zakaz zabawy- długie

1. Data: 2006-12-01 11:37:51

Temat: zakaz zabawy- długie
Od: "lazurki" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dawno tu nie pisałam, bo życie jakies takie poskojniejsze było odkąd dzieci
ciut podrosły. No ichyba zgnuśniałam trochę :-), bo stanęłam oko w oko ze
sprawą, co do której nie wiem, jak ją interpretowac.

Moja córka, lat 6, jest osobą bardzo niezależną, upartą, posiadajacą własne
zdanie i tzw. mocny charakter. To raczej ona narzuca zasady gry, jest przy tym
towarzyska i wszędzie, gdzie sie znajdzie po 10 minutach ma stado koleżanek i
co najmniej jednego narzeczonego :-)
Oczywiście nie pozwalamy jej na dyrygowanie nami, ale uważamy, że wiedza o
tym ,co chce sie osiągnąć i konsekwwntne dążenie do celu nie jest czymś, co
należy tępić.
Córka ma w przedszkolu dwie najlepsze koleżanki. Mamy tych koleżanek znają się
dość długo i dziewczynki często sie odwiedzają. My także zapraszaliśmy małe do
siebie, żeby sie wspólnie bawiły.
W zeszły piątek jedna z mam wzięła mnie na poważna rozmowę. Poinformowała, że
zabroniła swojej córce bawic się z moją. Zarzuty były takie, że włos mi się
zjeżył:
- moje dziecko jest dominujące
- nie pozwala innym dojść do głosu
- wymusza pewne zachowania (np. przyniesienie cukierków do przedszkola) pod
groźbą niebawienia się z delikwentem
- każe innym dzieciom smiać się z wad jednej z dziewczynek (najlepszej
zresztą przyjaciółki)
- do tego stopnia się szarogęsi, że nakazuje dziewczynkom jak mają się
czesać, czy ubierać.
- rodzice mają już tego dość, ale nikt nie chciał otwarcie mi tego powiedzieć

Wypisz wymaluj ojciec chrzestny.

Wzięłam Młodą na przesłuchanie. Żadnych symptomów nie przyuważyłam. Dziecko,
jak by mogło to mieszkałoby w przedszkolu, nie wygląda na wykluczoną z
towarzystwa, wręcz na przyszły tydzień mamy 3 zaproszenia na urodziny.
Wybrałam się do przedszkola, wyjaśnić sprawy. Wychowawczyni zapewniła mnie, że
moja latorośł jest bardzo lubiana, że owszem rządzi, ale dzieci to lubią, bo
ma dużą inwencję twórczą w wymyślaniu zabaw, że nawet owe dwie dziewczynki,
których mamy zareagowały, nadal się z nią bawią i że zadnych problemów nie
ma.Nauczycielka nie zauważyła nic niepokojacego, jedna z dziewczynek
rzeczywiście była trochę wyśmiewana, ale przez więcej dzieci i na początku
roku - pani poradziła sobie z tym i nie uważa, żeby moja córka była głównym
winowajcą.

Nie wiem, jak zareagowac i czy zareagowac w tej sprawie. Nie wiem jak
interpretowac słowa tej mamy. Nie spotkałam sie z nią ponownie, mam wrażenie,
że raczej mnie unika (ale może to tylko wrażenie). Mojej córce jest przykro,
bo usłyszała, że koleżanki nie mogą się z nią bawić, a nie poczuwa sie do winy
i nie rozumie dlaczego.

Co myślicie o tej sytacji? Powinnam to dalej rozgrzebywac, czy zostawić, az
samo się wyjaśni? Może macie zbliżone doświadczenia?
Będe wdzięczna za jakikolwiek dialog...
Miłego dnia
kama

2. Data: 2006-12-01 14:22:10

Temat: Re: zakaz zabawy- długie
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może macie zbliżone doświadczenia?
> Będe wdzięczna za jakikolwiek dialog...

Obyś była wdzięczna, Kama.... ;-). Znam podobną dziewczynkę, baaardzo
dominującą, obecnie jest w 5 klasie. Horror. I nikt nie chce powiedzieć jej
mamie, by porozmawiała z córką... Jak dziewczynie zwróci się uwagę, że
troszkę przesadza z "rządzeniem się" (czy jak to nazwać) czuje się obrażana,
dyskryminowana, nienawidzi wszystkich, wpada w płacz i histerię itd.
Pozornie jest lubiana (?), ale chyba bardziej dzieci dla świętego spokoju
spełniają większość "żądań". A jak ktoś nie spełni, potrafi dopiec, oj,
potrafi.... Przy rodzicach zachowuje się inaczej - podczas rozmowy o
"niszczeniu" innej dziewczynki zaprzeczała wszystkiemu w żywe oczy i starała
się przedstawić siebie jako "ofiarę" innych. Na drugi dzień (i w następne)
dała tak popalić owej koleżance, że ta nie chciała do szkoły chodzić....Nie
chciałabym wchodzić w szczegóły, ale naprawdę dziewczyna jest okropna. Tzn.
kiedy chce, potrafi być słodka dla koleżanek aż do bólu -póki spełniają
wszystkie jej wymagania.
Biorąc pod uwagę to, że znam dziecko chyba podobne w zachowaniu do Twojej
córki, ja ze swoją bym przeprowadzała dużo, dużo rozmów i kontrolowała
zachowanie podczas zabaw z innymi dziećmi ...

D.

3. Data: 2006-12-01 14:30:28

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lazurki" <l...@p...onet.pl> wrote in message

(...)
> Wypisz wymaluj ojciec chrzestny.

z sensie pozywtynym czy negatywnym?

> Wzięłam Młodą na przesłuchanie.

no i co ono dalo??

>Żadnych symptomów nie przyuważyłam.

obserwowalas z boku jak sie dzieci bawia?? na jakiej
podstwie mama owej dziewczynki miala tak szczegolowe informacje?

sama widzisz, ze Twoje dziecko lubi rzadzic, i jest prawdopodobne, iz
istnieje szansa na prawdomownosc owej mamy. moze by nalezalo pogadac z
dzieckiem
przede wszystkim. nawet jesli w teorii to przedyskutowac zarzuty owej
mamy, bo chyba do pozytwynych nie naleza. zwroc jej uwage na umiejetnosc
wspolzabawy z dziecmi ale nie zasadzie kierownictwa, uczestnicz nieraz w
zabwach dzieci i zorgainzuj je tak, zeby Twoja mala nie rzadzila.
odnosnie zeznan Pani, to z mojego doswiaczenia moge powiedziec, ze
wielokrotni Panie nie widza tych malych gierek miedzy dziewczynkami,
ktore sa forma "bullying".
imo powinnas pogadac z corka, zwrocic uwage na empatie w stosunku
do innych dzieci, i umiejetnosc nie bycia stale na wierzchu.
z obserwacji zachowan miedzy dziewczynkami- jesli teraz nie zareagujesz,
Twojemu dziecku zapewne nie stanie sie krzywda w przyszlosci, to raczej
innym dzieciom sie stanie. z owa mama moze juz nie gadaj, a jesli juz
to po porozmawaniu z corka, na zasadzie "a jak teraz sie dzieci bawia".
Corka byc moze nawet nie zdaje sobie sprawe, ze niekiedy jej zachowania
krzywdza innych. super moment, zeby o tym teraz porozmawiac.

iwon(K)a

4. Data: 2006-12-01 15:04:20

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lazurki" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> Co myślicie o tej sytacji? Powinnam to dalej rozgrzebywac, czy zostawić,
> az

Hm... Znów wyjdzie na to, że dołączę się do chóru... ;)
Weź pod uwagę, że rodzice często są nieobiektywni w ocenie swoich dzieci, a
dzieci czasem do perfekcji opanowują sztukę manipulowania swoimi
rodzicami...
Nie twierdzę, że Twoje dziecko nie ma racji, ale doradzałbym ostrożność.

T. D.

5. Data: 2006-12-01 15:29:51

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 01 Dec 2006 16:04:20 +0100, Tomasz Dryjanski <i...@o...pl>
wrote:

> [...]
> swoimi rodzicami...
> Nie twierdzę, że Twoje dziecko nie ma racji, ale doradzałbym ostrożność.

Ostrożność przede wszystkim - bo to równie dobrze może być zmanipulowana
ta druga matka. Opinia pani z przedszkola nie jest wiążąca, ale swoją wagę
ma - zwłaszcza, że jak zrozumiałem pani wiedziała o pewnych sprawach i na
nie już wcześniej reagowała - czyli ślepa ani głupia nie jest.

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

6. Data: 2006-12-01 15:40:01

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

lazurki napisał/wrote dnia/on 2006-12-01 12:37:

> [...]
> zresztą przyjaciółki)
> - do tego stopnia się szarogęsi, że nakazuje dziewczynkom jak mają się

Moja córa miała taką włąśnie "toksyczną" koleżankę w przedszkolu -
to była jej najlepsza przyjaciółka, dopóki córa spełniała jej
życzenia. Jak przestała spełniać - tamta zaczęła inne koleżanki w
grupie nastawiać przeciwko mojej córce. Na szczęście nie wszystkie
dziewczynki pozwoliły sie ustawić, ale córa zerwała z nią kontakty.
Teraz spotkały się w gimnazjum, tamta oczywiście koniecznie chciała
być jej koleżanką, siedzieć z nią w ławce, razem z nią jeździć do
szkoły itp, itd. I słyszę, że znów zaczyna próbować dyrygować moją,
nastoletnią już córą. Zdaje się, że jej matce nikt w przedszkolu
nie zwrócił uwagi co sie dzieje i dziewczyna nic się nie zmieniła.

Uważam, że takie zachowania trzeba tępić w zarodku, bo z dzieci o
podobnych skłonnościach wyrastają osoby skłócające ze sobą swoje
otoczenie. I sądzę, że pomocna może być pomoc psychologa.

Pozdr,
--
ŁK

7. Data: 2006-12-01 15:41:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> wrote in message
(...)
> Uważam, że takie zachowania trzeba tępić w zarodku, bo z dzieci o
> podobnych skłonnościach wyrastają osoby skłócające ze sobą swoje
> otoczenie. I sądzę, że pomocna może być pomoc psychologa.

dokladnie. dziewczynki potrafia byc niezle okrutne.

http://www.teachersandfamilies.com/open/parent/ra1.c
fm

8. Data: 2006-12-01 16:28:52

Od: "lazurki" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie opinie.
Trochę liczyłam na to, że mnie uspokoicie :-) , ale jestem wdzięczna także za
ostrzeżenia. Nie myslałam do tej pory, że cechy przywódcze trzeba tępić. Nawet
się cieszyłam, że moje dziecko je posiada (starszy syn jest przeciwieństwem).
Zgadzam się z tym, że trzeba z dzieckiem rozmawiac i robię to. Zwracam uwagę na
niewłasciwe zachowania i zachęcam do słuchania innych. Zwrócę wiekszą uwagę na
te aspekty. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
kama

9. Data: 2006-12-01 16:56:36

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki napisał(a):

> [...]

> podobnych skłonnościach wyrastają osoby skłócające ze sobą swoje
> otoczenie. I sądzę, że pomocna może być pomoc psychologa.

Nie zgadzam się z tym tępieniem.
Są ludzie o cechach przywódczych i owa koleżanka takowe zapewne posiada.
Nic w tym złego, w dorosłym życiu bardzo się przydaje... dobrze
ukierunkowane.
Nad tym ukierunkowaniem należałoby pracować.

Eulalka

10. Data: 2006-12-01 17:00:36

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za
> ostrzeżenia. Nie myslałam do tej pory, że cechy przywódcze trzeba tępić.

nie myl cech przywodczych z apodyktyzmem, tyrania itp

iwon(K)a

[Allegro] Judo
(nie)zdrowa żywność
MI5 Persecution: Interception of Communications Tribunal Denies
MI5 Persecution: A letter from MI5
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying