winnica pod oknem ;)

następny post »
From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: winnica pod oknem ;)
Date: Tue, 8 Jun 2004 10:08:56 +0200

Otóż, dopadło mnie ;) Kiedy odwiedzam Włochy nie mogę się nigdy napatrzyć na
te ich winnice. Nie wiem dlaczego, ale winnica wydaje mi się zawsze równie
malownicza co ogród. I właśnie parę dni temu, szwendając się po różnych
stronach ogrodniczych natknęłam się na http://www.winogrona.org/index.php i
http://www.winnica.golesz.pl/
Siedziałam tam okrutnie długo a potem przyszło mi do głowy to najgorsze: Od
strony tarasu, czyli od strony południowej, mam dwa wolne miejsca pod
oknami. Pod jednym chciałabym zrobić nader ciekawą rabatę z bylin, ale od
drugiej mogłabym zrobić mini winnicę - taką "prawdziwą" czyli winorośla
poprowadzone przy palikach. Ładne miejsce to jest: osłonięte i ciepłe. Tylko
czy ktoś słyszał o winnicy, która ma raptem 12-14 m kwadratowych? Jak bardzo
głupi jest to pomysł? Mnie się wydaje, że nie głupszy niż sadzenie kilku
drzew owocowych, a te przecież już mam w ogrodzie. Skoro jabłonie, grusze i
śliwy, to czemu nie winorośla? Ale z drugiej strony może jest coś, czego nie
biorę pod uwagę, a co wiedzieć powinnam? No nie wiem, przecież taka winnica
jest bardzo ładna, wcale nie brzydsza niż rabata kwiatowa mogłaby być......

Pozdrawiam, Marzenna