wywar z gotowania grzybów.

> [...]
> grzybów na ciasto z kg mąki (mniej więcej). JAKIE grzyby kupić? Taki farsz
> się mieli czy sieka? Jak go przygotować - proszę o instrukcję.

Nie ma reguły, grzybów dajesz tyle na ile cie stać. Jak ci farsz
zostanie to zamrozisz do nastepnego razu.

> Jakieś propozycje innych wigilijnych farszów??

Ruskie.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-12-14 09:30:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <elr5bo$7rq$1@atlantis.news.tpi.pl>,
JerzyN <0...@m...pl> wrote:

> Ruskie.

Ruskie zawierają ser, więc ściśle rzecz biorąc nie są postne, lecz
raczej maślne i -- podobnie jak śmietanka do kutii -- mogą budzić opory
wśród osób bardzo przywiązanych do tradycji wigilijnej.

Władysław

5. Data: 2006-12-14 09:42:02

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Ruskie zawierają ser, więc ściśle rzecz biorąc nie są postne, lecz
> raczej maślne i -- podobnie jak śmietanka do kutii -- mogą budzić opory
> wśród osób bardzo przywiązanych do tradycji wigilijnej.

Masz rację, ale to propozycja według nowych (starych przywróconych) zasad.
;-)
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-12-14 10:17:43

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia <n...@i...pl> napisał(a):

> Jakieś propozycje innych wigilijnych farszów??

Brązowa soczewica z grzybami?

Cieciorka z grzybami?

Ania

Piec konwekcyjno-parowy