ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu

1. Data: 2005-04-18 20:28:03

Temat: ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu
Od: Tomasz Dajczak <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój przepis na nieco mniej nudne ziemniaki:

Obieram pyry i kroję w grube plastry lub grubą kostkę
Wrzucam je do naczynia żaroodpornego wraz z pokrojonymi w ćwiartki cebulami
Dodaję sól, nieco pieprzu i koniecznie dużo kminku
Kropię obficie oliwą
Dolewam odpowiednią ilość wody. Trzeba dobrać eksperymentalnie tyle, aby
po zakończeniu pichcenia prawie nic nie zostało. Ja w zależności od
ilości ziemniaków daję od 1/4 do 1/2 szklanki
Gotuję (oczywiście przykryte) w mikrofali na maksymalnej mocy w sumie
koło 25 minut. Dzielę to zazwyczaj na raty 10+10+5 minut, w przerwach
wyjmuję gar z kuchenki i mieszam. Jeśli trzeba, wstawiam na jeszcze 5 minut.

Ponieważ nie wylewamy ziemniaczanej esencji jak przy ziemniakach z wody,
ziemniaki po Tomkowemu mają intensywny, ziemniaczany smak.

--
Tomasz Dajczak

W Obiektywie - Fotografia Artystyczna
http://wobiektywie.republika.pl

1. Data: 2005-04-19 08:45:03

Temat: Re: ziemniaki mikrofalowe po Tomkowemu
Od: "Beatka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dajczak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ponieważ nie wylewamy ziemniaczanej esencji jak przy ziemniakach z wody,
> ziemniaki po Tomkowemu mają intensywny, ziemniaczany smak.

Polecam tez gotowanie ok.2-3 min jednego ziemniaka w mundurku, w papierowej
serwetce, aby przy nieoczekiwanym "wybuchu" byl zapakowany. To dopiero jest
intensywny smak ziemniaczka! Bez wody, bez krojenia. W srodku siedzi sama
esencja :-))

1. Data: 2005-04-19 09:31:22

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" napisał

> Polecam tez gotowanie ok.2-3 min jednego ziemniaka w mundurku, w
papierowej
> serwetce, aby przy nieoczekiwanym "wybuchu" byl zapakowany.

Uwaga na marginesie ;) :
Żaden ziemniak nie wybuchnie, jeśli przed gotowaniem podziurkuje się go w
kilku miejscach widelcem.

> To dopiero jest intensywny smak ziemniaczka! Bez wody, bez krojenia. W
srodku siedzi sama esencja :-))
A do tego odrobineczka soli i masełko z koperkiem, mniam-mniam :)))

Marta - rozmarzona, chyba dziś na obiad będą kartofelki

1. Data: 2005-04-19 09:47:55

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"marta" <m...@w...pl> nakibordził(a):

> Uwaga na marginesie ;) :
> Żaden ziemniak nie wybuchnie, jeśli przed gotowaniem podziurkuje się go w
> kilku miejscach widelcem.

Z ciekawości zrobiłem właśnie takiego ziemniaka. Nie dziurawiłem - nie
wybuchł. Nie miałem ręczników papierowych, więc owinąłem go w folię do
pieczenia. Faktycznie - po 3 minutach był gorący, miękki i smaczny :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński ----> http://kamil.b7net.pl/
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

1. Data: 2005-04-19 10:01:33

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Raczynski" napisał

> Z ciekawości zrobiłem właśnie takiego ziemniaka. Nie dziurawiłem - nie
> wybuchł. Nie miałem ręczników papierowych, więc owinąłem go w folię do
> pieczenia.

Miałam na myśli to, że jeśli podziurkuje się ziemniaka, nie trzeba go już w
nic owijać - niewybuch gwarantowany ;)

Marta

1. Data: 2005-04-19 10:02:26

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" napisał

> albo gzik

Co to "gzik"?

Marta - zaintrygowana

1. Data: 2005-04-19 10:03:00

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" napisał

> albo gzik

Co to "gzik"?

Marta - zaintrygowana

1. Data: 2005-04-19 10:04:55

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marta napisał:

> srodku siedzi sama esencja :-))
> A do tego odrobineczka soli i masełko z koperkiem, mniam-mniam :)))

albo gzik

i to jest pomysł !
na ziemniaki..

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

1. Data: 2005-04-19 10:06:15

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta napisał(a):
> Użytkownik "bella" napisał

> Co to "gzik"?

Twarożek po poznańsku. Nie słyszałaś o pyrach z gzikiem? 8-0
--
Ania :D

1. Data: 2005-04-19 10:51:24

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A.L. napisał:

> Twarożek po poznańsku. Nie słyszałaś o pyrach z gzikiem? 8-0

Jak jest po poznańsku? Ja nie wiem :)

Ja dodaję szczypiorku i śmietany (tak, żeby nie pływał) sól i pieprz
(sporo bo tak lubimy)
Kładę na talerzu ziemniaka w mundurku i obok gzik.

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

octopus
Kuchnia turecka - oryginalna
Kopytka inaczej
maszynka do miesa