zaparowane szyby

1. Data: 2006-11-16 08:42:41

Temat: zaparowane szyby
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Problem jest taki
codziennie rano (od rozpoczęcia sezonu grzewczego) szyby w pokojach mojego
m-3 są zaparowane
w pokoju dużym są dwa okna (pod jednym znajduje sie kaloryfer) a na
parapecie stoją kwiaty
drugie okno jest balkonowe i stoi duża juka w wielkiej donicy obok
nieotwieralnej połowy okna balkonowego
w tym pokoju są rolety materiałowe (jakby płótno czymś usztywniane)
bezpośrednio na szybach zasłonięte w nocy rzecz jasna
po przebudzeniu rano odsłaniam rolety, a szyby są całkowicie zaparowane
i te balkonowe (bardziej zaparowana jest ta część gdzie stoi kwiat juka) i
te nad kaloryferem (oba okna usytuowane sa na innych ścianach pokoju)

w pokoju małym nie ma rolet są normalne firanki i zasłony
ale też są kwiaty na parapecie no i jest kaloryfer pod oknem
codziennie rano odsłaniam zasłony a szyby są całkowicie zaparowane

jedynie w kuchni po nocy szyby nie są zaparowane
brak tu kwiatów na parapecie i kaloryfera pod oknem
jednak są tu rolety
w kuchni jest zdecydowanie chłodniej
kaloryfer znajduje sie na innej ścianie niż okno i dość wysoko
oczywiście tu parują szyby jak coś się gotuje lub piecze w kuchni
ale rano tego problemu nie ma

mam kilka teorii wyjaśniających ten stan rzeczy:
1. generalnie słaba wentylacja mieszkania (wentylacja jest grawitacyjna:
jedna kratka w kuchni, dwie w łazience, ale jedna wywiewna a druga na
odprowadzenie spalin z piecyka gazowego)
2. mikroszczeliny znajdujące w oknie powodują wychłodzenie szyby wewnątrz
mieszkania a ciepłe powietrze unoszące się nad kaloryferem powoduje
skraplanie powietrza na szybie (jednak skąd w takim razie parowanie na oknie
balkonowym, gdzie kaloryfera brak?)

Może ktoś z was spotkał sie z podobnym problemem lub ma lepsze teorie na
wytłumaczenie tego zjawiska
nie ukrywam, że chętnie bym się pozbyła tego zjawiska
bo codziennie rano po odsłonięciu rolet i zasłon szyby są całkowicie
zaparowane no i świata nie widać wcale...:o)

pozdrawiam
Anka

2. Data: 2006-11-16 09:09:20

Temat: Re: zaparowane szyby
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wietrzyć.

Kratki wentylacyjne służą do _wywiewu_. Powietrze musi jednak skądeś
dochodzić...

MJ

3. Data: 2006-11-16 09:44:50

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wietrzyć.
>
> Kratki wentylacyjne służą do _wywiewu_. Powietrze musi jednak skądeś
> dochodzić...
>
> MJ

Kratki są nawiewno-wywiewne jak sądzę
ale blok stary z lat 40-50tych
kiedyś w budynku były kuchnie węglowe
no i są mikroszczeliny w oknach

w praktyce to jeszcze w końcu otwieram okna raz dziennie conajmniej

ALT

4. Data: 2006-11-16 10:06:05

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kratki są nawiewno-wywiewne jak sądzę
^^^^^^^^ ?
^ - zly tok rozumowania
nalezy wietrzyc mieszkanie, uchylac okna
prosze nie zapominac, ze czlowiek wydycha tez pare wodna

5. Data: 2006-11-16 11:05:46

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> ^^^^^^^^ ?
> ^ - zly tok rozumowania
> nalezy wietrzyc mieszkanie, uchylac okna
> prosze nie zapominac, ze czlowiek wydycha tez pare wodna

no i wietrzę raz dziennie co najmniej 1 godzine każde pomieszczenie
w kuchni okno jest otwarte dłużej, szczególnie jak coś gotuję
ale skąd ta para na szybach codziennie rano? (przypomnę, że od rozpoczęcia
sezonu grzewczego)
może kanały wentylacyjne sa po prostu niedrożne jak należy
może wystosować pismo do administracji niechaj te kanały przeczyszczą

a najomy mi poradził, abym mikroszczeliny w oknach pozalepiała i wtedy
problem zniknie
ale to jakies niemądre mi sie wydaje?
w końcu chyba po to ktos te mikroszczeliny umieścił aby było dobrze?

anka

6. Data: 2006-11-16 11:44:25

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna LT" <l...@w...pl> writes:

> Kratki są nawiewno-wywiewne jak sądzę

Nie ma nic takiego. 8-)

Znaczy może trochę przesadzam, ale kratki w bloku są wywiewne i
koniec.

MJ

7. Data: 2006-11-16 11:47:59

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna LT" <l...@w...pl> writes:

> ale skąd ta para na szybach codziennie rano?

Z oddychania. Człowiek wypuszcza z oddechem parę kilo wody na dobę.

> a najomy mi poradził, abym mikroszczeliny w oknach pozalepiała i
> wtedy problem zniknie ale to jakies niemądre mi sie wydaje? w końcu
> chyba po to ktos te mikroszczeliny umieścił aby było dobrze?

Lepiej uchyl okno na noc i zobacz, co będzie. I zdrowiej spać przy
otwartym.

A jak całkiem zmienisz pokój w szczelny termos to może mniej się
będzie skraplać na szybach, ale za to więcej na ścianach. Bo gdzieś ta
woda pójść musi.

MJ

8. Data: 2006-11-16 11:51:57

Od: "Kris_eS" <slebioda@USUŃbiol.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> w kuchni okno jest otwarte dłużej, szczególnie jak coś gotuję
> ale skąd ta para na szybach codziennie rano? (przypomnę, że od rozpoczęcia
Para w powietrzu jest i latem ale skrapla sie na szybach dopiero gdy
roznica temp wewnatrz i ram okiennych przekroczy pewien poziom.

> może kanały wentylacyjne sa po prostu niedrożne jak należy
> może wystosować pismo do administracji niechaj te kanały przeczyszczą

Dmuchnij dymem papierosowym w okolice kratki, zobaczysz czy dziala, zrob tak
przy zamknietym i otwartym oknie- latwy sposob na test czy przyczyna nie
lezy w szczelnosci okien

> a najomy mi poradził, abym mikroszczeliny w oknach pozalepiała i wtedy
> problem zniknie
> ale to jakies niemądre mi sie wydaje?
przestan sie z nim kumplowac albo powiedz zeby sam sobie mikroszczeliny w
glowie pozalepial- bez urazy oczywiscie

> w końcu chyba po to ktos te mikroszczeliny umieścił aby było dobrze?
No nawet jest rozporzadzenie odpowiedniego ministra na temat
mikrowentylacji, kazdy kto zamowi okno bez mikrowentylacji robi to na wlasna
odpowiedzialnosc.

Pozdr
K.. co sie w ponad 90% z wody sklada

9. Data: 2006-11-16 11:57:27

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dmuchnij dymem papierosowym w okolice kratki, zobaczysz czy dziala, zrob
> tak
> przy zamknietym i otwartym oknie- latwy sposob na test czy przyczyna nie
> lezy w szczelnosci okien

nie palę ani nikt z rodziny
a znojomym bym nie pozwoliła palić w domu :o(
może jakiś inny sposób na sprawdzenie kratki?

pozdr
ALT co się składa jedynie w 70 % z wody

10. Data: 2006-11-16 11:58:20

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma nic takiego. 8-)
>
> Znaczy może trochę przesadzam, ale kratki w bloku są wywiewne i
> koniec.
>
> MJ

pewnie masz rację ale na pytanie z wątku to mi nie odpowiedziałeś?
ALT

mocowanie cieniutkiej boazerii
wosk na ścianie
Sprzedam - Listwy przypodlogowe z litego drewna sosna/buk/dab/jesion
etagenfrost
Jakie krzesło do kompa?