wolność umysłu

1. Data: 2008-09-07 09:20:29

Temat: wolność umysłu
Od: "Hanka " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat:
Fizyczne osiągnięcie wolności jest NICZYM wobec osiągnięcia wolności
mentalnej.

Pytania:
Czy jest możliwe, w obecnym świecie, w tyglu pełnym setek zastanych
uwarunkowań i generowanych codziennie na nowo zależności, osiągnięcie
autentycznej wolności umysłu?

Jaką cenę trzeba zapłacić za to, by poczuć się, chociażby wewnętrznie,
prawdziwie wolnym?

Czy warto bawić się w poszukiwanie owej, zupełnie przecież abstrakcyjnej dla
wielu, wolności?

Czy nie wygodniej, i łatwiej, poddawać się napotkanym okolicznościom,
wołając radośnie przy każdym kolejnym poszturchiwaniu:
JAK CUDOWNIE!! JA LATAM!!

?...

2. Data: 2008-09-07 10:14:50

Temat: Re: wolność umysłu
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Pytania:
> Czy jest możliwe, w obecnym świecie, w tyglu pełnym setek zastanych
> uwarunkowań i generowanych codziennie na nowo zależności, osiągnięcie
> autentycznej wolności umysłu?

Zaczęłabym od pytania, co to jest "autentyczna wolność umysłu", czy
"wolność mentalna". W jakim sensie i co przez to rozumieć? Bo od tego w
dużej mierze uzależnione są odpowiedzi na następne pytania.

Ewa

3. Data: 2008-09-07 10:45:46

Od: "Hanka " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> Zaczęłabym od pytania, co to jest "autentyczna wolność umysłu", czy
> "wolność mentalna". W jakim sensie i co przez to rozumieć? Bo od tego w
> dużej mierze uzależnione są odpowiedzi na następne pytania.

Powiem, czym to jest dla mnie.
Wolność umysłu pojmuję jako uniezależnienie się od powszechnie przyjętych
poglądów tak zwanego otoczenia, czy też tak zwanego stada, a także dogmatów
i doktryn, obowiązujących w miejscu mojego bytowania.

Istotne jest to, czy czuję się niezależna, a także, czy moje uniezależnienie
nie dotyka w żaden sposób innych osób i nie pociąga za sobą, dla nikogo
oprócz mnie, niepożądanych konsekwencji.

Bo nie ulega wątpliwości, że takie konsekwencje istnieją.

4. Data: 2008-09-07 10:55:10

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:
> [...]
>
> Czy nie wygodniej, i łatwiej, poddawać się napotkanym okolicznościom,
> wołając radośnie przy każdym kolejnym poszturchiwaniu:

Boje się że cene trzeba zapłacic ogromną zanim to nastapi. I zwyczajnie
można nie dozyc, bo serducho wykituje.

===============
//-\\ || )) //-\\ ][\/][ | "Zawsze próbuję robić to, czego
a...@p...onet.pl | nie potrafię - w ten sposób się uczę."
===============

5. Data: 2008-09-07 11:22:26

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> [...]
> oprócz mnie, niepożądanych konsekwencji.
>
> Bo nie ulega wątpliwości, że takie konsekwencje istnieją.

Byc moze żeby osiagnac wolność mentalną, najpierw trzeba osiągnac
wolność fizyczną.
Bo taka walka z dogmatami, zasadami, konwenansami, zwyczajami, tym co
"wypada" a co nie, może tylko doprowadzic do jakiejs psychozy.
Tak inaczej zeby zyc miedzy ludzmi którzy "nie rozumieją", trzeba mowic
ich jezykiem. Wiec celem i sukcesem byłoby osiągniecie elastycznosci i
swiadomego dostosowywania sie, mając w sobie własny azyl na ktory nikt z
zewnatrz nie ma bezposredniego wpływu.

===============

6. Data: 2008-09-07 14:07:34

Od: "JanB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy nie wygodniej, i łatwiej, poddawać się napotkanym okolicznościom,
> wołając radośnie przy każdym kolejnym poszturchiwaniu:

Jak już opiszesz, co to jest 'wolność mentalna' tak, żeby przynajmniej
wyraźna część ludzi zgadzała sie z ta definicją, to wtedy będzie o czym
dyskutować.
Na razie każdy pisze o czym innym.

7. Data: 2008-09-07 15:13:19

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dogmatów
> i doktryn, obowiązujących w miejscu mojego bytowania.

Dla mnie to wolność od niechęci do mycia naczyń w zimnej wodzie.
W ciepłej mam większą wolność, ale tu znów jest niechęć do płacenia
wyższych rachunków (gorąca trzy razy droższa, masakra).

Nie daję z tym rady ...

Kupiliśmy zmywarkę ...

Ale na wakacjach babram sie z myciem w zimnej albo stawiam na jednorazowe
naczynia. Wtedy jednak nie jestem wolny od niecheci opiekowania się
koszmarnie szybko pęczniejącymi worami na śmieci ...

Moze wtedy zrezygnować z wakacji ... ;) ?

Wolność umysłu to strasznie trudna rzecz ... :)))

8. Data: 2008-09-07 15:44:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Sep 2008 17:13:19 +0200, Redart napisał(a):

> [...]
> koszmarnie szybko pęczniejącymi worami na śmieci ...
>
> Moze wtedy zrezygnować z wakacji ... ;) ?
>
> Wolność umysłu to strasznie trudna rzecz ... :)))

Ale przecież Ty piszesz dopiero o wolności od rzeczy, a nie wolności
umyslu... Wolność umysłu zaczyna się zaraz po przekroczeniu bramy wolności
od rzeczy...
--

"Ludzki mózg jest zbyt skomplikowany, aby dał się poznać
samemu sobie... A gdyby taki nie był, byłby po prostu zbyt głupi, aby

9. Data: 2008-09-07 17:30:43

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Wrz, 16:07, "JanB" <j...@g...pl> wrote:

> Jak już opiszesz, co to jest 'wolność mentalna' tak, żeby przynajmniej
> wyraźna część ludzi zgadzała sie z ta definicją, to wtedy będzie o czym
> dyskutować.

Wtedy wlasnie juz nie bedzie o czym dyskutowac.

> Na razie każdy pisze o czym innym.

Widocznie kazdy postrzega ten temat inaczej.

10. Data: 2008-09-07 17:32:51

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Wrz, 17:13, "Redart" <r...@o...pl> wrote:

> Wolność umysłu to strasznie trudna rzecz ... :)))

Nikt nie obiecywal, ze bedzie latwo.
Nawet po kupnie zmywarki ;)

Do XL
OGLOSZENIE
już wkrótce będziemy pluć na leo beenahakkera
cwana gapa
Odmowa pochówku bezbożnika w rodzinnym grobie.