wrzosy wymarzły

1. Data: 2011-05-27 17:00:45

Temat: wrzosy wymarzły
Od: "Adam U." <W...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tej zimy wymarzły mi wszystkie wrzosy i wrzośćce.
Przez 5 lat nic im nie było i tej zimy padły pomimo iż, jak co roku były
przykryte słomą i choinką.

Poradzcie co posadzić na ich miejsce.
Wazne by było bardziej mrozoodporne...
Teren narazony na silne wiatry na skraju lasu /swietokrzyskie/

http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
dowa/174+wrzesien+2010.jpg
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
dowa/173+wrzesien+2010.jpg
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
dowa/152+sierpien+2009.jpg
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
dowa/118+sierpien+2008.jpg

--
---
adam u

2. Data: 2011-05-29 18:10:09

Temat: Re: wrzosy wymarzły
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam U." <W...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Poradzcie co posadzić na ich miejsce.
> Wazne by było bardziej mrozoodporne...
> Teren narazony na silne wiatry na skraju lasu /swietokrzyskie/

Być może Twoje siedlisko znajduje się w strefie tzw. zastoiska
mrozowego. Na fotce majaczy linia lasu. Problem może
wystepować w latach, w których zima jest mroźna,
długa z niewielką ilością okrywą śniegu.

Pozdrawiam domyślnie
skryba

3. Data: 2011-05-29 19:29:16

Od: "Adam U." <W...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być może Twoje siedlisko znajduje się w strefie tzw. zastoiska
> mrozowego. Na fotce majaczy linia lasu. Problem może
> wystepować w latach, w których zima jest mroźna,
> długa z niewielką ilością okrywą śniegu.

Dokładnie, skraj lasu, i wokół pola i stawy hodowlane troszke dalej.
Ale przyznać trzeba, że jest tam zimą zimniej niż bliżej "centrum" :-)

Winogrona w 80% też startują, praktycznie od korzenia bo pędy wymarzły...
ech szkoda tego:-/
--
-----
Adam U.

4. Data: 2011-05-29 21:11:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie, skraj lasu, i wokół pola i stawy hodowlane troszke dalej.
> Ale przyznać trzeba, że jest tam zimą zimniej niż bliżej "centrum" :-)

To właśnie jest charakterystyczne dla zastoisk mrozowych.

> Winogrona

Winorośle, winorośle, winorośle. Winogrona to winne grona winorośli.

> w 80% też startują, praktycznie od korzenia bo pędy wymarzły... ech szkoda
> tego:-/

Ba, ale jakie ciekawe wyzwania przed Tobą.
Co pięć lat nowe nasadzenia coraz bardziej
mrozoodpornych sadzonek.

skryba
Ps. Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na
Patrona (maskotkę) grupy na rok 2011

Kosiarka traktorem - wynajem ???
Re: cholerny ryjec! :)
Pytanie o wąż do podlewania.
Do jakiej glebokosci kopie kret ?
Re: Krzew z jadalnymi owocami ale zacienione stanowisko