Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Linie papilarne - jakie geny sa za nie odpowiedzialne - czy mozliwa jest zmiana ? Analiza odciskow palcow - nauka czy sztuka ? bylo Re: Linie papilarne - jakie geny sa za nie odpowiedzialne - czy mozliwa jest zmiana ?

Data: 2002-08-27 12:46:55
Temat: Analiza odciskow palcow - nauka czy sztuka ? bylo Re: Linie papilarne - jakie geny sa za nie odpowiedzialne - czy mozliwa jest zmiana ?
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

Marcin Sciesinski wrote:

> "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Taka mala odpowiedz on-topic.
> Krotkie szukanie w Google zwrocilo mi cos takiego:
> http://www.forensic-evidence.com/site/ID_Twins.html
>
> Bardzo ciekawy artykul odpowiadajacy na czesc Twoich pytan.
>
> Pozdrawiam,
> Marcin Sciesinski

Dziekuje bardzo za ten link.
Oczywiscie Google jest bardzo pomocny, ale interesuje mnie
przedyskutowanie tego tematu na usenecie niz samo czytanie tekstow
zrodlowych.

Bardzo wazny jest inny artykul z tego zrodla, a mianowicie Profesora
Moenssens'a,
komentujacy badanie odciskow palcow bardziej jako sztuke niz nauke.
Profesor wskazuje ze w sprawach z 1993 i 1999 sad najwyzszy usa zwrocil
sie do sadow o wykazanie wiarygodnosci metody badania odciskow palcow,
czyli wyrazil watpliwosc co do jej naukowosci i naukowych podstaw
takiego badania.
Co wiecej, profesor pisze, ze jakkolwiek badano i porownywano miliony
odciskow z kart daktyloskopijnych, to jednak nie udowodniono, ani nie
badano, czy wsrod zgromadzonych odciskow nie znajduja sie jednakowe,
pochodzace od roznych osob.

Jakkolwiek artykul pochodzi z roku 2000, to calkowicie pomija
komputerowa analize odciskow palcow, stosowane techniki i algorytmy.
Ale te sprawy moge omowic z instytutem ekspertyz sadowych i samymi
grafologami.
Ale zdziwiony jestem, ze metoda stosowana powszechnie na swiecie od
dziesiatkow lat, nie doczekala sie podstaw naukowych i to wlasnie
medycznych podstaw naukowych, a mianowicie podstawy genetycznej i
zwiazku okreslonych genow i ich wplywem na ksztalt linii papilarnych.

Chcialbym napisac prace na ten temat wspolnie z lekarzem , genetykiem,
gdyz stan wiedzy w temacie bardzo szybko sie zmienia.
Szczegolnie interesuja mnie prace dotyczace badania osob z wadami
genetycznymi, u ktorych brak wystepowania lini papilarnych.
A takze opis zmian linii papilarnych i ich deformacji po
napromieniowaniu rodzicow w Hiroszimie i Nagasaki i po zazywaniu lekow
przez kobiety w ciazy, ktore wywolywaly zmiany genetyczne.
Chcialbym ta prace wyslac na konferencje organizowana przez fbi dla
ekspertow sadowych.

Wedlug tego co napisal profesor Moenssens, moze sie okazac ze metoda
analizy odciskow , w okreslonych przypadkach, prowadzi do
niezoznaczonych wynikow.

Jezeli jestes zainteresowany tym tematem to mozemy sie spotkac i temat
pracy omowic.

Jacek

Ostrzezenie dla internetowych trolli.
W przypadku pojawienia w tym watku lamerskich komentarzy trolli,
wszystkie zostana zgloszone do abuse i podjeta zostanie standardowa
procedura prowadzaca do ustalenia zakresu odpowiedzialnosci za szkodliwa
dzialalnosc w medium publicznym jakim jest internet.