wymiana okien z drewnianych na PCV

1. Data: 2002-10-04 13:21:12

Temat: wymiana okien z drewnianych na PCV
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja Mama zleciła firmie wymianę okien w całym domu. Podobno w trakcie
transportu od producenta (trochę nietypowe wymiary) doszło do stłuczenia
szyby zespolonej w jednym z okien. Wykonawca zamontował okno bez szyby
obiecując, że za dwa dni sprowadzi drugą szybę i sam ją założy w osadzoną
już ramę.
Pytanie:
Czy to okno będzie traktowane tak jak pozostałe? Mam na myśli to, czy nie
będzie gorsze, tańsze itp. Czy będzie miało te same parametry i czy
technologia montażu szyby na miejscu jest taka sama jak u producenta
(uszczelki, kleje itp)? Rzecz się dzieje w małym miasteczku i ekipa jest
miejscowa.
Ile powinna wynosić gwarancja na wymianę okien łącznie z samymi oknami? Czy
gwarancja na wymianę jest osobna, a gwarancja na okna od producenta osobna?
Pilnie czekam na odpowiedź, bo muszę zaraz Mamie zadzwonić i przekazać
wskazówki do rozmów przy odbiorze (Mama ma 75 lat i mogą Ją zrobić 'w
konia').
Majka

1. Data: 2002-10-04 13:58:42

Temat: Re: wymiana okien z drewnianych na PCV
Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
[...]

Spokojnie, to normalne. Taka szybe wymienia sie podobnie jak zwykle szyby,
sama szyba montowana jest uszczelkami do futryny. Nie ma znaczenia czy
robione jest to na miejscu czy w fabryce.
Jak ja odbieralem mieszkanie (nowe) to mialem porysowane szyby, wymienili mi
od reki i tez wyjmowali stara i wkladali nowa, bez problemu. Nie ma sie o co
martwic.
Wazne tylko zeby zrobili to za darmo, bo to ich wina a nie Wasza.

1. Data: 2002-10-04 14:11:24

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za powyższe szybkie odpowiedzi.

A co z gwarancją?

Majka

1. Data: 2002-10-04 14:18:06

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już ramę.
> Pytanie:
> Czy to okno będzie traktowane tak jak pozostałe? Mam na myśli

Gorsze nie będzie :) U nas okna przyjechały z szybami, ale do
montażu tych stałych (nieotwieranych) panowie szyby wyjmowali, a
potem zakładali z powrotem. Szyba jest włożona "na wcisk" i
dopchana uszczelką. Jedyne co, to jeśli okna były montowane na
piankę, należałoby chyba sprawdzić, czy rozprężająca się pianka
nie wypchnęła ramy.

A tańsze mogłoby być, gdyby udało się wyhandlować niewielki
rabat za opóźnienie (spróbować nie wadzi ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2002-10-04 14:51:02

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pilnie czekam na odpowiedź, bo muszę zaraz Mamie zadzwonić i przekazać
> wskazówki do rozmów przy odbiorze (Mama ma 75 lat i mogą Ją zrobić 'w

Bądź ostrożna. U mnie zamontowano okna drewniane Urzędowskiego. Okna
przyjechały uszkodzone. Przedstawiciel Urzędowskiego powiedział, że
przyjedzie serwisant i wszystko naprawi. Serwisant przyjechał po paru
tygodniach i powiedział, że według polskiego prawa budowlanego godząc się na
zamontowanie uszkodzonych okien akceptuję ich uszkodzenia.
Twoja firma to na szczęście nie jest ów [...(cenzura)] Urzędowski, ale
jeszcze raz powiadam, bądź ostrożna.
Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2002-10-04 16:03:31

Od: "Marcin S. Borowicz" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> potem zakładali z powrotem. Szyba jest włożona "na wcisk" i
> dopchana uszczelką.

Czyli że kupno okien z okuciami antywłamaniowymi mogę sobie darować, bo jak
przyjdzie złodziej to sobie poprostu wypchnie całą szybę???????
A i mieszkania mogę też nieubezpieczać bo jak będzie wychodził to włoży ją z
powrotem i dla ubezpieczyciela nie będzie śladów włamania uprawniających do
wypłaty odszkodowania???????

Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-10-06 22:39:05

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamontowanie uszkodzonych okien akceptuję ich uszkodzenia.
> Twoja firma to na szczęście nie jest ów [...(cenzura)] Urzędowski, ale

Przepraszam ale to chyba jakas bzdura! W prawie budowlanym nic nie ma o
rekojmie, gwarancji i naprawie usterek- to jest w kodeksie cywilnym i nie ma
nic wspolnego z budownictwem - okno to taki sam towar jak kazdy inny.
Sprzedajacy ma obowiazek usuniecia wad w towarze.... Trzeba jednak bylo
spisac z dostawca cos na temat wad- latwiej byloby dochodzic swoich praw.

--
arch. Andrzej Koczewski

1. Data: 2002-10-07 08:57:47

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
godząc się na
> zamontowanie uszkodzonych okien akceptuję ich uszkodzenia.

ROTFL. Tak z ciekawości - zapytałeś może, który konkretnie
artykuł prawa budowlanego stanowi podstawę prawną do takiego
twierdzenia? Bo z Twojego ostrzeżenia wnoszę, że dałeś się
nabrać :( A kiedy to było, bo może jeszcze nie wszystko
stracone?

Pozdrawiam
Hanka, co myślała, że po oświadczeniu szefa hurtowni, że
bloczków BK na zaprawę nie ma na świecie, nic jej już nie
zdziwi, a tu proszę...
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2002-10-07 12:25:55

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:anrhmd$1bi5$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
> twierdzenia? Bo z Twojego ostrzeżenia wnoszę, że dałeś się
> nabrać :( A kiedy to było, bo może jeszcze nie wszystko

Z pewnością nie wszystko stracone! Dotychczas zapłaciłem tylko zaliczkę 30%
wartości okien.
Jak nie usuną defektów to reszty forsy nie zobaczą. Będę walczył do końca.
W całej tej sprawie najbardziej bolesne jest to, że Firma Urzędowski
wzbudziła moje zaufanie. Wydawało mi się, że mam do czynienia z
profesjonalistami, w końcu ich okna do najtańszych nie należą.
Tymczasem okazało się, że stosują wobec klientów TAKIE chwyty.
Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2002-10-07 12:27:26

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> napisał w wiadomości
> [...]
> nic wspolnego z budownictwem - okno to taki sam towar jak kazdy inny.
> Sprzedajacy ma obowiazek usuniecia wad w towarze....
(...)

Bardzo dziękuję za informację. Sprawa nie jest zakończona więc może okazać
się bezcenna
Pozdrawiam
Wojtek

Drzwi do prysznica montowane do luksefów
Pralka potrzebna
Pralko-suszarka - jaka jest prawda?
Lodowka do zabudowy - problem wentylacji
[Poznan] lozko sosnowe