zamiast glazury

1. Data: 2002-08-05 08:59:31

Temat: zamiast glazury
Od: "marta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz chcialabym polozyc w lazience jak najmniej plytek i zastanawiam sie
nad farbami typu Kuchnia i Lazienka Duluxa.
Czy ktos moze uzywal tych farb? Jak sprawdzaja sie w takich miejscach jak
np. kolo umywalki - czy spokojnie mozna umyc tam zacieki?
marta

1. Data: 2002-08-05 11:04:38

Temat: Re: zamiast glazury
Od: "Zbigniew \"Ksiądz\" Wantuch" <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Seniorita "marta" <m...@p...onet.pl> pyta w wiadomości

> [...]
> Czy ktos moze uzywal tych farb? Jak sprawdzaja sie w takich
> miejscach jak np. kolo umywalki - czy spokojnie mozna umyc tam

Nie wiem jak to wygląda z farbami typu Dulux, ale ja zastosowałem w łazience
Beckers'a, specjalnego dp łazienek.
Trwałość 6000 cykli mycia.
Mam go już 5 lat, kilkadziesiąt razy ściany były myte i nie ma jakiejkolwiek
różnicy.
Osobiście polecam gorąco.

Zbigniew "Ksiądz" Wantuch

1. Data: 2002-08-21 09:57:10

Temat: Ogrzewacz przepływowy czy terma ?
Od: "dcm1" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad przyłączeniem ciepłej wody do kabiny prysznicowej i mam
dylemat :
wybrać przepływowy ogrzewacz wody czy termę ? Które z nich jest
oszczędniejsze, wygodniejsze, bardziej wydajne, niezawodne ?
Jeśli przepływowy ogrzewacz to jaką moc powinien mieć[kW] i wydajność
[l/min] do zadowalającego zasilenia prysznica ?
Jeśli terma to jaką powinna mieć pojemność i moc grzałki ?
Urządzenia jakich firm są dobre ?

Jeśli ktoś ma doświadczenia na ten temat to proszę o poradę.

Darek

1. Data: 2002-08-21 12:28:56

Temat: Re: Ogrzewacz przepływowy czy terma ?
Od: "Jerzy Brzóz" <j...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wybrać przepływowy ogrzewacz wody czy termę ? Które z nich jest
> oszczędniejsze, wygodniejsze, bardziej wydajne, niezawodne ?

Witam.
jako elektryk skupię się na zasilaniu tych urządzen
- terma lub bojler powiedzmy o pojemności 60 - 100 litrów o grzałce 1500 -
2000 W może być zasilana właściwie z każdej instalacji bez przebudowy i zw
iększania zapotrzebowania mocy. Ponadto można korzystać z taniej energii w
nocy.
- przepływowy ogrzewacz zastosowany do tego celu powinien mieć moc około 2
1000 W. Bedziemy musieli przebudować instalację domowa i wystąpic do energ
etyki o zwikszenie mocy. To wszystko kosztuje i to słono. I nie skorzystamy
z tańszej energii nocą.

Jerzy Brzóz

1. Data: 2002-08-21 13:16:26

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dcm1" <d...@p...fm> writes:

> [...]
> [l/min] do zadowalającego zasilenia prysznica ?
> Jeśli terma to jaką powinna mieć pojemność i moc grzałki ?

Ja tylko napisze ogolnie:

Zaleta przepływowego jest niewyczerpalnosc (wykap pod bojlerem kilka
osob, to ostatnia bierze zimny prysznic); to, ze nie grzejesz wody
niepotrzebnie (bojler zawsze troche traci ciepla do otoczenia) oraz ze
jest maly.

Wada jest wymagana moc - potrzebna instalacja 3-fazowa (tzw. sila) a
moc do samego prysznica to niektorzy twierdza, ze 12 kW wystarczy, ale
ja uwazam, ze 18 kW minimum. No i nie mozesz grzac sobie w nocy wody
na dzien po nizszej taryfie.

MJ

1. Data: 2002-08-21 13:28:18

Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dcm1" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> Zastanawiam się nad przyłączeniem ciepłej wody do kabiny prysznicowej i
mam
> dylemat :
> wybrać przepływowy ogrzewacz wody czy termę

Mam ogrzewacz 4 kW do zlewu w kuchni. Mimo że jest to jedno z
najmocniejszych urządzeń jakie mam w domu (żarówki przygasają jak się
odkręca kurek z ciepłą wodą :) ) to efekt jest przeciętny. Woda leci
cienką strużką i ma temperaturę może 60 st. Do prysznica trzeba by ogrzewacz
o dużo większej mocy .
Poza tym urządzenie to jest wrażliwe na ciśnienie wody i jeśli cisnienie
jest za niskie to po prostu nie działa . U mnie na piętrze efekt jest taki
że częsciej nie działa niż działa.
Tak więc raczej polecam termę.

pozdr.
Paweł

1. Data: 2002-08-22 09:07:47

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Aug 2002, Michal Jankowski wrote:

> [...]
> moc do samego prysznica to niektorzy twierdza, ze 12 kW wystarczy, ale
> ja uwazam, ze 18 kW minimum. No i nie mozesz grzac sobie w nocy wody

Widziałem kiedyś ogrzewacz prysznicowy na 220 volt i moc jakoś poniżej
10 kW, ale strumyczek z tego płynął taki, że wykąpać się w tym nie
szło nijak...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-08-22 11:48:29

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> Widziałem kiedyś ogrzewacz prysznicowy na 220 volt i moc jakoś
> poniżej 10 kW, ale strumyczek z tego płynął taki, że wykąpać się w
> tym nie szło nijak...

4kW od biedy ujdzie w umywalce, a juz wymaga korkow 20A. Do prysznica
musi byc _sila_ i juz.

MJ

1. Data: 2002-08-22 12:05:17

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Aug 2002, Michal Jankowski wrote:

> 4kW od biedy ujdzie w umywalce, a juz wymaga korkow 20A.

Hihi, tej samej chyba firmy widziałem umywalkowe 2 z kawałkiem. Też się do
niczego nie nadawało (a korki i tak wywala od czasu do czasu)...

> Do prysznica
> musi byc _sila_ i juz.

Rzekłeś.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-08-23 15:06:47

Od: "dcm1" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Na podłączenie instalacji trójfazowej raczej nie mogę sobie pozwolić.
Pozostaje mi zastosowanie boilera, ale nie mam zielonego pojęcia jaka
powina być pojemność i moc bojlera żeby np: dwie osoby po kolei mogły w
przyzwoity sposób skożystać z prysznica, no i oczywiście aby czas
podgrzewania wody nie był zbyt długi.
Czy ktoś może mi polecić jakiś konkretny model ?

Darek

Re: cicha lodowka
wroclaw - dobry parkieciarz poszukiwany
Ciepla woda z kranu ??? co wybrac ???