wyrabianie ciasta-dlaczego sie klei?

1. Data: 2001-01-14 09:41:08

Temat: wyrabianie ciasta-dlaczego sie klei?
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a co zrobic jak ciasto sie klei do rak, a nie powinno? dodac maki czy czegos
innego?

--
Rena lub Gregor*

ZAJRZYJ DO MOICH AUKCJI:
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=86312

*) niepotrzebne skreślić :)))

1. Data: 2001-01-14 11:30:17

Temat: Re: wyrabianie ciasta-dlaczego sie klei?
Od: "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co zrobic jak ciasto sie klei do rak, a nie powinno? dodac maki czy czegos
> innego?

Ja dodaje maki.

--
pozdrowionka
Leszek Pawlisz, Krakow

1. Data: 2001-01-14 13:50:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> Ja dodaje maki.

Wszystko zależy od rodzaju ciasta.
Do kruchego dodanie maki ponad to co w przepisie to zbrodnia - klei się bo
było za długo wyrabiane...
Na drożdżowe dodanie mąki jest skuteczne, ale wypiek może być wtedy za
suchy - lepiej po prostu dalej powyrabiać - czas wyrabiania będzie tu
skuteczniejszy...
Nie dużą różnicę zrobi to jedynie w cieście na makaron...
Ale są pewnie tacy, dla których ta różnica też będzie duża...
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-15 09:42:26

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...net.pl> w wiadomości news:3a6173ca$3@news.vogel.pl
napisał(a):
> a co zrobic jak ciasto sie klei do rak, a nie powinno? dodac maki
czy czegos
> innego?

gnieść jeszcze albo dodać tłuszczu i gnieść. kropka, co to za ciasto?
w drożdżowym kleistość jest pożądana.

wojmat

1. Data: 2001-01-15 18:55:02

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gnieść jeszcze albo dodać tłuszczu i gnieść. kropka, co to za ciasto?
> w drożdżowym kleistość jest pożądana.

to byly slonecznikowe placki z przepisu ze strony
http://uczta.vege.pl/index.html

ja bym je raczej nazwala slonecznikowo-oliwkowe buleczki - rzeczywiscie,
dodalam maki wiecej i przestalo sie kleic, ale potem wyszly troche twarde,
ale takie pyszne, ze juz nie moge doczekac sie weekendu, zeby je znowu
zrobic. wcinalismy je prosto z blachy, zanim zdazyly ostygnac :)

rena

1. Data: 2001-01-15 19:07:01

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
> ale takie pyszne, ze juz nie moge doczekac sie weekendu, zeby je znowu
> zrobic. wcinalismy je prosto z blachy, zanim zdazyly ostygnac :)

to ja prosze bardzo mocno o przepis!!!:)
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-15 19:41:34

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

podalam linka do strony z tymi placuszkami - wejdz na nia i znajdz te
placuszki w dzile "moc ziarenek"

po ostatniej dyskusji o prawach autorskich czuje sie tak zaszczuta przez
niektorych, ze juz nie wiem co moge, a co nie, a dobra wiara to za malo na
wybaczenie...

a placuszki naprawde wyszly takie, ze palce lizac!!!!!

kwasna smietana - skad mam to wiedziec?
gazeta wyborcza i kuchnia
Zupa Soljanka
offtopic