Anty-Etyka

następny post »
From: expert <e...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo,pl.rec.telewizja
Subject: Anty-Etyka
Date: Wed, 26 Jan 2000 22:48:04 GMT

Juz sie nie zaklada domniemanej zgody.
Lekarze sie wycofali z tej interpretacji.
Wymagana jest kazdorazowa zgoda rozdiny.

Ogladaj program na temat transplantacji w TVP1 w Niedziele
oparty na naszej dyskusji w usenecie.

> Z tym sie zgadzam - _zgoda domniemana_ jest niedorobka prawna i, o ile
> wiem, powoduje to stosunkowo rzadkie wykorzystywanie tego prawa...

Juz nie obowiazuje. Musi byc swiadoma zgoda pacjenta lub rodziny.

Rodzina uzyskala juz prawo do sprzeciwu.

> ZALOZENIE 1:
> Jako lekarz uznaje prawo pacjenta do tajemnicy lekarskiej,

sorry, alez to jest wlasnie prawo lekarza do odmowy udzielania
informacji o stanie pacjenta.

Prawo pacjenta to ochrona danych osobowych + informacje o stanie zdrowia
Patrz GIODO.
Calkiem inna regulacja prawna.

czyli
> nieujawniania informacji na temat jego stanu zdrowia bez jego wyraznej
> zgody. Rozumiem tez, ze zdarzaja sie sytuacje nieprzewidziane i nie jestem
> _z zalozenia_ "niezlomny".

Strasznie mieszasz.
Tajemnica zawodowa lekarza, to nie prawo
a obowiazek zachowania w tajemnicy wszystkich faktow , informacji, ktore
w ktorych posiadanie wejdzie lekarz podczas wykonywania czynnosci
sluzbowych.

Czyli tajemnica lekarska lezy po stronie obowiazkow lekarza
a nie przywilejow.

Kto nie zachowuje tajemnicy lekarskiej ten nie godzien wykonywania
zawodu.

> ZALOZENIE 2:

Czyli zalozenie 1 jest falszywe.

> Nie jestem w stanie sprawdzic tozsamosci telefonujacej osoby.

Nieprawda.

> Dzwoni telefon:
>
> - Kamil Uminski - slucham ?
> - Dzien dobry ! Nazywam sie XX i jestem synem pani ZX, ktora wczoraj
> zostala przyjeta na wasz oddzial. Czy moglbym sie dowiedziec co sie dzieje
> z moja mama ?
> - Przykro mi, ale szczegolowych informacji przez telefon nie moge
> udzielic... Moge tylko powiedziec, ze jej stan jest dosc dobry.

Bzdura.
Jezeli syn mieszka w Szczecinie a matka w szpitalu w Krakowie
to przeciez od tego jest telefon, zeby nie jechac 500 km.

To jest chore.

> - Alez prosze mi cos wiecej powiedziec - jestem przeciez SYNEM !
> - Bardzo prosze zrozumiec, ze nie moge udzielic takich informacji przez
> telefon - prosze sie zjawic osobiscie, a po uzyskaniu zgody panskiej mamy,
> porozmawiamy o jej chorobie.

To jest chore i trzeba tepic.

> - Panie doktorze - nie mam czasu w tej chwili, a bardzo sie niepokoje !
> - Prosze pana, powiedzialem przeciez, ze nie ma sie czym niepokoic, a
> porozmawiamy o stanie mamy osobiscie. Kiedy planuje pan wizyte ?

Juz lece samolotem , 500 km to jedynie 2 godziny lotu.

> - Nie powie mi pan teraz ?
> - Przykro mi, ale obowiazuje mnie tajemnica lekarska - nie mam zgody
> pacjentki na przekazywanie panu o niej informacji i nie moge byc pewien czy
> to pan jest synem...

Teraz perfidnie klamiesz.
Poniewaz nie zapytales sie uprzednio matki pacjentki, czy zakazala
udzielanie informacji o stanie swego zdrowia synowi.

Prosze mi wybaczyc i zjawic sie, a bedziemy mogli te
> dwie sprawy rozwiazac...

Wiem. Po przelocie 500 km ze Szczecina do Krakowa .

> - No to ja napisze o tym na ....pl.sci.medycyna !!! I moze jeszcze na
> pl.soc.prawo ! ;^)))
>
> Pozdrawiam,
>
> Kamil Uminski

Panie Karolu
To jest chore co Pan wyczynia i trzeba tepic
bo to szkodzi ludziom.

Dobrze ze jest zawsze dyrektor szpitala czy kasy chorych , zozu
i mozna to szybko zalatwic.

To co Pan robi jest szkodliwe
a jedynie w Pan interesie.

Ten przelot ze Szczecina do Krakowa po informacje to 500 zl.

Jezeli jest Pan lekarzem, to oczekuje oficjalnego zaprzeczenia
dyrektora Pana szpitala, ze takie praktyki
nie sa powszechne i akceptowalne w zakladach opieki zdrowotnej
oplacanych przez kasy chorych z pieniedzy pacjentow.

Po to kazdy placi skladke aby mial z tego pozytek, a nie szkode.

Jezeli nie chce Pan ustnie
to nalezy wszystko pisac i wysylac faksem.

To juz interes szpitala jak to zorganizuje.

Jacek