z czym jadacie makarony?

1. Data: 2005-03-14 12:51:42

Temat: z czym jadacie makarony?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z czym jadacie makarony (poza zupami)? Ja zwykle robię sos szpinakowy
albo taki mięsny a'la bolognese. Podrzućcie jakiś inny pomysł.

Pozdrawiam
Ewa, która nakupiła dzisiaj wszelakie rodzaje makaroni :-)

1. Data: 2005-03-14 13:11:57

Temat: Re: z czym jadacie makarony?
Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> Z czym jadacie makarony (poza zupami)? Ja zwykle robię sos szpinakowy
> albo taki mięsny a'la bolognese. Podrzućcie jakiś inny pomysł.

Z maslem i cebulka, z serem, z powidlami, z jajeczno-serowym sosem... Z
orzeszkami pinii+oliwa+przyporawy+bazylia, ziemniakami zapiekanymi
zpomidorami i serem lub beszamelem... Z jajecznica... z sosem smietanowo
serowym (gorgonzola)...

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2005-03-14 13:19:02

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z czym jadacie makarony (poza zupami)?

Z pesto :-) mniammmm
pozdrowionka
Sławek

1. Data: 2005-03-14 13:32:48

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Mar 2005 13:51:42 +0100, Waćpanna lub Waćpan *medea*, w
wiadomości news:<news:d141c6$q7e$1@proxy.provider.pl> zawarł, co następuje:

> Z czym jadacie makarony (poza zupami)? Ja zwykle robię sos szpinakowy
> albo taki mięsny a'la bolognese. Podrzućcie jakiś inny pomysł.

z gołym sosem pomidorowym
z sosem bolońskim
z sosem "patagońskim" (nazwa mojego brata) - mięso mielone, cebula, czerwona
fasola z puszki, papryka, pomidory
z serem, masłem i solą
z sosem myśliwskim (resztki mięsa i sosu od obiadu, grzybki suszone, ogórki
kiszone)
jako lasagne i canelloni
z łososiem i śmietaną
ze szpinakiem, śmietaną i rokpolem
z sosem "na winie"
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-03-14 13:38:45

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Z czym jadacie makarony (poza zupami)? Ja zwykle robię sos szpinakowy albo
>taki mięsny a'la bolognese. Podrzućcie jakiś inny pomysł.

Bardzo lubię makaron z :
-pesto bazyliowym (kupne pesto doprawiam jeszcze czosnkiem, świeżą bazylia i
sokiem z cytryny), na to żółty ser i suszone pomidory z oliwy
- makaron w sosie maślano-śmietanowym z brokułami i serem, albo maślano
śmietanowym z warzywami (cukinia, marchewka, groszek)
- z sosem pomidorowym z czerwoną fasolą i cebulą i do tego porzucane na
wierzch kawałki fety i bazylia
- makaron ze szpinakiem, ale nie sosem -pęk szpinaku sieka się, wrzuca na
patelnię i poddusza, doprawia solą pieprzem czosnkiem (bez przesady - 1
ząbek wystarczy na pęk szpinaku) i gałką i łyżką masła a potem w ostatniej
chwili wrzuca się na chwilę pokrojone suszone pomidory. I to na makaron i
można jeszcze posypać fetą pokrojoną w kostkę.
Aha - ten szpinak, poddusza się na oliwie odlanej ze słoika z pomidorami -
nadaje mu odpowiedni "smaczek".
- makaron z warzywami - warzywa (marchew, cukinia, fenkuł, albo cebula w
piórka, papryka, seler w słupki/pieczarki) - podsmaża a potem poddusza się
na patelni, dodaje łyżkę masła - jak gotowe, to wrzuca się do tego
ugotowany makaron (grube wstążki) i wymieszane dopiero soli, pieprzy. To z
cukinia i fenkułem posypuje koperkiem, to z papryką i pieczarkami - natką
Podaję do kotletów z ciecierzycy- mięsożercy mogą to dać do jakiegoś
obsmażonego na szybko lub jeszcze lepiej obgrilowanego mięsa

- i jeszcze makaron obsmażany - wcześniej ugotowane nitki, lub wstążki
obsmażam na patelni na złoto (dobrze, jak są sklejone i wychodzi taki
makaronowy "omlet". Solę to po wierzchu i pieprzę, do tego jajo sadzone i
sałata. MNIAM!

Sowa

--
" najlepsze lata mam za sobą,
teraz będę pisać coraz nudniej i gorzej."

1. Data: 2005-03-14 14:05:37

Od: Dorota Szuba <d...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:
> [...]
>
> Pozdrawiam
> Ewa, która nakupiła dzisiaj wszelakie rodzaje makaroni :-)

np. klasycznie: lazanki z kapusta, lazanki z grzybami, gdzie lazanki to
ksztalt umowny :)

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2005-03-14 14:24:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Mar 2005 13:51:42 +0100, medea <e...@p...fm>
wrote:

> [...]
>
>Pozdrawiam
>Ewa, która nakupiła dzisiaj wszelakie rodzaje makaroni :-)

najszybciej i najprosciej - makaron ugotowac, wymieszac troche
oliwy ze spraskanym czosnkiem, polac makaron, posypac duza
iloscia sera i jesc. Dla fantazji mozna ubrac w odrobine bazylii.
A juz zupelny szal (szau) to wedzone skwarki do tego ;))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-03-14 14:30:18

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z łososiem i śmietaną

hmm, ciekawe , ostanio mam manie na punkcie łososia , moge prosić o
szczegóły:)

dzięki

pozdr Magda

1. Data: 2005-03-14 14:41:19

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Mar 2005 15:30:18 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Meg*, w
wiadomości news:<news:d1475r$ou6$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

http://glinki.com/?l=8iech4

1. Data: 2005-03-14 15:05:35

Od: "dżdżownica" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości
> [...]
> iloscia sera i jesc. Dla fantazji mozna ubrac w odrobine bazylii.
> A juz zupelny szal (szau) to wedzone skwarki do tego ;))

A tu nic tylko... .... jak wialnia po cichu rośnie.
d.

Formy do pieczenia ??
Ozdoby do tortów
Szynka pieczona