złodziej w klasie

11. Data: 2006-10-15 13:37:12

Temat: Re: złodziej w klasie
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> wrote in message
news:egsck2$chc$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Też tak uważam, ale jak na pani wymóc inną reakcję?

a o jaka Ci konkretnie chodzi?
(...)

(w sensie - czego mogę kategorycznie wymagać od pani)

kategorycznie?? czy aby Ci sie cos nie pomylilo?

iwon(k)a

12. Data: 2006-10-15 13:39:54

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> wrote in message
(...)

> Dlatego pytam, co Waszym zdaniem powinnam zrobić, bo zdaję sobie sprawę z
> tego, że może zaczynać się od drobiazgów, a kończyć na innych, bardziej
> wartościowych rzeczach.

a kto w ogole daje dziecku do szkoly "wartosciowe rzeczy"??? wiadomo od
dawna, ze wszkole
cos moze zginac, zgubic sie, dziecko moze to popsuc, inne dzieci moga popsuc
(calkiem niezlosliwie). moze to rodzice pownni przestac robic sejf ze szkoly
i przestac wymagac od nauczycieli roli bankiera.....

iwon(k)a

13. Data: 2006-10-15 13:53:46

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Oct 2006 06:13:52 +0200, Xena napisał(a):

> Ale liczyłam na bardziej konkretne odpowiedzi, zwłaszcza od Ciebie -
> Elżbieto. ;-( (w sensie - czego mogę kategorycznie wymagać od pani)

Była konkretna- sala w czasie przerwy powinna być zamknięta. Jakoś nie
wierzę, że pieniądze zginęły w czasie lekcji gdy dzieci siedzą w ławkach.
Gdyby sala była zamknięta podczas przerwy nikt nie miałby możliwości
grzebania w cudzym tornistrze.
Na temat tego co powinna zrobić pani i jak powinna przebiegać rozmowa z
dziećmi w klasie się nie wypowiadam, bo to pani zna zespół klasowy i wie
jak do nich podejść.

U mnie raz się zdarzyło, że dziecku zgięły buty, które stały w sali za
szafą (meblościanka odsunięta od ściany, zawieszone wieszaczki i była tam
prowizoryczna szatnia). Konsternacja, bo właśnie sala zamykana, nikt obcy
nie wchodził. Aż tu nagle jeden delikwent rzuca tekstem "A może ci ktoś
przez okno wyrzucił??". Ciekawe ską wiedział ;)? Buty rzeczywiście leżały
pod oknem. Powiedziałam wtedy, że panie kucharki, które mają okna na wprost
widziały kto wyrzucał, no i wystraszony winowajca się przyznał.
--
Elżbieta

14. Data: 2006-10-15 14:28:38

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena" ...
>W mojej Anuli (7 lat) jest w klasie złodziej. nie wiadomo kto, ale wiadomo,
>że pieniądze (kwoty 15 i 7 zł) zginęły w czasie lekcji. Dokładniej to rano
>dzieci wchodząc do klasy miały pieniądze a po przejściu z klasy do
>świetlicy już nie miały. Wychowawczyni, kiedy świetliczanka przekazała
>sprawę, uznała za rozwiązanie zakomunikowanie dzieciom, że mają przynosić
>pieniądze do szkoły tylko i wyłącznie wtedy, gdy pani na coś zbiera.

Rozwiązane ze wszech miar słuszne.

> Moja Ania nosi ze sobą zwykle kilka zł z kieszonkowego, bo w bufecie w
> szkole kupuje jakiś sok czy inną gumę do żucia. Jak uważacie - powinnam
> spokojnie siedzeć, czy żądać od wychowawczyni podjęcia jakichś kroków -
> jakich?

A jakie kroki ma podjąć? W stosunku do Ciebie i Twojego dziecka już podjęła,
zabraniając przynoszenia do szkoły pieniędzy. Nauczycielka nie jest
bankiem, ani strażnikiem, więc uznała zapewne, że skoro nie jest w stanie
zapobiec kradzieży, to należy nie stwarzać złodziejowi okazji.
Kroki w stosunku do małego złodzieja (oraz ewentualny smrodek dydaktyczny
dla całej klasy), to już sprawa nauczycielki, złodziejaszka i jego rodziny.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

15. Data: 2006-10-15 14:33:53

Temat: Re: złodziej w klasie (ot)
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a"

> Pani mozesz powiedziec o zdarzeniu, ale co niby pani moze zrobic.
> zainstalowac kamere? powinna powiedziec dzieciom i rodzicom o tym zjasciu
> i ew konsekwencjach. i w zasadzie moze tyle.

Nie.
W ramach obowiązków powinna ustalić tożsamość sprawcy, zbadać przyczyny
takiego zachowania, ocenić ewentualną groźbę/fakt demoralizacji siedmiolatka
i podjąć odpowiednie kroki, by jego zachowanie się zmieniło.

16. Data: 2006-10-15 15:02:36

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
> takiego zachowania, ocenić ewentualną groźbę/fakt demoralizacji
> siedmiolatka i podjąć odpowiednie kroki, by jego zachowanie się zmieniło.

to szkoda, ze odpowiadasz mi na post a nie Xenie.......

iwon(k)a

17. Data: 2006-10-15 15:03:43

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2006-10-15 15:13:59

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a" ...
> to szkoda, ze odpowiadasz mi na post a nie Xenie.......

Już wyjaśniam. :)
Xenie odpowiadam, że w stosunku do NIEJ nauczycielka zrobiła już co
należało.
Tobie przypominam, że poza krokami w stosunku do dziecka Xeny jest jeszcze
masę do zrobienia, ale te rzeczy już się bezpośrednio z Xeną nie wiążą. Jako
odpowiedź na jej pytanie 'czego może kategorycznie zażądać' zupełnie nie
pasowało.

PS
Xena, dotrwałaś aż tutaj?
W zeszłym roku sygnalizowałaś problemy z zapisaniem córki do
nieintegracyjnego oddziału, jak to się skończyło?

19. Data: 2006-10-15 15:20:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Iwon(k)a" ...
>>

> Już wyjaśniam. :)

a psiakosc, wiem :)) zauwazylam jak juz poszlo w swiat...:)

> [...]
> masę do zrobienia, ale te rzeczy już się bezpośrednio z Xeną nie wiążą.
> Jako odpowiedź na jej pytanie 'czego może kategorycznie zażądać' zupełnie

ja jakos lacze te dwa postepowania w postepowania w stosunku do Xeny. jedno
jest
bezposrednie, drugie posrednie.
btw nie wiedzialam, ze ja cos zapomnialam.....

> PS
> Xena, dotrwałaś aż tutaj?
> W zeszłym roku sygnalizowałaś problemy z zapisaniem córki do
> nieintegracyjnego oddziału, jak to się skończyło?

i znowu sie do mnie przyczepiasz ..... ;P

iwon(k)a>

20. Data: 2006-10-15 17:18:37

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Oct 2006 16:28:38 +0200, Harun al Rashid w wiadomości
<news:4532459f@news.home.net.pl> napisał(a):

> Kroki w stosunku do małego złodzieja (oraz ewentualny smrodek dydaktyczny
> dla całej klasy), to już sprawa nauczycielki, złodziejaszka i jego rodziny.

Nie zgadzam się. Jest to jak najbardziej sprawa pokrzywdzonego. Po pierwsze
musi on uzyskać pewność, że jest chroniony przed następnymi podobnymi
przypadkami, po drugie musi zostać zaspokojone jego poczucie
sprawiedliwości (czyli sprawca musi ponieść konsekwencje, a pokrzywdzony
powinien o tym zostać poinformowany).

--
Sz.

Trudna rozmowa z rodzicami...
nie wiem czy już było ale czadowe wycinank i;-)
Czy 10 latkowi mozna dać cos na poprawę koncentracji??
muzyka - poradźcie mi coś
Klik uczy ortografii