wypieki z miodem i bez proszku do pieczenia

1. Data: 2001-12-07 19:03:57

Temat: wypieki z miodem i bez proszku do pieczenia
Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli nie chcę dawać cukru, to ile mam dać miodu- jaki jest mniej więcej
przelicznik (w łyżkach)?
Mam jeszcze pytanie o proszek do pieczenia. W jego skład wchodizi soda,
która jest (podobno) niezdrowa (dlaczego?). Co się stanie, gdy ilość proszku
zredukuję o połowę albo i wcale nie dam?

Pozdrawiam z Wałcza
Początkująca w ciastach Ania

1. Data: 2001-12-08 00:01:02

Temat: Odp: wypieki z miodem i bez proszku do pieczenia
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> która jest (podobno) niezdrowa (dlaczego?). Co się stanie, gdy ilość
proszku
> zredukuję o połowę albo i wcale nie dam?

Ciasto nie wyrośnie, a z tego następne konsekencje.
Pozdrawiam mocno zmęczony Ramzes

1. Data: 2001-12-08 00:17:21

Temat: Re: wypieki z miodem i bez proszku do pieczenia
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"domaÄczak" wrote:

> Jesli nie chcŤ dawa cukru, to ile mam da miodu- jaki jest mniej wiŤcej
> przelicznik (w ¸yýkach)?

Cukru nie mozna bezposrednio zastapic miodem, bo cukier w ciastach ma
specyficzna role. Krysztaly cukru w czasie pieczenia tworza rusztowanie,
na ktorym opiera sie ciasto, jego wysokosc i sztywnosc. Jesli zastapisz
cukier miodem, to bedzie slodkie, ale plaskie. Miod dobrze dziala w
muffins, czy innych ciezkich ciastach-gniotach, bo tam nie ma problemu z rosnieciem

> Mam jeszcze pytanie o proszek do pieczenia. W jego sk¸ad wchodizi soda,
> kt—ra jest (podobno) niezdrowa (dlaczego?).

Soda nie jest niezdrowa, to ta inna czesc proszku, aluminian sodu (czy
tak?) jest niezdrowy, ale proszku nie da sie zastapic. Proszek dziala w
ciescie przez caly okres pieczenia, soda dziala przez pierwsze
kilkanascie minut.

Co siŤ stanie, gdy iloć proszku
> zredukujŤ o po¸owŤ albo i wcale nie dam?

Klapa

> Pozdrawiam z Wa¸cza
> Poczˆtkujˆca w ciastach Ania

Nie zrazaj sie. Na poczatek rob ciasta dokladnie wedlug przepisow, a jak
sie troche wprawisz, bedziesz mogla eksperymentowac, bo bedziesz miala
baze umiejetnosci.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-08 22:21:11

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "domańczak" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> która jest (podobno) niezdrowa (dlaczego?). Co się stanie, gdy ilość
proszku
> zredukuję o połowę albo i wcale nie dam?

A może ominąc problem i zrobic np: rolade biszkoptową - nie będzie potrzeba
proszku ;-). Albo jakies kruche ciasto , albo drożdżowe - też wyjdzie bez
proszku. Ale bez cukru za bardzo sie nie da, mniej czy wiecej nie słyszałam
o dobrych słodkich ciastach bez niego.
--
POzdrówka
Sassenach

1. Data: 2002-01-03 09:35:42

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

...przerywamy program aby na żywo przekazać
co "sassanach" <s...@p...fm> oświadczył/a:

> Ale bez cukru za bardzo sie nie da, mniej czy wiecej nie słyszałam
> o dobrych słodkich ciastach bez niego.

muszę się wtrącić. mój piernik bananowy jest słodki i bez cukru. :-)

--
wojmat
"Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a

kolorowe wisienki
Witam Szanownych Grupowiczów (Debiut)
Zaczynam być specem od proszkowych zupek
Wegetarianska jambalaya
Przepis-na mrozona rybe-potrzebuje