Acard, Capivit i takie inne...

1. Data: 2001-03-18 13:17:41

Temat: Acard, Capivit i takie inne...
Od: "Mundkowski" <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ostatnio pojawia się wiele reklam dotyczących środków wspomagających układ k
rążenia
(Acard, Capivit, Aspirin Protect itd).
Czy stosowanie ich rzeczywiście przynosi korzyści, czy to tylko pusta reklam
a. Które z nich należy wybierać i jak stosować?
Prowadzę siedzący tryb życia i należę do grupy podwyższonego ryzyka zawału s
erca i w miarę możliwości
chciałbym stosować jakąś profilaktykę.

pozdrawiam serdecznie

Rajmund

2. Data: 2001-03-18 22:51:31

Temat: Re: Acard, Capivit i takie inne...
Od: "Aleksander" <A...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Jestem z Kanady i tutaj wszyscy lekarze zalecaja aspiryne. Sa dwa
rodzaje -80 mg ktora jest reklamowana jako specjalna przeciwko zawalom i
kosztuje 5 razy drozej niz zwykla i normalna 375 mg. Wiekszosc ludzi stosuje
375 mg (ja tez) - a jesli nie maja klopotow zoladkowych po aspirynie to
dziela na pol. Trzeba po miesiacu przerwac na 7-10 dni (przestaje miec
korzystne skutki wskutek przyzwyczajenia sie organizmu) i potem znow.
Pozdrawiam

Aleksander

3. Data: 2001-03-18 23:55:19

Temat: Odp: Acard, Capivit i takie inne...
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem kardiologiem ale o ile pamietam to wlasnie ta aspiryna w malych
dawkach ma wlasciwosci przeciwmiazdzycowe.
Natomiast w duzych dawkach nie ma
Wiec bezsensem jest brac 375mg
Lepiej ja podzielic na conajmniej 4 kawalki

Pozdrawiam

Doctore

4. Data: 2001-03-19 17:30:13

Od: "piotrek" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy stosowanie ich rzeczywiście przynosi korzyści, czy to tylko pusta
reklam

Badania przeprowadzone na grupie 18000 chorych wykazały, że leczenie
przeciwpłytkowe (ww. preparaty) we WTÓRNEJ prewencji zawału - czyli
zapobieganie zawałowi u osób które zawału już doznały:
zmniejsza śmiertelność naczyniowo-sercową o 13 %
zmniejsza ryzyko udaru mózgu o 42 %
częstość powtórnego zawału serca bez zgonu spada o 31 %
całkowite ryzyko powikłań zmniejsza o 25%
Dawki kardiologiczne aspiryny: 75-100 mg.
W prewencji PIERWOTNEJ, czyli tej, którą jesteś zainteresowany, jak dotąd
nie udowodniono korzyści przyjmowania aspiryny (Acard), wyjątek: u chorych
ze skutecznie leczonym nadciśnieniem.
Witamina E, jak udowodniono, nie zmniejsza ryzyka chorób serca.

> Prowadzę siedzący tryb życia i należę do grupy podwyższonego ryzyka zawału
> erca i w miarę możliwości
> chciałbym stosować jakąś profilaktykę.

Leki w prewencji pierwotnej, to ostateczność. Stosuje się je tylko, jeżeli
współistnieją inne choroby. Leki na jedno pomagają, na inne szkodzą -
poczytaj ulotkę od Aspiryny, jakie może mieć skutki uboczne.
Najlepsza i najzdrowsza profilaktyka to: zaprzestanie palenia, redukcja
nadwagi, dieta niskocholesterolowa, no i aktywność fizyczna. Brzmi to mało
"naukowo", ale są na to dowody ściśle naukowe.

5. Data: 2001-03-19 18:28:44

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadwagi, dieta niskocholesterolowa, no i aktywność fizyczna. Brzmi to mało
> "naukowo", ale są na to dowody ściśle naukowe.

Przy okazji nalezy podkreslic, ze leczenie nadcisnienia jak ROWNIEZ POPRAWNE
LECZENIE CUKRZYCY ( nie zadna tam dzieta, ale takie, aby poziomy cukru nie byly
w centralnej krwi poza normalnymi granicami !) sa bardzo istotnym elementem
zapobiegania zawalu.

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2001-03-19 20:41:46

Od: D...@m...pl (Dariusz Dobosz) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Mar 2001 14:17:41 +0100, "Mundkowski" <r...@...pl> wrote:

>erca i w miarę możliwości
>chciałbym stosować jakąś profilaktykę.

To idź do lekarza...

Pozdrawiam
Dariusz Dobosz

7. Data: 2001-03-19 21:49:40

Temat: Re: Re: Acard, Capivit i takie inne...
Od: D...@m...pl (Dariusz Dobosz) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Mar 2001 00:55:19 +0100, "doctore" <m...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>Natomiast w duzych dawkach nie ma
>Wiec bezsensem jest brac 375mg
>Lepiej ja podzielic na conajmniej 4 kawalki

Ja też nie jestem kardiologiem ale na 100% mogę powiedzieć, że Acard
jest kwasem acetylosalicylowym (popularnie zwanym aspiryną) ale o
zawartości 75 mg. Są to tabletki powlekane rozpuszczalne dopiero w
jelicie cienkim. Ich działanie jest tylko takie, że zmniejszają
krzepliwość krwi. Za małe dawki aby działały przeciw bólowo. I jest to
dawka zupełnie wystarczająca. Istnieją inne preparaty jak Bespiryn (30
mg, 75 mg) o podobnym działaniu. Natomiast o ile wiem to nie do końca
to samo co Capivit...

Pozdrawiam
Dariusz Dobosz

8. Data: 2001-03-20 18:38:25

Od: Łukasz Sroczyk <s...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>a. Które z nich należy wybierać i jak stosować?
>Prowadzę siedzący tryb życia i należę do grupy podwyższonego ryzyka zawału s

Najlepsza profilaktyka bedzie odrobina ruchu, ale nie nakrecanie
zegarka po obiedzi :)
--
Pozdrawiam - Łukasz
s...@y...pl