wiklina

1. Data: 2001-07-02 20:39:37

Temat: wiklina
Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moze ktos z obecnych na grupie fachowcow powie mi - jaka to roslina
"wiklina". Ogladalam jakis reportaz w TV o prawdziwych artystach
wikliniarstwa i tam operowali ciagle nazwa rosliny - wiklina. A mnie
to jakos nigdzie w popularnych ksiazkach nie udaje sie obejrzec.
Chcialabym sie nauczyc wyplatac kosze i inne takie z wikliny - tylko
najpierw musze miec material :-))) Artysta ze mnie zaden , ale pasja
mnie ciagnie i pcha i gryzie i uwiera ;-)))
Chce aby to byla wiklina (rozne galazki brzozy juz przetrenowalam
:-)).
Gdzie mozna kupic takie krzewy? Ktos wie?

Pozdrawiam
Maciachowa
--
m...@w...pl
http://www.maciachy.z.pl

2. Data: 2001-07-03 06:21:35

Temat: Re: wiklina
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Maciachowa <m...@w...pl> w wiadomosci
do grup dyskusyjnych napisala:
> [...]
> Chce aby to byla wiklina (rozne galazki brzozy juz przetrenowalam
> :-)).
> Gdzie mozna kupic takie krzewy? Ktos wie?

To sa pedy wierzby czyli drzew lub krzewow wierzbowatych.
W wikliniarstwie uzywa sie pedow wielu gatunkow wierzby
np. amerykanskiej, wiciowej (krzew wysoki do 5-8 m), purpurowej,
migdalowej, iwy...

Pozdrawiam
Lilla

3. Data: 2001-07-03 10:00:12

Od: "lech" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chce aby to byla wiklina (rozne galazki brzozy juz przetrenowalam
> :-)).
> Gdzie mozna kupic takie krzewy? Ktos wie?

Witam !
Okolice mojej miejscowosci nazywane sa czesto zaglebiem wikliniarskim w
Polsce (Wola Zarczycka, Rudnik n/Sanem, Tarnogóra, itd.). Praktycznie co
druga rodzina zajmuje sie wyplataniem koszy i innych "cudeniek".Zajmuja sie
tym i dorosli i dzieci. W punktach skupu wyrobow wikliniarskich znajduja sie
setki roznych wzorow - od koszyczkow na wielkanoc po meble. A tradycja
wyplatania przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Co jakis czas odzywa
pomysl utworzenia zasadniczej szkoly zawodowej o profilu "wyroby
wikliniarskie" i rownie czesto upada, bo okazuje sie , ze dzieciaki
niejednokrotnie lepsze sa od nauczycieli. Prawdziwym rarytasem sa wyroby z
ratanu. Wprawdzie jest to inny material, bo i sama srednica pedow wynosi
czasami kilka centymetrow (chyba sciagaja go z Indonezji) , ale technika
wyplatania jest podobna.

zdrowia Leslaw

clematis
Strony o ogrodach