wirus HPV - czy mam raka?

1. Data: 2003-07-13 15:46:49

Temat: wirus HPV - czy mam raka?
Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piątek odebrałam wyniki cytologii: "Stan zapalny. Cechy obecności wirusa
HPV. Grupa II."
Poszukałam informacji o tym wirusie w internecie i jestem przerażona - jest
on głównym (jeżeli nie jedynym) sprawcą raka szyjki macicy. Boję się tym
bardziej, że moja Babcia umarła na raka szyjki macicy!

Lekarz, od którego odebrałam badanie sprawę zbagatelizował nie udzielając mi
żadnych informacji. Przepisał mi Gynalgin i Engystol oraz Distreptare (?) na
ból jajnika. Leki mam zacząć brać po wystąpieniu miesiączki. Nie wiem kiedy
to nastąpi, bo właśnie przestałam brać pigułki i cykl może mi się
rozregulować.

Nie zostałam poinformowana czy mój partner powinien także poddać się jakiejś
kuracji. Wyczytałam, że jest test, który bada wymaz na obecność wirusa i
bada, czy wirus jest ze szczepu powodującego raka. Test nazywa się DIGENE
HPV
HC 2. Czy to jedyny taki test? Gdzie w Polsce (najchętniej w Warszawie) mogę
zrobić taki test?

2. Data: 2003-07-13 21:21:50

Temat: Re: wirus HPV - czy mam raka?
Od: "evoonya" <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> HPV
> HC 2. Czy to jedyny taki test? Gdzie w Polsce (najchętniej w Warszawie)

Spokojnie, tylko spokojnie.
Po pierwsze: HPV podnosi ryzyko, nie zaś automatycznie wywołuje nowotwór; a
biorąc pod uwagę, że wcześnie wykryte (ważne są teraz regularne kontrole u
ginekologa) stany przedrakowe, sa w przypadku tego nowotworu niemal 100%
wyleczalne - nie ma powodu do paniki.
Po drugie: zmień koniecznie lekarza, bo taki, który ma gdzieś Twoje obawy
bądź w ogóle Cię nie informuje o potencjalnych zagrożeniach - jest do kitu.
Jeśli chcesz - polecę Ci na priv sprawdzonego w tym temacie.

ewa

3. Data: 2003-07-14 06:56:04

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadto nie wszystkie HPV są onkogenne.

--
Krzysiek, EBP
kto rano wstaje, ten chodzi niewyspany

4. Data: 2003-07-15 21:32:03

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:197q3t1mety8d$.1gl56y69g7t7n$.dlg@40tude.net...
> Nadto nie wszystkie HPV są onkogenne.
>
> --
> Krzysiek, EBP
> kto rano wstaje, ten chodzi niewyspany

No ale zmiany nabłonka tarczy (dyskeratocyty i koilocyty + inne cudactwa),
to już raczej HPV 16 lub 31. A one blokują P53 i telomerazę, a to... Nowa
metoda: 100 mg acyklowiru w 3-gramowych gałkach kręconych przez 2 miesiące.
Facet z Łodzi sprzedał to na ostatnim kongresie cytologii i kolposkopii w
Jagiellonce. Pozdrawiam.

5. Data: 2003-07-16 07:08:43

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale zmiany nabłonka tarczy (dyskeratocyty i koilocyty + inne cudactwa),
> to już raczej HPV 16 lub 31. A one blokują P53 i telomerazę, a to...

P53 i pRB ;-)

W LSIL raczej to będą typy low-risk. Z głowy nie podam częstości, ale chyba
co najmniej 60%. Naprawdę wysokie częstości high-risk są w HSILach.
Populacyjna częstość infekcji _jakimś_ HPV jest całkiem spora. IMHO dla
oceny ryzyka trzebaby typować wir.

--
Krzysiek, EBP
diabeł stworzył wojsko, Pan Bóg dezertera

Gorączka, Rozwolnienie?
Re: Prorok ma konkurencje
pytanie o apteki
Przebarwienia na twarzy