zmiany w piersi - jaki lekarz?

1. Data: 2004-07-10 08:14:34

Temat: zmiany w piersi - jaki lekarz?
Od: "Isztar" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zauwazylam niedawno ze moje brodawki sutkowe sie troche zmienily i nie wiem
do jakiego lekarza z tym isc. Niedawno ginekolog badal mi piersi ale nic w
nich nei znalazl bo nic nie mowil ale, moja prawa brodawka sutkowa jest
wciagnieta do srodka (to oczywiscie nei musi nic znaczyc) ale druga zas
wyglada troche dziwnie, jest troche obrzmiala i sutek jest troche jakby
filoletowy. Prawad brodawka jest normalnego koloru. Byc moze ma to zwiazek z
tym ze mam podwyzszony poziom prolaktyny i od 3 tygodni biore Bromergon
(dokladnie nazwy nei pamietam).
Jednak dla pewnosci chcialabym isc do jakiegos specjalisty ktory by
sprawdzil czy nic sie nei dzieje zlego, tym bardziej ze od 3 miesiecy mam
powiekszone wezly chlonne szyi, pod gardlem, pod pachami i wydaj emi sie ze
nawet przypiersiowe tez sie troche powiekszyly:/ I nie moge tego wyleczyc,
bylam u lekarza ogolnego, laryngologa (bo przez to wszystko mam
zaczerwienioen caly czas gardlo i wciaz boli - lekarz laryngolog powiedzial
ze gardlo tak reaguje jak sie cos w organizmie dzieje). Nie pomogly mi
antybiotyki ani szczepionki ochronne:/
ogolnei czuje sie dobrze, i poza tym dziwnym wygladem brodawki sutkowej i
wezlow chlonnych nic mi nie jest, ale moze mi ktos cos poradzic?

2. Data: 2004-07-10 08:51:12

Temat: Re: zmiany w piersi - jaki lekarz?
Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze mi ktos cos poradzic?

mysle, ze powinnas udac sie do onkologa lub chirurga onkologa, lekarza,
ktory ma doswiadczenie w diagnozowaniu tego typu zmian
ja osobiscie juz kilakrotnie, po zauwazeniu czegos niepokojacego w obrebie
piersi, od razu konsultowalam to z onkologiem, zeby czegos powaznego nie
przeoczyc

pozdrawiam
Agnieszka

3. Data: 2004-07-10 09:46:08

Od: "Isztar" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piersi, od razu konsultowalam to z onkologiem, zeby czegos powaznego nie

a chcac isc z tym do onkologa musze miec skierowanie czy moge sie udac bez?

4. Data: 2004-07-10 09:57:21

Od: "Isztar" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a chcac isc z tym do onkologa musze miec skierowanie czy moge sie udac
bez?

> pozdrawiam

no i w ogole czy lekarz ginekolog moze takei skierowanie wypisac? moj lekarz
ogolny ma mnie chyba juz dosc, juz bylam po skierowanie do kardiologa
przedwczoraj i mi glupio isc znowu:/

5. Data: 2004-07-10 10:14:32

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Isztar" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
lekarz
> ogolny ma mnie chyba juz dosc, juz bylam po skierowanie do kardiologa

prawde mowiac juz sie pogubilam do jakiego lekarza jest potrzebne
skierowanie, a do jakiego nie ..., ale wydaje mi sie, ze do onkologa nie
jest wymagane, najlepiej zadzwon do przychodni, gdzie przyjmuje onkolog i po
prostu zapytaj w rejestracji
oczywiscie, ze ginekolog moze wydac skierowanie do onkologa, przy okazji
mozesz go poprosic o skierowanie na USG piersi- tez nie zaszkodzi

pozdrawiam
Agnieszka

6. Data: 2004-07-10 11:12:21

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zauwazylam niedawno ze moje brodawki sutkowe sie troche zmienily i nie
wiem
> do jakiego lekarza z tym isc...

Przepraszam, że schodzę trochę z tematu, ale... mnie przeraża w ogóle fakt,
że tak mało lekarzy zwraca uwagę na piersi, jak gdyby one nie wymagały
kontroli. Jestem młodą osobą, do ginekologa chodzę od około pięciu lat i
choć byłam już w sumie u czterech różnych ginekologów, żaden nigdy nie
zaproponował nawet badania piersi. A tyle się mówi o tym, jak ważna jest
kontola, profilaktyka... :-(
Więc przy okazji zapytam - zna ktoś w Poznaniu ginekologa, który poza
badaniem "tam na dole", bada też piersi?

D.

7. Data: 2004-07-10 11:44:09

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> D.
>
> Lepiej isc z tym zapytaniem do chirurga, a zwlaszcza do poradni chorob piersi
(praktycznie w kazdym szpitalu gdzie jest chirurgia), oczywiscie tam musi byc
skierowanie od ogólnego. A tam na marginesie to pewnie w zwiazku z dzisiejsza
nagonka na molestowania itp. lekarz z reguly nie bada piersi, o ile nie jest o
to wyraznie poproszony, dziwne ale prawdziwe...
Pozdr. dino

8. Data: 2004-07-10 12:02:50

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dino" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> (praktycznie w kazdym szpitalu gdzie jest chirurgia), oczywiscie tam musi
byc
> skierowanie od ogólnego.

No właśnie, ale nie rozumiem... po co na badanie piersi iść do chirurga? To
obowiązek lekarza kobiecego, czyli ginekologa, prawda? Uczono mnie, jak
byłam młoda, że ginekolog bada i piersi i narządy płciowe, a tymczasem
okazuje się, że każdy chętnie patrzy tylko między nogi. A potem się dziwią,
że tyle jest przypadków raka, że kobiety nie umieją same kontrolować piersi.
Bo jak tu umieć, skoro nikt tego nie uczy? :(

>A tam na marginesie to pewnie w zwiazku z dzisiejsza
> nagonka na molestowania itp. lekarz z reguly nie bada piersi, o ile nie
jest o
> to wyraznie poproszony, dziwne ale prawdziwe...

Idąc tym tokiem myślenia, zawód lekarza powinien w ogóle być zakazany, bo
prawie każdy musi dotknąć tu i tam pacjenta, by zbadać. Do mnie to nie
przemawia. lekarzom się po prostu nie chce.

D.

9. Data: 2004-07-10 12:26:03

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc przy okazji zapytam - zna ktoś w Poznaniu ginekologa, który poza
> badaniem "tam na dole", bada też piersi?

mam akurat to szczescie, ze ginekolodzy do ktorych trafialam, zawsze badali
rowniez piersi, a jeden za kazdym razem (czyli 2 razy w roku) robil USG
piersi

mysle, ze jesli lekarz sam nie proponuje badania piersi, powinnas sie o to
"upomniec", w koncu liczy sie Twoje zdrowie

pozdrawiam
Agnieszka

10. Data: 2004-07-10 13:23:49

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do onkologa mozesz isc bez skierowania

Myszka + Ziarenko ( ~wrzesien 2004 )

Spuchnieta warga ?! :\
laserowe leczenie wad wzroku - 1 pytanie
Wymioty -Bardzo prosze o porade lub cokolwiek
jakie szkła?
Chłoniaki - zdjęcia