zapalenie gardla - bakteryjne czy wirusowe

1. Data: 2009-05-20 08:23:19

Temat: zapalenie gardla - bakteryjne czy wirusowe
Od: "R.M." <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy da sie odroznic zapalenie gardla bekteryjne od wirusowego? czy
jedynym sposobem sa testy lab.? chodzi o to czy stosowac antybiotyk czy nie

pozdrawiam,
R.M.

2. Data: 2009-05-20 16:21:49

Temat: Re: zapalenie gardla - bakteryjne czy wirusowe
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

R.M. wrote:

> Witam,
> Czy da sie odroznic zapalenie gardla bekteryjne od wirusowego? czy
> jedynym sposobem sa testy lab.? chodzi o to czy stosowac antybiotyk czy
> nie

Nie stosować na zwykłe zapalenie gardła, obojętnie czy bakteryjne czy
wirusowe. Skutki uboczne będą dużo, dużo większe niż ewentualne korzyści
związane z przyspieszeniem wyleczenia. O antybiotyku się myśli gdy jest
zagrożenie zapalenia oskrzeli, w przeciwnym wypadku po którymś z
kolei "leczeniu" będzie tak rozwalona odporność i wyhodowane takie szczepy
oporne na antybiotyki w organizmie pacjenta, że trafi się infekcja przy
której żaden lek nie pomoże.

3. Data: 2009-05-20 16:50:32

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie opowiadaj bzdur, bo komuś zaszkodzisz.

W przypadku bakteryjnego zapalenia gardła - najczęściej w postaci zapalenia
migdałków podniebiennych zwanego anginą - antybiotyki się podaje i to w
bardzo staranny sposób. Chodzi o to, że nieleczona angina z reguły ulega
przewlekaniu i w utajonej postaci stopniowo niszczy organizm - bakterie
sobie cicho żyją w kryptach migdałków, od czasu do czasu powodują nawrót
anginy, organizm zaś produkuje przeciwciała, które - tak się przykro składa
- mogą atakować nie tylko bakterie, ale i własne komórki - np. chrząstkę
stawów, zastawki serca i kłębuszki nerkowe. Jest to nic innego, tylko
choroba reumatyczna (nie myliśc z reumatoidalnym zapaleniem stawów).
Dlatego właśnie każde ropne (czyli bakteryjne) zapalenie gardła należy
leczyć antybiotykami pod nadzorem lekarza. A do tego obstawić się lekami
niwelującymi ujemne skutki zażywania antybiotyków - każdy lekarz wie,
jakimi, z grubsza chodzi o różne tam probiotyki, kultury bakterii mlekowych
etc.
Natomiast nie trzeba leczyć antybiotykami zapaleń wirusowych, choć czasem
podaje się w ich wypadku antybiotyk osłonowo (bo wirus uszkadza błonę
śluzową i niejako "otwiera" w ten sposób dorgę akteriom). Tu jednak lekarze
nie są zgodni. Ja osobiście polecałbym w tych wypadkach Biseptol, ale to
stary i niemodny lek - lekarze rodzinni powinni proponować nowsze.

T.

4. Data: 2009-05-20 17:28:02

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki wrote:

> Nie opowiadaj bzdur, bo komuś zaszkodzisz.
>
> W przypadku bakteryjnego zapalenia gardła - najczęściej w postaci
> zapalenia migdałków podniebiennych zwanego anginą

co innego ostre zapalenie migdałków paciorkowcami, co w praktyce jest anginą
i faktycznie wymaga ostrego leczenia, żeby bakterie nie "siały" po całym
organizmie i nie wywołały czegoś auto~, a co innego zwykłe zapalenie gardła
wywołane jakąś mało zjadliwą bakterią.

Swoją drogą, u mnie w domu jakaś bakteria teraz zaszalała. Matula - angina,
ojciec - do szpitala pojechał dziś rano z podejrzeniem zapalenia płuc,
brat - ciągle kaszle i narzeka na gardło, już trzeci tydzień, ja - pamiętam
raz obudziłem się z lekkim bólem gardła. Wieczorem już nie bolało.

Oni wszyscy brali antybiotyki przy każdej możliwej chorobie, ja z
antybiolami nie miałem kontaktu od chyba 20 lat. Widać różnicę w naturalnej
odporności.

5. Data: 2009-05-20 19:07:46

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 May 2009 19:28:02 +0200, tomek wilicki napisał(a):

> Oni wszyscy brali antybiotyki przy każdej możliwej chorobie, ja z
> antybiolami nie miałem kontaktu od chyba 20 lat. Widać różnicę w naturalnej
> odporności.

No cóż, ja także jestem przeciwnikiem lekomanii w każdej postaci, ale
jednocześnie zwolennikiem systematycznego leczenia ewidentnych chorób.
Problem w tym, że ludzie często łykają garście prochów z byle powodu lub na
wszelki wypadek (zwłaszcza witaminy). A potem cierpią

T.

6. Data: 2009-05-21 14:02:44

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> wszelki wypadek (zwłaszcza witaminy). A potem cierpią

Dotyczy to także witamin z grupy B lub bardziej ogólnie, rozpuszczalnych w
wodzie ?
Zawsze mnie uczono, że hiperwitaminoza w tym przypadku nie występuje...
Pozdrawiam !
WOJO

7. Data: 2009-05-21 17:13:58

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WOJO wrote:

> Dotyczy to także witamin z grupy B lub bardziej ogólnie, rozpuszczalnych w
> wodzie ?
> Zawsze mnie uczono, że hiperwitaminoza w tym przypadku nie występuje...

niemal w żadnym przypadku zażywania witamin nie występuje hiperwitaminoza,
trzeba przekroczyć dopuszczalne dawki dziesiątki, albo nawet setki razy aby
poczuć jakieś negatywne efekty dla witamin rozpuszczalnych w tłuszczach,
dla tych rozpuszczalnych w wodzie - kilkusetkrotne przekroczenie zalecanej
dawki jest zazwyczaj bezpieczne.

Natomiast prawdą jest, że niektóre syntetyczne czy wydzielane z naturalnych
produktów ale oczyszczane witaminy bywają wręcz szkodliwe - tyle, że to
wyjątki a nie reguła.

Problem w tym, że ludzie jedzący witaminy rzadziej chorują, a to oznacza
mniejsze zarobki dla lekarzy - więc często można poczytać o "zgubnym
wpływie witamin", oczywiście nigdy nie jest to poparte żadnymi badaniami.

ps. biopierwiastki są ważniejsze od witamin.

8. Data: 2009-05-21 18:25:34

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Witamina

9. Data: 2009-05-21 21:31:36

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Witamina

Jako osoba pisząca podobne referaty jeszcze w liceum i mająca wykształcenie
ściśle powiązane z tą dziedziną, zapytam na co szczególnie chciałeś zwrócić
moją uwagę podając ów link, bo mam wrażenie, że nijak się ma do mojego
pytania ?
WOJO

10. Data: 2009-05-22 15:02:59

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 May 2009 23:31:36 +0200, WOJO napisał(a):

> [...]
> moją uwagę podając ów link, bo mam wrażenie, że nijak się ma do mojego

Na ostatnią kolumnę w tabelce - zatytułowaną hiperwitaminoza

T.

wymaz
dawca szpiku
Ciąża a znieczulenie zęba