Kuchnia turecka - oryginalna

1. Data: 2005-04-18 15:09:40

Temat: Kuchnia turecka - oryginalna
Od: greghor <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wybieram sie do bylego imperium otomanskiego i interesuje mnie tamtejsze
upodobania kulinarne. Co przygotowywuja, jak przygotowywuja, gdzie jesc?
Jedzenia na straganach, jakie i ktore tak a ktore nie itp.
No i jakie ceny i jakie trunki lokalne przywiezc/kupic/pic.

Pozdrawiam
greg

1. Data: 2005-04-18 17:48:26

Temat: Re: Kuchnia turecka - oryginalna
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

POLECAM
jesc tam gdzie wszyscy jedza , im wiecej ludzi tym swiezszy towar
kebab jest super
trunki najlepsza wódeczka anyzowa grosze kosztuje
polecam wybrac sie na targ tanio i duzo
OGÓLNIE turcja to bardzo tani kraj wspanial kuchnia i wspaniale owoce ,
kebab z kurczakiem smazony na wybrzuszonym woku jest bardzo dobry

1. Data: 2005-04-20 08:37:05

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

"nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisal(a):

>trunki najlepsza wódeczka anyzowa grosze kosztuje

No dobrze, a jak to wlasciwie jest z alkoholem tamze? Przeciez to kraj
islamski....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"The value of achievement lies in the achieving"

1. Data: 2005-04-20 08:52:39

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla napisał(a):

> No dobrze, a jak to wlasciwie jest z alkoholem tamze? Przeciez to kraj
> islamski....

Turcja jest krajem swieckim z wyraznym rozdzialem miedzy panstwem a
kosciolem...
z alkoholem nie ma problemu...pod warunkiem ze nie wpadniesz na pomysl
np. spozywania go w meczecie...
Mars

1. Data: 2005-04-20 10:03:43

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> Turcja jest krajem swieckim z wyraznym rozdzialem miedzy panstwem a
> kosciolem...
> z alkoholem nie ma problemu...pod warunkiem ze nie wpadniesz na pomysl
> np. spozywania go w meczecie...

a ten polecany fuzel nazywa się raki (i bez kropki), wymawiane raky.

Tak nawiasem mówiąc (przynajmniej tak mi tłumaczyli koledzy z Iraku, z
którymi przed laty miałem przyjemność dzielić pokój w akademiku) to jak
się baaardzo dokładnie przeczyta Koran, to wódka anyżowa nie podpada pod
alkohol ;-) Podobno są tam wyszczególnione wszelakie rośliny, z których
nie wolno alkoholu pędzić, ale o anyżku ani słowa.
To tak jak z jedzeniem bobrów w czasie postu: pływa w wodzie == ryba.

Waldek

1. Data: 2005-04-20 10:27:09

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de>
> [...]
jak
> się baaardzo dokładnie przeczyta Koran, to wódka anyżowa nie podpada

Raki ma 40-50% mocy i jest maceratem ziołowym [lekarstwem], chyba
tłumaczyli ci to na migi ;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-04-20 11:10:19

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de>

> jak

> pod

> Raki ma 40-50% mocy i jest maceratem ziołowym [lekarstwem], chyba
> tłumaczyli ci to na migi ;-)

nie, oni mi to tłumaczyli po polsku, ale ich polski był tylko ciut
lepszy od mojego arabskiego ;-)

Waldek

1. Data: 2005-04-21 10:05:10

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisal(a):

>Turcja jest krajem swieckim z wyraznym rozdzialem miedzy panstwem a
>kosciolem...

No wiem, wiem, ale chodzilo mi czy nie mozna dostac w łeb przed
sklepem od jakiegos ichniego bojowkarza.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"The value of achievement lies in the achieving"

Kopytka inaczej
maszynka do miesa
zakup kuchenki przez internet pilne
zielony, zielony pieprz.