2017 to Rok Ognistego Kura - zamachów i podpaleń...

1. Data: 2017-06-17 02:08:17

Temat: 2017 to Rok Ognistego Kura - zamachów i podpaleń...
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

...jak mówi sama nazwa tego roku.

Ułożył mi się przy okazji epigramat.

ROK OGNISTEGO KURA

Kiedy przyjdą podpalić dom
dom w którym mieszkasz - Polskę
nie czekaj aż przyjedzie straż
spierdalaj biorąc forsę

2. Data: 2017-06-17 05:38:45

Temat: Re: 2017 to Rok Ognistego Kura - zamachów i podpaleń...
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 02:08, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Kiedy przyjdą podpalić dom
> dom w którym mieszkasz - Polskę
> nie czekaj aż przyjedzie straż
> spierdalaj biorąc forsę

Wolę Broniewskiego:

Kiedy przyjdą podpalić dom,
ten, w którym mieszkasz - Polskę,
kiedy rzucą przed siebie grom,
kiedy runą żelaznym wojskiem
i pod drzwiami staną, i nocą
kolbami w drzwi załomocą -
ty, ze snu podnosząc skroń,
stań u drzwi.
Bagnet na broń!
Trzeba krwi!

Są w ojczyźnie rachunki krzywd,
obca dłoń ich też nie przekreśli,
ale krwi nie odmówi nikt:
wysączymy ją z piersi i z pieśni.
Cóż, że nieraz smakował gorzko
na tej ziemi więzienny chleb?
Za tę dłoń podniesioną nad Polską -
kula w łeb!

Ogniomistrzu i serc, i słów,
poeto, nie w pieśni troska.
Dzisiaj wiersz - to strzelecki rów,
okrzyk i rozkaz:
Bagnet na broń!
Bagnet na broń!
A gdyby umierać przyszło,
przypomnimy, co rzekł Cambronne,
i powiemy to samo nad Wisłą.

3. Data: 2017-06-17 10:09:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:
> ...jak mówi sama nazwa tego roku.

> [...]

Jesteś żałosny.

4. Data: 2017-06-17 10:10:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Wolę Broniewskiego:

> [...]

Jak to komunistyczny wiersz staje się uniwersalny...

5. Data: 2017-06-17 10:35:27

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 10:10, XL pisze:
> Jak to komunistyczny wiersz staje się uniwersalny...

Broniewski to złożony człowiek. Nie lubiłem go z powodu wierszy na
akademiach szkolnych, ale zauważ że powyższy wiersz wcale nie jest
komunistyczny! Komunista powiedziałby: więziono nas w przedwojennej
Polsce, to teraz takiego wała!
Albo w rozmowie z komunistą Majakowskim:
"Majakowski był wyraźnie zdenerwowany tak skromnym powitaniem. Szybko
naraził się też Broniewskiemu. Pokłócili się o twórczość Jesienina,
radzieckiego poety, który zabił się dwa lata wcześniej. "Jak możesz go
nie cenić?!" - krzyczał Broniewski. "On pisał krwią!". Majakowski
niedbale wyjął złotego watermana i rzekł z uśmiechem "Po cóż marnować
krew, ja piszę tym!".
O ile Majakowskiego nie lubię, to z Broniewskim byłbym ostrożny, on
jest tak samo złożonym człowiekiem jak ja albo Ty.

6. Data: 2017-06-17 10:40:34

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 10:09, XL pisze:

> Jesteś żałosny.

"Twórczość" Krzewickiego ociera się o zdradę, potworny cynizm

7. Data: 2017-06-17 10:52:23

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 10:35, pinokio pisze:
> Broniewski to złożony człowiek. Nie lubiłem go z powodu wierszy na

http://www.granice.pl/publicystyka,polak-katolik-alk
oholik-wladyslaw-broniewski,651

Przeżył dwa najbardziej zbrodnicze totalitaryzmy w historii ludzkości,
trzy wojny, dwa (a może nawet trzy, biorąc pod uwagę tajemniczy epizod
ze znalezieniem się poety w szpitalu psychiatrycznym) pobyty w
więzieniu: sanacyjnym (do którego pułkownik Wieniawa-Długoszowski
przysłał poecie, Hemplowi i Watowi kosz z delikatesami) i sowieckim (w
którym Broniewski stracił wszystkie zęby) oraz dwie tragedie rodzinne:
śmierć drugiej żony Marii (i to dwukrotnie, bowiem za pierwszym razem
myślał, że zginęła ona w obozie koncentracyjnym, a drugi raz, gdy
kilkanaście miesięcy po tym, jak ją odzyskał, umarła naprawdę na
nieuleczalną wtedy chorobę) i córki Anki. Jego biografia odzwierciedla
całą złożoność polskiej historii, a także życia w ogóle, ze wszystkimi
jego wzlotami i upadkami. Jaki naprawdę był Władysław Broniewski?

8. Data: 2017-06-17 11:11:36

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to komunistyczny wiersz staje się uniwersalny...

Z pewnością Broniewski nie był komunistą. To znaczy- bolszewickim. Uważał
się za socjalistę- jednak gdy sowieci napadli na Polskę- potępiał ich- i to
jawnie. Wielu jego kolegów ideowych po piórze- poparło wprost sowietów,
wyrażali radość z powodu aneksji polskich ziem- a on nie. No cóż- zmuszony a
jednocześnie zachęcony do współpracy z komuną- starał się do końca być
sobą...i drogo za to zapłacił. Tego wiersza jako komunistycznego bym nie
potraktował :-)

--
Chiron

9. Data: 2017-06-17 11:13:03

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 11:11, Chiron pisze:
> [...]
> cóż- zmuszony a jednocześnie zachęcony do współpracy z komuną- starał
> się do końca być sobą...i drogo za to zapłacił. Tego wiersza jako

Z ust mi to wyjąłeś (czy z klawiatury)

10. Data: 2017-06-17 12:07:11

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 17 czerwca 2017 10:40:35 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> "Twórczość" Krzewickiego ociera się o zdradę, potworny cynizm

A co zrobili panowie uciekający przez Zaleszczyki?

Śmierć dyktatora
Kino Helios mailuje do klientów.
My naprawdę nie chcemy stać obok
Reklama jako narzędzie lewackiej indoktrynacji.
Jak mały Radek wyruszył w świat.