żaluzje czy rolety?

11. Data: 2008-11-16 08:05:12

Temat: Re: żaluzje czy rolety?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jQ" <j...@s...eu> wrote in message news:gfoime$hbt$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:gfog7i$8h1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> > Zamontuj sobie wertikale.
> Co? NIGDY W ŻYCIU !!!!!!

Mogą być zsuwane do jednego boku okna, nawet automatycznie. Inna sprawa czy
nie lepsza tradycja - firany i zasłony? Dobrane wzorami i kolorami do reszty
pomieszczenia. Rolety przypominają kino albo ciemnię fotograficzną, a
żaluzje poziome to dopiero zbiornica kurzu i jego bardzo czasochłonnego
usuwania.

12. Data: 2008-11-16 08:20:56

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> żaluzje poziome to dopiero zbiornica kurzu i jego bardzo czasochłonnego
> usuwania.
Eee? Przecież wystarczy je zamknąć, i mamy jedną,. płaską powierzchnię do
omiecenia z kurzu

13. Data: 2008-11-16 08:34:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jQ" <j...@s...eu> wrote in message news:gfol58$pbr$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Eee? Przecież wystarczy je zamknąć, i mamy jedną,. płaską powierzchnię do
> omiecenia z kurzu

Tylko elementy zachodzą na siebie - jak i w wertykalach.

14. Data: 2008-11-16 10:18:10

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego złote?
> Bo złoty kolor najlepiej odbija promienie słoneczne.

To akurat jest mitem. Najlepsze odbicie daje powierzchnia metaliczna. Kolor
złoty pochłania część promieniowania w kolorze turkusowym i purpurowym, stąd
widzimy kolor żółty.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15. Data: 2008-11-16 10:20:39

Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:

> To akurat jest mitem. Najlepsze odbicie daje powierzchnia metaliczna.
> Kolor złoty pochłania część promieniowania w kolorze turkusowym i
> purpurowym, stąd widzimy kolor żółty.

Mit czy nie ważne, że działa :)

--
I wszystko jasne :)
GG - 2539855

16. Data: 2008-11-16 10:20:42

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko elementy zachodzą na siebie - jak i w wertykalach.

To zamykasz w drugą stronę i czyścisz jeszcze raz od drugiej strony.
Chociaż np ja jestem za firankami. Są bardziej przytulne.

17. Data: 2008-11-16 10:34:04

Od: "Meehoo" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

jQ wrote:

> Zastanawiam się, czy dawać na to żaluzje, czy rolety.

A może plisy? Można regulować bardziej ilość wpadającego światła niż w
przypadku rolet a są bardziej "miękkie".

Pzdr

--
Meehoo

18. Data: 2008-11-16 10:36:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Flo" <f...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Mit czy nie ważne, że działa :)

Trzeba sprawdzić, ile mocy ląduje na cm^2 na Ziemi, w jakiej długości fali
widma słonecznego

19. Data: 2008-11-16 10:45:57

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meehoo" <m...@B...pl> napisał w wiadomości
> A może plisy? Można regulować bardziej ilość wpadającego światła niż w
> przypadku rolet a są bardziej "miękkie".
No ale nie da się, tak jak przy żaluzjach, wpuiścić światła "w środek". Jeśłi
chcemy wpuścić w którymś miejscu śiwatło, musimy je całkowicei odsłonić. Jak
narazie widzę, że nic pod tym względem wynalazku żaluzji nie przebije :)

20. Data: 2008-11-16 11:07:20

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Flo" <f...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Trzeba sprawdzić, ile mocy ląduje na cm^2 na Ziemi, w jakiej długości fali
> widma słonecznego

To już jest policzone i sprawdzone. Odniosłem się do tych danych.

A czy działa? Na portfele na pewno, bo złote pewnie były droższe i dlatego
tępy sprzedawca w sklepie je poleca zachwalając pseudonaukowym bełkotem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Co śmierdzącego podłożyli budowlańcy?
Perlatory ?
jaki odkurzacz?
garaż wolnostojący
Jak pozbyć się silikonu na ciepłych spodniach dresowych?