Anaglify --- percepcja wymiaru

1. Data: 2010-03-23 16:43:02

Temat: Anaglify --- percepcja wymiaru
Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

Weżmy dla przykładu takie zdjęcie:
http://tinyurl.com/ylom9zs

Dane są w nim przechowywane w postaci 2-wymiarowej. Czyli patrząc gołym
okiem widzimy trochę rozmazany obraz 2D.

Po włożeniu takich tam okularków "gazetowych" z optycznym filtrem barwnym:
http://tinyurl.com/yz8ez8o
widzimy w postaci trójwymiarowej (3D).

2. Data: 2010-03-23 16:47:48

Temat: Re: Anaglify --- percepcja wymiaru
Od: "~*" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał

> [...]
> okiem widzimy trochę rozmazany obraz 2D.
>
> Po włożeniu takich tam okularków "gazetowych" z optycznym filtrem barwnym:
===
A która z wersji obrazu jest "grubsza bitowo" ?

zdar
<..>___ ~*
( _ ) .__.'
al_bakarah

3. Data: 2010-03-23 17:49:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 23 marca 2010 17:47. carbon entity '~*' <k...@i...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> A która z wersji obrazu jest "grubsza bitowo" ?
>
> zdar
> <..>___ ~*
> ( _ ) .__.'
> al_bakarah

Nojasne - coś względem czegoś. Głębia przestrzeniwzględem głębi kolorów ---
anachrom bardzo słabo, jeśli w ogóle odzorowuje czerwienie, niebieski filtr
przepuszcza max ok. 2% czerwonego światła.

Tym niemniej jest wlaśnie to ciekawe, że co widzimy jako głębię barw, innym
razem przy zastosowaniu odpowiedniego filtru jesteśmy w stanie spostrzec
jako głębię przestrzeni. Ta sama informacja zatem może zostać przez nas
odebrana na dwa różne sposoby, a konwersja nie wymaga specjalnej aparatury,
a tylko dwóch kawałków barwnej przezroczystej folii.

PRZYLECIAŁY ŻURAWIE
byłem kiedyś na takim szkoleniu
PRZEPROSINY
Chudnę. Wczoraj moja szwagierka proponowała mi wczoraj, zebym przychodził do nich na obiady. Dziwnie to zabrzmiało, bo kontaktó
Re: Czy Sokrates był sofistą