wosk na ścianie

1. Data: 2006-11-15 20:48:34

Temat: wosk na ścianie
Od: m <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś wie jak usunąć wosk ze ściany? Taki ze świeczki
bo troche nakapało.

--
Marcin "Mamut"
diving...eat...sleep...and dream about diving

2. Data: 2006-11-16 09:37:58

Temat: Re: wosk na ścianie
Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

m napisał(a):
> Czy ktoś wie jak usunąć wosk ze ściany? Taki ze świeczki
> bo troche nakapało.

Pytałem o to kiedyś ludzi, radzili bibułę z żelazkiem na przykład -
oczywiście niewiele dało.

3. Data: 2006-11-16 09:58:02

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]radzili bibułę z żelazkiem na przykład - oczywiście niewiele dało.

Oczywiście? Hm. SOA#1. Rzecz jasna działa na "wosk" (parafinę, stearynę,
diabli wiedzą, z czego się teraz świeczki robi), na barwniki i inne
udziwniacze niekoniecznie, więc plama może zostać. Tak czy inaczej lepiej
najpierw to nakapane zamarznąć (fasolką z Horteksu albo sprężonym powietrzem
z wątku na lewo :) i wykruszyć, ile się da. Nie wiem, jak nasiąkliwa jest
ściana, niewykluczone, że da się wszystko.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2006-11-16 09:59:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Popławski <j...@i...pl> wrote:

> Pytałem o to kiedyś ludzi, radzili bibułę z żelazkiem na
> przykład -
> oczywiście niewiele dało.

Bibuła+żelazko sprawdza się w przypadku tkanin i obić (oczywiście
nie w 100%, zostaje tłusta plama, którą trzeba sprać), przy
ścianie to nie miało szans. Spytać się na pl.sci.chemia, co z
rzeczy dostępnych w przeciętnym sklepie z farbami rozpuszcza
parafinę proponuję.

J.

5. Data: 2006-11-16 10:02:49

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] co z rzeczy dostępnych w przeciętnym sklepie z farbami
> rozpuszcza parafinę proponuję.

W życiu byś nie zgadł. Inna rzecz, że cokolwiek dostępnego w przeciętnym
sklepie z farbami rozpuszcza parafinę, na 99,9% rozpuszcza również farbę :D
A skoro i tak w perspektywie malowanie, to nóż czy inny majzlik zazwyczaj
jest bliżej niż najbliższy nawet sklep z farbami.

Pozdrawiam
H. (jak nie jabłka, to benzyna ekstrakcyjna...;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

6. Data: 2006-11-16 10:31:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> wrote:

> W życiu byś nie zgadł.

Znaczy jabłka???? 8-O

> Inna rzecz, że cokolwiek dostępnego w
> przeciętnym sklepie z farbami rozpuszcza parafinę, na 99,9%
> rozpuszcza również farbę :D

Przeciętną emulsyjną bądź akrylową? Prędzej ściera chyba...

> to nóż czy inny majzlik zazwyczaj jest bliżej niż najbliższy
> nawet
> sklep z farbami.

A to swoją drogą, ale w ten sposób dochodzimy do tego, że przy
braku oryginalnej farby łatanie inną to już zabawa w dobieranie
koloru i najlepiej pomalowac od razu całość, tak więc problem
przeradza nam się w: "Dulux czy Śnieżynka?" :-)

J.

7. Data: 2006-11-16 11:13:51

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy jabłka???? 8-O

Jestem absolutnie przekonana, że jabłka też spowodują zmianę wyglądu ściany.

(Ze względów perspektywicznych spodoba Ci się: w okolicach świąt byliśmy
zwiedzać nowe, śliczne mieszkanko znajomych. Byli też inni znajomi, z roczną
córką. Z zasięgu dziecka usunięto wszystko: świeczki, bombki, zegarki,
piloty od elektroniki, jedzenie, _wszystko_; w charakterze bezpiecznej
zabawki pozostały papierowe serwetki. Dziecko bardzo grzecznie bawiło się w
świąteczne porządki... a potem ktoś spojrzał na ścianę...)

> [...] Przeciętną emulsyjną bądź akrylową? Prędzej ściera chyba...

No, wiadomo, o co chodzi :)

> [...] przy braku oryginalnej farby łatanie inną to już zabawa
> w dobieranie koloru i najlepiej pomalowac od razu całość, tak
> więc problem przeradza nam się w: "Dulux czy Śnieżynka?" :-)

Nie sposób temu rozumowaniu odmówić słuszności :D

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

8. Data: 2006-11-16 12:40:32

Od: "Greg" <n...@k...tylko.grupa> szukaj wiadomości tego autora

kiedyś widziałem firmę , która naprawiała stare fundamenty
wiercąc w nich dziury i montując grzałki z lejkiem i parafiną w środku :)

Na tak zabezpieczony mur dawali 60 lat gwarancji , że ani kropla wody
nie przeleci do środka.

9. Data: 2006-11-16 14:05:24

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> writes:

> [...]
> serwetki. Dziecko bardzo grzecznie bawiło się w świąteczne
> porządki... a potem ktoś spojrzał na ścianę...)

I co, dziecko wtarło kolorowe serwetki w białą ścianę? Czy
coś bardziej wyszukanego?

MJ

10. Data: 2006-11-16 14:17:56

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] dziecko wtarło kolorowe serwetki w białą ścianę? Czy
> coś bardziej wyszukanego?

Zdecydowanie bardziej.

...Ściana była kremowa[1].

Pozdrawiam
H.
[1] Oni mówią "morelowa". Ale morela to śliwka, a śliwka to nie kolor[2].
[2] A nawet jeśli, to po tych serwetkach już nie była. Przypuszczalibyście,
że tego się nie da zmyć?
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

Sprzedam - Listwy przypodlogowe z litego drewna sosna/buk/dab/jesion
etagenfrost
Jakie krzesło do kompa?
Na co uważać przy montażu okien
Usługi budowlane i instalacyjne.