zagospodarowanie patisonów i cukinii?

1. Data: 2006-09-02 09:29:34

Temat: zagospodarowanie patisonów i cukinii?
Od: JackOss <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej-ho!

Mam ze tzy kilo patisonów w pięciu egzemplarzach, i dwa razy tyle cukinii.
I masę słoików litrowych.
Jak szybko i bez wysiłku zbędnego przełożyć warzywa do słoi i utrzymać w
nich do zimy-wiosny?

--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

2. Data: 2006-09-03 05:53:23

Temat: Re: zagospodarowanie patisonów i cukinii?
Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

JackOss napisał(a):

> [...]
> I masę słoików litrowych.
> Jak szybko i bez wysiłku zbędnego przełożyć warzywa do słoi i utrzymać w

Jeśli to w miarę młode, możesz zrobić w zalewie pomidorowej. Pokroić
cukinie ze skórką w niedużą kostkę, gotować ze trzy minuty, odcedzone
dać do słoików, zalać rzadkim przecierem pomidorowym (doprawionym sola,
cukrem, odrobiną pieprzu), słoiki pasteryzować z 40-50 minut.
--
pa, BBjk, bez przetworów

3. Data: 2006-09-03 06:14:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JackOss" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> I masę słoików litrowych.
> Jak szybko i bez wysiłku zbędnego przełożyć warzywa do słoi i utrzymać w

Pokroić w kostkę, poddusić krótko na wcześniej zeszklonej cebuli,
przyprawić i zapasteryzować w słoikach. Można i bez cebuli, ale jej dodatek
znakomicie skraca czas przygotowania produktu finalnego.
Ja takie przetwory mrożę.
Jedyna cukinia u mnie zamknięta w słoikach to plastry (3-4mm grubości),
liść selara, pietruszki, część baldacha kopru, opcje - gorczyca, papryka
mielona i niezbyt mocna zalewa octowa - wyśmienity dodatek do dań mięsnych.

WINOGRONO MARYNOWANE
OWOCE BEZ CUKRU !!!
Kubek porcelanowy w dawnym stylu
[OT] jak pomijać trolla?