'Zasieg' (promien) orzecha

1. Data: 2004-08-17 07:23:39

Temat: 'Zasieg' (promien) orzecha
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W jakiej odleglosci od ogrodzenia, innych drzew,
czy budynkow nalezy posadzic orzech ?

Chodzi mi zarowno o srednice korony, zeby nie
wylazila poza dzialke ani nie siegala dachu
np. garazu.

I zeby rozlegle korzenie orzecha nie dotarly
do innych roslinek i im nie szkodzily.

Krotko mowiac: jaka powinna byc 'strefa sanitarna'
dla orzecha. Nie chce nasadzic roslinek tak,
zebym za 10 lat zalowal :)

pozdrawiam
pluton

2. Data: 2004-08-17 10:58:33

Temat: Re: 'Zasieg' (promien) orzecha
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał

> Witam,
>
> W jakiej odleglosci od ogrodzenia, innych drzew,
> czy budynkow nalezy posadzic orzech ?
>
> pozdrawiam
> pluton

Hej,
mój po siedemdziesięciu (!) latach ma średnicę korony ok. 15 m (po
przycinaniu dolnych gałęzi). Korzenie nie wiem jak szeroko rosną, ale pewnie
u młodego orzecha będą płycej niż u mnie.
Gabi

3. Data: 2004-08-17 11:22:02

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

> mój po siedemdziesięciu (!) latach ma średnicę korony ok. 15 m

Dzieki. Dam swoj 10 m od ogrodzenia, zeby jeszcze jakis zywoplot sie
zmiescil.

pozdrawiam
pluton

bluszcz pnący a płożący