zanik korowy?

1. Data: 2002-10-01 16:49:20

Temat: zanik korowy?
Od: "Agnieszka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W opisie badania rezonansu magnetycznego napisano mi "cechy zaników korowych
zwłaszcza czołowych i skroniowych". Co to znaczy?

--
Agnieszka

2. Data: 2002-10-01 17:05:43

Temat: Re: zanik korowy?
Od: "Carlos" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie mam zielonego pojecia

3. Data: 2002-10-01 17:14:21

Od: "Carlos" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo mam taka ochote

4. Data: 2002-10-01 17:14:44

Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"Carlos" <r...@t...pl> wrote in news:ancksi$60h$1@news.tpi.pl

> nie mam zielonego pojecia

to po co się wypowiadasz ?

--
Rafał 'Raf256' Maj
http://www.raf256.com

5. Data: 2002-10-01 18:55:12

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> W opisie badania rezonansu magnetycznego napisano mi "cechy zaników
> korowych zwłaszcza czołowych i skroniowych". Co to znaczy?

Pewnie nic. Nie wiem, ile masz lat, ale może to nie oznaczać nic.
Za mało danych. Spytaj lekarza, który zlecał badanie.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Rozmiary guza sa niewielkie, zas polozenie parszywe,..."
(dr D. J.)

6. Data: 2002-10-01 19:06:05

Od: "GURu*" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cechy zaników korowych oznaczają ścieńczenie warstwy komórek nerwowych w
mózgu, tu w konkretnych płatach. najczęściej jest to związane z procesem
starzenia. Stosunek istoty szarej do białej maleje, na obrazie widzimy jakby
luźniejsze ułożenie zakrętów, więcej przestrzeni między nimi wypełnionej
płynem mózgowo-rdzeniowym.

Max M, MD

7. Data: 2002-10-01 19:40:08

Od: "WiseMan" <w...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koniec klotni dzieci kochane ;)))))))

8. Data: 2002-10-01 19:45:51

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GURu*" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> cechy zaników korowych oznaczajš œcieńczenie warstwy komórek
> nerwowych w mózgu, tu w konkretnych płatach. najczęœciej jest to
> zwišzane z procesem starzenia. Stosunek istoty szarej do białej
> maleje, na obrazie widzimy jakby luŸniejsze ułożenie zakrętów, więcej
> przestrzeni między nimi wypełnionej płynem mózgowo-rdzeniowym.

I tu będę sie kłócić:)
Rozpoznanie zaników 'na oko' jest subiektywne. Mózgowia ludzi różnią sie
od siebie i czasami porównując 2 obrazy TK czy MRI u zdrowych ludzi w tym
samym wieku znajdujemy znaczne różnice. Tyle że często nieistotne.
Zaniki mają znaczenie o ile są masywne, nieadekwatne do wieku, lub
ogniskowe. Radiolodzy lubią opisywać zaniki u wszystkich i fundują nam w
ten sposób pacjentów ciężko "chorych na zaniki", podczas, gdy tak naprawdę
nic im nie jest.
Sam opis badania, bez uwzględnienia kliniki, nie moze być interpretowany
jako 'scieńczenie warswty komórek'. To jest ewidentna nadinterpretacja.

A nawiasem i trochę offtopicznie mówiąc, gdybyś chciał rzeczywiście mówić
o obiektywnie stwierdzalnych zanikach u młodej zdrowej osoby - powinieneś
ocenić obraz mózgowia znacznie bardziej wysublimowaną techniką - taką na
przykład jak VBM (VoxelBasedMorphometry) :)

m.

--
m. alias C'thulu. Chfilowo druga poufka Lilith.
(mbieniek (at) poczta.onet.pl)

9. Data: 2002-10-01 20:10:48

Od: "GURu*" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

prawda...

i to też prawda

ale starzejemy się od dwudziestego któregoś roku życia i to tylko i
wyłącznie tekst z książki, nie interpretacja, jestem podobnego zdania do
kolegi, bez konsultacji nic. tylko prowadzący wiedział dlaczego zlecił
badanie i tylko on w gronie konsulentów może postawić diagnozę.

co do radiologów... ja im ufam, to jednak ich działka i lepiej się na tym
znają; co boskie bogu...

a z ciekawości poprosiłbym Agnieszkę p jakieś szczegóły, jeżeli nie tu, to
chociaż prywatnie.

z poważaniem

Max M, MD

10. Data: 2002-10-01 20:57:30

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> W opisie badania rezonansu magnetycznego napisano mi "cechy zaników
korowych
> zwłaszcza czołowych i skroniowych". Co to znaczy?

Zwykle o niczym konkretnym nie swiadczy - u ludzi starszych to praktycznie
norma

Pozdrawiam

regen

sandoglobulina
Za rok kończę studia - jak załatwić staż, później pracę ?
sen
Staw klanowy
Wybroczyny na 12 stnicy