zupy kremowe

1. Data: 2006-11-12 13:53:43

Temat: zupy kremowe
Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi się stało. Namiętnie gotuję zupy kremowe. Nie jestem kucharzem. Nawet
nie gospodynią.
Większość robię na jedno kopyto, zmieniam tylko główny składnik.
Zawsze bez mięsa (masło, ew.oliwa). Nie jestem weganem, po porostu przepisy
bez mięsa.
Poszukuję porad w celu nadania im optymalnego smaku i konsystencji.

Przepisy - zacząłem od Pascala. U niego zwykle jest tak, żę cebulkę się
szkli na maśle, + ząbiek czosnku,
gotuje wywar: wode z kostka bulionową. tytułowe warzywo kroi na plastry lub
kostkę (pora też się szkli) w zależności od tego co to jest, wlewamy bulion,
parę ziemniaczków startych, podgotowujemy do miękkości 15-20 min. Jak nieco
ostygnie, miksujemy , doprawiamy, zwykle też smietanę tłuściutką mieszamy.
Na talerz idą jeszcze grzanki, albo gorszek ptysiowy, albo szczypiorek
(mniam), albo kromeczka zapiekana z serem (super). Polecam. Zdrowo i nikogo
nic nie boli, nawet jak nie przepada za świeżym warzywem. Koszt - zwykle
1zł/talerz, nie licząc dodatków. Czas - ok. 1 godz na 6 porcji.
A teraz mój dylemat co dodać do czego, ulepszyć, by było doskonale. Do
brokuła dodaję prażone migdały. Seler naciowy + por - też dobra para. Seler
zwykły - dodaję ostre przyprawy, ale czegoś mi brakuje. Cebulowej jeszcze
nie robiłem.
Marchewkowa - mam kolendrę w przepisie, ale nie moge trafić. Co w zamian?

2. Data: 2006-11-12 21:42:36

Temat: Re: zupy kremowe
Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krem z grzybow( dowolne byle nie suszone)
krem z dyni
krem ze szparagow
krem serowy ( z plesniowca lub topionego)
krem chinski: mix warzywny+ cynamon i takie tam chinskie

mozna dodac jeszcze zoltko jajka do zageszczania

generalnie MNIAM! tylko moje chlopy nie chce jesc :(

J&J

3. Data: 2006-11-12 21:59:22

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

swiatowid <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
Seler
> zwykły - dodaję ostre przyprawy, ale czegoś mi brakuje.

Do porowej i ziemniaczanej daję świeży tymianek cytrynowy.

Ania

4. Data: 2006-11-13 08:57:30

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

swiatowid napisał(a):
> Coś mi się stało. Namiętnie gotuję zupy kremowe. Nie jestem *kucharzem*. Nawet
> nie *gospodynią*.

Zaczyna się, ciekawe czy to trzecia czy czwarta płeć?

> Większość robię na jedno *kopyto*, [...]
> Poszukuję porad w celu nadania im *optymalnego smaku i konsystencji*.

> Przepisy - zacząłem od Pascala. [...]

Nie błądź, kup gotowe w kartonikach, chyba nie muszę ci podpowiadać
*które* są jedynie słuszne?
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-11-13 09:04:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ej80mi$54k$1@news.lublin.pl>,
"swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Na talerz idą jeszcze grzanki, albo gorszek ptysiowy, albo szczypiorek
> (mniam), albo kromeczka zapiekana z serem (super).

A ja uparcie będę przypominał, że to, o czym tu mowa, to zupy-puree, a
nie kremy. Zupę-krem robi się na bazie veloute -- zasmażki
rozprowadzonej wywarem.

Władysław

6. Data: 2006-11-13 09:18:00

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> A ja uparcie będę przypominał, że to, o czym tu mowa, to zupy-puree, a
> nie kremy. Zupę-krem robi się na bazie veloute -- zasmażki
> rozprowadzonej wywarem.

Walczysz z wiatrakami.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-11-13 09:21:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ej9de8$8d$3@nemesis.news.tpi.pl>, JerzyN <0...@m...pl>
wrote:

> Walczysz z wiatrakami.

Wiem.

Władysław

8. Data: 2006-11-13 09:29:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message

> Walczysz z wiatrakami.
> pozdr. Jerzy

Don Ladislao de Alce de Quijote de la ... Cucina

9. Data: 2006-11-13 09:37:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> A ja uparcie będę przypominał, że to, o czym tu mowa, to zupy-puree, a
> nie kremy. Zupę-krem robi się na bazie veloute -- zasmażki
> rozprowadzonej wywarem.
>
> Władysław

He..he, zajrzałem sobie do książeczek wydawnicta Könemanna (innych też) i
nigdzie nie znalałem takiego podziału, wręcz przeciwnie zupa - krem np.
grochowa powstaje z wywaru i puree grochowego, podobnie wiele innych -
znaczy to, że krem jest najnormalniej rzadki, bez kawałków warzyw czy
owoców.
Stąd prosty wniosek - może Pan to tak nazywać: ziemniaki ugotowane,
odcedzone i przetarte to puree, a ziemniaki rozgotowane to Kartofeln -
Kreme...

10. Data: 2006-11-13 09:51:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem.
>
> Władysław

Puree to przecier lub mix z jednego warzywa, krem zazwyczaj składa się z
kilku składników, jest lepsze kryterium podziału niż istnienie takiego czy
innego zagęstnika.

Sokowirówka a cytrusy ???
mięso z rekina
używane cd