życie obciętej głowy

1. Data: 2007-04-25 12:21:59

Temat: życie obciętej głowy
Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

1 pytanie:
Ile czasu żyje głowa po odcięciu od tułowia?
Czy głowa wtedy czuje i myśli?

2 pytanie:
Czy dałoby się się zrobić przeszczep głowy?

Ciekawi mnie to oczywiście z teoretycznego punktu
widzenia jedynie.

2. Data: 2007-04-25 15:02:13

Temat: Re: życie obciętej głowy
Od: Piotr M <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

kukikoko pisze:

> Ciekawi mnie to oczywiście z teoretycznego punktu
> widzenia jedynie.

Właśnie też kiedyś się nad tym zastanawiałem.
A od siebie dodam:
Czy do utrzymania głowy przy życiu wystarczy tylko dostarczać
odpowiednią krew? (dotleniona, składniki odżywcze, itd)

--
Pozdrawiam, Piotr M

3. Data: 2007-04-25 15:13:10

Od: "karol" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> 1 pytanie:
> Ile czasu żyje głowa po odcięciu od tułowia?
> Czy głowa wtedy czuje i myśli?

Raczej nic nie czuje, bo "traci przytomność" (z wrażenia albo z bólu po
odcieciu kręgosłupa).

4. Data: 2007-04-25 16:24:55

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawi mnie to oczywiście z teoretycznego punktu
> widzenia jedynie.

Jurek zaraz napisze, że to zależy od diety :)

MSPANC

5. Data: 2007-04-25 16:29:59

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jurek zaraz napisze, że to zależy od diety :)

wpychajac golonke i boczek do żołądka wyrosnie nowa glowa :-D
p.

6. Data: 2007-04-25 16:34:36

Od: Piotr M <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A w ogóle można jakieś części ciała utrzymywać przy życiu, np kończyny
czy inne?

--
Pozdrawiam, Piotr M

7. Data: 2007-04-25 17:22:51

Od: Bibko <""tropis [wytnijto] \"@op.pl [nospam]"> szukaj wiadomości tego autora

Czytalem gdzies ze dawno, dawno temu, za czasow stosowania gilotyn
pewien psycholog (??) chcac udowodnic swoja teze ze odcieta glowa czuje
i "zyje" jeszcze przez chwile po scieciu przeprowadzil nastepujacy test.
Zaraz po scieciu glowy, kiedy ta lezala juz na ziemi, zawolal ja po
imieniu wlasciciela - i wtedy oczy glowy skierowaly sie w jego strone,
spojrzaly na niego.
Ile w tym prawdy - nie mam pojecia.

8. Data: 2007-04-25 17:42:37

Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kukikoko wrote:

> 1 pytanie:
> Ile czasu żyje głowa po odcięciu od tułowia?
> Czy głowa wtedy czuje i myśli?

Makabryczne, ale czytałem, że żyje i czuje. Czasu nie pamiętam, ale
wydaj mi się, że coś w granicach kilkudziesięciu sekund - dwóch minut.

> 2 pytanie:
> Czy dałoby się się zrobić przeszczep głowy?

A to już zupełnie inna bajka. Dzisiaj chyba się nie da. Wiele innych
organów trudno przeszczepić a Ty byś chciał od razu głowę.

9. Data: 2007-04-25 18:33:02

Od: "tomek." <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bibko" <""tropis [wytnijto] \"@op.pl [nospam]"> napisał w
wiadomości news:f0o31j$63m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> scieciu glowy, kiedy ta lezala juz na ziemi, zawolal ja po imieniu
> wlasciciela - i wtedy oczy glowy skierowaly sie w jego strone, spojrzaly

to ja slyszalem podobna, ze tworca gilotyny (dr Guillotin) prosil scinanych
aby po scieciu mrugneli gdyby kontaktowali, czy tez odczuwali jakiekolwiek
bodzce
i faktycznie wielu mrugalo.

pzdr
tomek

10. Data: 2007-04-26 08:48:40

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 25 Kwi, 20:33, "tomek." <t...@p...fm> wrote:
> [...]
> aby po scieciu mrugneli gdyby kontaktowali, czy tez odczuwali jakiekolwiek

Hm. Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno po dekapitacji glowa
zachowuje jeszcze swiadomosc ok. 8 sec. Wiedziano o tym juz w
sredniowieczu i wlasnie dlatego po egzekucji kat podnosil glowe
skazanca nie dlatego by tlum ja zobaczyl, ale zeby glowa ;> zobaczyla
tlum. To w ramach ciekawostek nie z tej ziemi. Choc pewnie to
bajka :))

zbyt niskie APTT
Za duży apetyt
zmienne cisnienie krwi