ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu

1. Data: 2005-04-19 13:03:15

Temat: Re: ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu
Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." napisał

> > Co to "gzik"?
> >
> Twarożek po poznańsku.
Tzn. jak?

> Nie słyszałaś o pyrach z gzikiem? 8-0
Nigdy w życiu 8O
Może dlatego, że ja wrocławianka ;)

Marta

1. Data: 2005-04-19 13:40:20

Od: "Monika R" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie słyszałaś o pyrach z gzikiem? 8-0
Nigdy w życiu 8O
Może dlatego, że ja wrocławianka ;)

Pozdrawiam,
Marta

Witajcie ja co prawda bardziej z centralnej Polski ale mój mąż poznaniak i
gzik jest mi jak najbardziej znajomy
- twarożek taki zwykły (albo biały ser ze śmietaną rozgnieciony)
- ogórek zielony wielkość wg uznania w słupeczki pokrojony (lub tarty na
jarzynówce)
- dużo czosnku drobno posiekanego/rozgniecionego/wyciśniętego
- cebula jak ktoś lubi
i to wszystko wymieszać i pozwolić się trochę przegryźć.
no i oczywiście sól i pieprz
pozdrawiam
monika r

1. Data: 2005-04-19 13:47:06

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika R" napisał

> [...]
> - cebula jak ktoś lubi
> i to wszystko wymieszać i pozwolić się trochę przegryźć.

Właśnie wzbogaciłaś moje menu :))
Zdradźcie mi jednak tajemnicę - to naprawdę do ziemniaków? I tylko
pieczonych, czy jakich bądź?
Bo ja owszem twarożek z rozmaitym zielskiem, mniam-mniam, ale do chlebka
raczej... :)

Marta

1. Data: 2005-04-19 14:12:26

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2005 15:47:06 +0200, Waćpanna lub Waćpan *marta*, w
wiadomości news:<news:d432dh$le4$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Właśnie wzbogaciłaś moje menu :))

wzbogaciła o dość dziwną wersję
gzik the one and only, definiowany słownik naszej gwary to twarożek
przyprawiony śmietaną i szczypiorkiem lub cebulą. no i sól i pieprz.
czosnek, ogórek i rzodkiewki to już dodatki do gzika, u mnie w domu mówi się
np. gzik z rzodkiewką.

> Zdradźcie mi jednak tajemnicę - to naprawdę do ziemniaków? I tylko
> pieczonych, czy jakich bądź?
> Bo ja owszem twarożek z rozmaitym zielskiem, mniam-mniam, ale do chlebka
> raczej... :)

napraawdę do ziemniaków :) gotowanych młodych z koperkiem, do pieczonych, do
placków ziemniaczanych...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-19 14:24:34

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" napisał

> [...]
> przyprawiony śmietaną i szczypiorkiem lub cebulą. no i sól i pieprz.
> czosnek, ogórek i rzodkiewki to już dodatki do gzika, u mnie w domu mówi

No to już wszystko mi się poukładało :)
Znam gzika od dawien dawna, tyle, że nie wiedziałam, że to gzik :) U nas w
domu mówiło się "twarożek z... (szczypiorek/cebula/rzodkiewka...)" i tyle...
No i nigdy do ziemniaków, tylko na chlebku.

Dziękuję za wyjaśnienia :)

Marta

octopus
Kuchnia turecka - oryginalna