żaówki energooszczędne

11. Data: 2006-06-18 20:18:25

Temat: Re: żaówki energooszczędne
Od: "Rylen" <r...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
news:e7484g$ojj$1@inews.gazeta.pl...

> zastanow sie czy jest sens
> po pierwsze nie sa to zarowki, ale swietlowki
> a po drugie widmo swiatla jakie emituja jest dalekie od np. slonecznego,
> gdyz obejmuje tylko wazki fragment widma
> i najzdrowsze dla czlowieka jest swiatlo zarowe, a te oszczednosci mozna
> miedzy bajki wsadzic (zaraz odezwa sie obroncy energooszczednych
> "zarowek") ;)
Poniewaz jestem DLUGOLETNIM uzytkownikiem tego rodzaju "zarowek"
energooszczednych wiec podziele sie uwagami:
6 lat temu poszedlem do brata ktory zademonstrowal mi zyrandol z tymi
"zarowkami" PHILIPS. Do tej pory wymienil 1szt (bylo 6 w zyrandolu)
Ja nosilem sie z zamiarem zakupu zyrandola, ale zrezygnowalem i zainwesto
walem w te " zarowki" (a zyrandol odnowilem.....spray) wtedy byly to
"zarowki"
drogie po 45 zl/szt a kupilem ich 8 i do tej pory 7 swieci jedna sie spalila
a jedna
powoli konczy swoj zywot.
W 2001 roku zakupilem (do sklepu) 18 "zarowek" 12W rodzimej produkcji chyba
po 12zl/szt i swieca do tej pory (4 sie przepalily). Oszczednosc w zuzyciu
energii
bardzo duza. Polecilem znajomej aby sobie kupila taka "zarowke" . Po
miesiacu przyszla
z pretensja (zrob komos dobrze a bedziesz przykladnie ukarany...) ze jej
gowno
polecilem. Zrobilem male dochodzenie. I co sie okazalo....
Produkowane sa 2 RODZAJE energooszczednych "zarowek " i o tym nalezy
wiedziec , ale ZADEN ! z ekspedientow "nie chce" o tym informowac .
Pierwsze to energooszczedne ,ale z "dlawikiem" i starterem konwencjonalnym.
Nadaja sie one tylko tam gdzie rzadko sie wlacza lub wylacza.
Drugi typ, to z zaplonem ELEKTRONICZNYM i takie nalezy do domu kupowac
choc nieco drozsze i tylko renomowanych firm. Bo to tak jak z kielbasa za
3,99kg
wprawdzie zjesc to mozna....Tak i z "zarowkami" . Do tych dobrych sa uzywane
bardziej szlachetne materialy, a co to oznacza to kazdy wie.Choc nie przecze
ze czasami mozna "trafic" jakies "noname" i tez dlugo chodza. Ale to duuze
ryzyko.
Pozdrawiam!
Rylen

12. Data: 2006-06-18 21:02:48

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwią mnie zdania o bezsensowności energooszczędnych żarówek, skoro
osrama
> z 2 letnią gwarancją można kupić za 9 zł

Te zdania w 99% przypadków nie dotyczą oszczędzania energii, tylko widma
światła jakie te świetlówki (a nie żarówki) dają.

13. Data: 2006-06-18 21:07:40

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> (zaraz odezwa sie obroncy energooszczednych "zarowek")

Odezwie się taki co Cię poprze ;))
Mam w jednym dużym pokoju dwa żyrandole.
W jednym była żarówka a w drugim świetlówka Philips (albo Osram - nie
pamiętam ale na pewno "markowa")
Dzień w którym się skończyła to święto ;))) Po pierwsze świetlówka, która ma
dawać tyle światła co żarówka 100W wcale nie daje tyle samo światła, a po
drugie widmo tego światła jest po prostu koszmarne i przekłamuje kolory -
wystarczyło przejść spod jednego żyrandola pod drugi i różnica była
kolosalna.
W pomieszczeniach, w których przebywa się dłużej niż 5 min świetlówkom mówię
stanowcze nie ;)

14. Data: 2006-06-18 22:32:54

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 17:21:05 +0200, Karol Borowy napisał(a):

> [...]
> nie napisano czym sie charakteryzuje.
> wstępne googlowanie też nie przyniosło odpowiedzi.
> Czy może ktoś z Was wie więcej na ten temat ?

To sa swietlowki kompaktowe, temat juz byl... ogolnie mozna polecic tylko
Osrama z barwe swiatla przypominajaca zwykla zarowke, oraz briluxa ale ta
firma najlepsza nie jest. Inna sprawa to taka ze te swietlowki maja racje
bytu tylko w przypadku pomieszczen gdzie swieca dlugo ponad 6-8-10 godz.
barwa swiatla swietlowki mnie doprowadza do depresji, nie ma to jak zarowki
zwykle, a najlepiej halogeny.
Byl juz taki temat. co ja pisze full tematow na grupie, wystarczy cofnac
sie do archiwum

15. Data: 2006-06-18 22:47:10

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 19:31:21 +0200, Maciek M73 napisał(a):

> Nie jest to wiedza tajemna :-) wie to każdy elektryk.
> Częste włączanie szkodzi każdym żarówkom. Szkodzi też wszystkim
> urządzeniom elektronicznym i elektrycznym.
> Co do rozgrzewania to zauważa to chyba każdy ich użytkownik.
> IMHO obecne ceny żarówek energooszczędnych powodują, że warto je stosować.

nalepsze pod tym wzledem sa diody LED mozna jie gasic i zapalac jak
stroboskop a do tego biora malo - naprawde - malo pradu

16. Data: 2006-06-19 08:55:59

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wstępnie padł wybór na produkty firmy Philips

Miałem energooszczędne philipsy-do d...y. Bardzo powoli się rozgrzewają.
Kupiłem teraz innej firmy (nie pamiętam nazwy)-tańsze, świecą tak samo, ta
sama klasa energetyczna a jasne sa prawie od razu. Nie polecam
energooszczędnej w przedpokoju.
--
___________________________________________MAT______
__

17. Data: 2006-06-19 08:59:07

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> a te oszczednosci mozna miedzy bajki wsadzic

A ty wiesz gdzie możesz wsadzić tę Swoją opinię?

> (zaraz odezwa sie obroncy energooszczednych "zarowek")

skąd wiedziałeś?
--
___________________________________________MAT______
__

18. Data: 2006-06-19 09:00:33

Od: Sierp <sierpno?spam@sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Maciek M73 wrote:

> IMHO obecne ceny żarówek energooszczędnych powodują, że warto je stosować.

ja co prawda uzywam, ale tylko na podstawie ceny to akurat
to nie przemawia - dobra zarowka energooszczedna to jakies 40pln,
a zwykla - 2-3pln

Sierp

19. Data: 2006-06-19 18:31:37

Od: Maciek M73 <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> ja co prawda uzywam, ale tylko na podstawie ceny to akurat
> to nie przemawia - dobra zarowka energooszczedna to jakies 40pln,
> a zwykla - 2-3pln

Z moich doświadczeń wynika, że te za 10zł też się sprawdzają.
u mnie Philips i Osram padły po 3 latach intensywnego włączania m.inn.
przez małe dziecko a ECO Nomi nadal świeci :-)

--
Pozdrawiam Maciek M73
Zdjecia: http://www.maciekm73.prv.pl/

20. Data: 2006-06-19 21:44:40

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ty wiesz gdzie możesz wsadzić tę Swoją opinię?

hehe pierwszy dzien na forum :P?
jakis zgryzliwy jestes, wrzuc na luz, grupa dyskusyjna to nie Twoj prywatny
folwark:P
i na drugi raz pisz na temat, bo szkoda Twoich bzdurnych i nic nie
wnoszacych wypowidzi:P

frytownica
Acciona - Mostostal - odbiór mieszkania
Dobry stolarz Katowice i okolice
co to za robaczki
Z cyklu co sądzicie o... lodówka Gorenje RK 65365 E