Aleja - z czego ?

1. Data: 2004-08-17 07:33:50

Temat: Aleja - z czego ?
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Powstaje w okolicy droga, jako dojazd do 3 dzialek.

+-------------+ . +-------------+
| | . | |
| | . | |
| D1 | . | D2 |
| ok.50m | . | ok. 50 m |
+-------------+ . +-------------+
.......................................... daleko ...>

Miejsca oznaczone kropkami to wlasnie ta droga.
Bedzie ona szeroka na 8 metrow!!! Podobno takie
przepisy. Pomyslalem sobie, zeby posadzic (po obu stronach )
drzewa, ale nie mam pomyslu na gatunek.

Rozwazalem lipe albo dab. W drugiej kolejnosci klon i kasztan.

Macie inne pomysly ? Do posadzenia jest MASA drzew, na dlugosci
ok. 300 metrow.

pozdrawiam
pluton

2. Data: 2004-08-17 07:52:51

Temat: Re: Aleja - z czego ?
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

300 metrów to nie jest aż tak dużo. Jesli posadzisz co 2 metry, to po 2
stronach wyjdzie 300. Dwa dni i po robocie.
Myślałeś o brzozach? Można tanio kupić w szkółce, rośnie dużo szybciej niż
inne, no i szpaler białych pni wygląda bardzo ładnie. Ja u siebie posadziłam
ok. 100 i jestem bardzo zadowolona z efektu.
Brzoza ma tę dodatkową zaletę, że osusza teren.

Edyta

3. Data: 2004-08-17 10:40:12

Od: "partycja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwazalem lipe albo dab. W drugiej kolejnosci klon i kasztan.

Klon czerwony jest bardzo ładnym drzewem, które nadaje się do tego typu
nasadzeń. Poza tym w dość szybkim tempie uzyskasz zamierzony efekt.
Ciekawy jest też jarząb szwedzki, który wprawdzie nie jest zbyt szlachetnym
gatunkiem, ale również daje ciekawe efekty, jeśli chodzi o nasadzenie
alejowe :-)))

Pozdrawiam, Partycja

4. Data: 2004-08-17 11:18:45

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam świetny pomysł na rozwiazanie tematu

to sie z nami podziel :)

pozdrawiam
pluton

5. Data: 2004-08-17 11:24:52

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 300 metrów to nie jest aż tak dużo. Jesli posadzisz co 2 metry, to po 2
> stronach wyjdzie 300. Dwa dni i po robocie.

co 2 metry ? nie za gesto ? Myslalem raczej o 3-4 metrach.

> [...]
posadziłam
> ok. 100 i jestem bardzo zadowolona z efektu.
> Brzoza ma tę dodatkową zaletę, że osusza teren.

Ladnie i tanio - zgoda. Ale teren nie jest za mokry, nie chce karmic alejki
kosztem ogrodu :))

Dzieki za podpowiedz.

pozdrawiam
pluton

6. Data: 2004-08-17 11:26:01

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klon czerwony jest bardzo ładnym drzewem, które nadaje się do tego typu
> nasadzeń. Poza tym w dość szybkim tempie uzyskasz zamierzony efekt.

> Ciekawy jest też jarząb szwedzki,

Dzieki, zaraz poszukam fotek.

pozdrawiam
pluton

7. Data: 2004-08-17 12:38:57

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki, zaraz poszukam fotek.
>
> pozdrawiam
> pluton

Widziałam piękną aleję w Poczdamie, na terenie ogrodów Sansusi utworzoną
ze Złotokapów.

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-08-17 13:45:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Rozwazalem lipe albo dab. W drugiej kolejnosci klon i kasztan.
|
| Macie inne pomysly ? Do posadzenia jest MASA drzew, na dlugosci

Modrzewie - najmniej zamiatania, a drzewo bardzo piękne:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-08-17 14:08:52

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Modrzewie - najmniej zamiatania, a drzewo bardzo piękne:-)

Tez ciekawy pomysl, chociaz lysieje na zime :(
Ale szybko rosnie :)

Obok jest las brzozowo-sosnowy, ciekawe czy modrezew by
pasowal do tego krajobrazu.

Pojde w sobote do botanika, to przywioze nowe pomysly.

Moze jeszcze akacja ? Tez ciekawe drzewko, malo wymagajace,
odporne, szybko rosnace, ladne.

Aleja akacjowa - to brzmi dumnie :)

Dzieki za modrzewiowa podpowiedz.

pozdrawiam
pluton

10. Data: 2004-08-17 19:39:26

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> writes:

> 300 metrów to nie jest aż tak dużo. Jesli posadzisz co 2 metry, to
> po 2 stronach wyjdzie 300. Dwa dni i po robocie.

Drzewa? W alei? Co dwa metry? Trzeba mieć zacięcie... :-)

A odpowiadając plutonowi: klony :). Pseudoplatanus, wymieszane z
platanusami i polnymi... Albo czerwone, 'Royal Red' czy inny 'Crimson
King' -- szczepione są za drogie dla Twojego pomysłu, ale siewki
bardzo dobrze powtarzają kolory -- wystarczy za miesiąc mniej więcej
przejść się do jakiegoś ogrodu botanicznego/parku, nazbierać nosków i
wysiać. Albo insze inszości -- lipy bardzo ładnie wyglądają w
szpalarze, i ten zapach kwiatów, i te pszczoły... Kasztanowców mimo
wszystko nie -- liście po szrotówku wyglądają jak wyglądają.. Basia
pisała o modrzewiach -- bardzo ładnie prezentują się w szeregu. Akacje
nie, bo nie :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Bartosz Głowacki, choć nie znał kakao,
przecież się okrył nieśmiertelną chwałą.

'Zasieg' (promien) orzecha
bluszcz pnący a płożący
prośba o identyfikację- znów
OT - wcielo mi kolory